Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische spelen 2016

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 16 aug 2016 11:06

Ik zat het op de BBC te kijken, Chris Boardman en nog iemand als commentators, en die hadden het er steeds maar over dat het "absoluut geen opzet" was van Cav... Yeah right, dat zou ik ook zeggen als ik Brits was... En dat het zo sportief was dat hij zich bij Viviani verontschuldigde, vraag me af of hij dat ook bij die andere 2 gasten gedaan heeft.

Mooi dat Viviani toch nog goud heeft gepakt.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 16 aug 2016 11:36

zojuist even teruggekeken, was niet in gelegenheid om te live te zien. dit is echt gewoon bewust. je ziet hem ervoor gewoon kijken naar die andere rijder. die snelheid had hij dus allang ingeschat. die koreaan versnelde niet opeens. hij ramde hem gewoon bewust op zijn voorwiel. ik vind het echt een smerige actie met intentie tot lichamelijk letsel toedienen van de koreaan. en hij wordt niet eens gediskwalificeerd....man man, als het andersom was geweest, zat die koreaan al in het vliegtuig.
is het fietsen aan het her-ontdekken

copperzzz
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 14 aug 2013 21:11

copperzzz 16 aug 2016 16:02

Alweer een prachtig goud!! Een man deze keer :lol:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 aug 2016 17:14

Vandaag lijkt bijna alles te lukken, ook bij de vrouwen ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 16 aug 2016 17:20

Geen van de concurrenten van Cavendish diende na afloop een protest in, waardoor de 30-voudig winnaar van een Touretappe gewoon op het podium stond van het omnium.

"Het was niet de fout van Cavendish", zei Viviani tegen La Gazzetta dello Sport. "De Koreaan zat halverwege het wiel van Cavendish aan zijn rechterkant, waar je normaal in het wiel gaat zitten. Het was natuurlijk een vervelend moment in de race, maar het was een normale val op de baan."

De Australiër Glenn O'Shea sloot zich aan bij de woorden van de Italiaan. "Dit is baanwielrennnen, je kunt Cavendish niet de schuld geven. Hij rijdt niet rond om opzettelijk andere renners van de fiets af te rijden."
Afbeelding

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 16 aug 2016 18:03

Nouja precies, dit had ik ook al op de vorige pagina aangekaart.

Ik vind het wel mooi hoe de NOS de gebeurtenissen dan gelijk weer opblaast. Er zijn zeg maar 3 journalisten die geen goed woord over hebben voor Cav en vervolgens kopt NOS: 'Wielerwereld onthutst na zilver voor kamikaze Cavendish'. Kennelijk vertegenwoordigen Thijs Zonneveld, Danny Nelissen en Gio Lippens de hele wielerwereld.

Beetje a la Telegraaf.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 16 aug 2016 18:40

Bouwmeester maakte het nog spannend maar pakt goud .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 16 aug 2016 18:47

Tja, ik kan me ook wel voorstellen dat het, aan die snelheden, op een hellende baan, met een fiets zonder remmen, niet altijd makkelijk manoeuvreren is, en dat Cavendish niks kwaads in de zin had (waarom zou hij tenslotte: hij was intrinsiek vast sneller dan die Koreaan), maar zijn actie valt op zijn minst onbesuisd te noemen... (en het kan gewoon niet dat hij de Koreaan niet gezien had!)
Anderzijds, mij dunkt ook dat Viviani 'de wielerwereld' iets meer vertegenwoordigt dan Sonneveld... Soit, mooie koers, mooie winnaar, en vandaag ga ik voor het eerst in mijn leven een hele veldhockeywedstrijd bekijken! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 aug 2016 18:53

geertjeb schreef:Ik vind het wel mooi hoe de NOS de gebeurtenissen dan gelijk weer opblaast. .
Niet alleen de NOS ook HIER dus ;)

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 aug 2016 19:49

JM_H schreef: "Het was niet de fout van Cavendish", zei Viviani tegen La Gazzetta dello Sport. "De Koreaan zat halverwege het wiel van Cavendish aan zijn rechterkant, waar je normaal in het wiel gaat zitten. Het was natuurlijk een vervelend moment in de race, maar het was een normale val op de baan."
rechterkant snap ik niet? Of, ik kijk helemaal de verkeerde beelden, maar dit is toch links (zie beeld hieronder, gifje van 16 mb dus laden kan even duren)?
ik zou bij geen opzet verwachten dat ie net het wiel zou raken (paar cm) maar hij gooit zich er echt met z'n halve fiets tegenaan.

Afbeelding

copperzzz
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 14 aug 2013 21:11

copperzzz 16 aug 2016 20:08

Onbegrijpelijk dat ze zo slap reageren en Cav beschermen. Naar mijn idee hebben ze dan gewoon geen zin om stennis te schoppen na zo'n olympische wedstrijd. Dan heeft Cav gewoon geluk dat de rest zo sportief is en niet zo'n grote eikel is als hij.

Nu weer duimen voor iets "ongekends" van Epke!
Laatst gewijzigd door copperzzz op 16 aug 2016 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 aug 2016 20:09

en daarnaast: ook al deed ie het niet bewust zou het veroorzaken nog steeds reden kunnen zijn 'm te DQ'en

Plaats reactie