Ernie C. schreef: Ik begrijp ook niet dat de World Cup in Milton Keynes, waar het publiek met rijen dik langs de kant stond geen vervolg heeft gekregen. Als de UCI ergens ontwikkelingswerk had kunnen doen dan was het daar wel.
Wat ik van Britse wielerfans begrijp is dat de Engelse bond het in zijn geheel niet steunt. Net zoals ze niks geven om MTB en BMX trouwens: Goede XC-Britten krijgen sowieso niet eens de kans op evenementen te starten, en de downhill-, enduro- en BMX-Britten mogen alleen naar evenementen als ze alles zelf betalen. Dat laatste zal ook wel voor veldrijders gelden, lijkt me.
De Britse bond heeft, ondanks haar bijkans onbeperkte budget (6x dat van Belgie, 5x dat van NL, 2x dat van IT of FR), zeer beperkte prioriteiten
1. Baanwielrennen voor de mannen. En dat is dan ook veruit nummer 1
2. Baanwielrennen voor vrouwen
3. Wegwielrennen voor mannen
4. Lizzie Deignan (Armitstead), maar alleen als ze haar nodig hebben voor een medaille ergens. Verder zoekt ze het ook maar zelf uit
Oftewel: Puur gerangschikt op aantal te behalen medailles op de OS. Veldrijden hoort daar dus gewoon niet bij
Althans, dat begrijp ik van Britse wielerfans. Nu is het natuurlijk de organisatie zelf die een wedstrijd organiseert, maar een beetje support van de nationale bond is ook wel nodig lijkt me.