Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Zadelpijn (soort van......)

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 18 jul 2016 21:29

Bij mij zit ook niet elk zadel dat uit zo'n drukpuntenmeting komt goed. Ik bedoel: de afstand van je zitbotjes is nog maar het begin. Ik heb zelfs ook wel meegemaakt dat een zadel een half uur goed zat, da's lang genoeg om het bij een bike-fitting prima te vinden, maar langer dan 2 uur kon ik er niet op rijden.

Verder is alles wel gezegd volgens mij: bikfitting is nuttig (maar duur), het is ook wennen/oefenen, kies een dameszadel, het is heel persoonlijk, doe vooral aan testzadels, en pijnloos fietsen op een racefiets is ook voor vrouwen heel goed mogelijk!

Misschien nog een tip: voor sommige mensen (maar dus ook weer zeker niet iedereen) zijn ISM-zadels een oplossing, die zijn echt heel anders.

Succes!

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 22 jul 2016 19:25

Het heeft even geduurd voordat ik er op terug kom, maar ik had het even heel erg druk ;)

Bedankt voor (de meeste) adviezen.

Een hoop ervan had ik natuurlijk zelf ook al bedacht (incl. een complete bikefit; maar om dat te doen voor een fiets van pakweg €250,- ging me wat te ver).

Ik stelde de vraag specifiek hier omdat het wellicht een geslacht gerelateerd probleem betrof.

Mijn lbs heeft echter een handvol testzadels ter beschikking gesteld, en de Selle Italia Gel Flow Diva werkt perfect.

topic mag wat mij betreft op slot.
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

scoloo
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:01

scoloo 22 jul 2016 22:27

Mooi dat je een goed zadel hebt gevonden. Hopen dat het goed blijft!
Biking is Living!

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 02 jul 2018 11:50

Ik ben een man.
Heb ook een holle rug.
Met het probleem dat ik ook iets voor mijn zitbotjes zat op mijn zadels.
Ik heb nog eens goed naar mijn houding op de fiets gekeken , hierbij konden mijn schoenplaatjes toch nog iets naar achter(mm werk),een 1 cm kortere stuurpen. Dit gaf al wat beter resultaat waarbij ik nu wel op mn zitbotjes zat.volgende stap was een andere bibshort. Had castelli, Ekoi. Goede broeken en zeem, maar kreeg het idee dat de zemen ietwat naar achteren zaten.
Nu onlangs een Assos mille 7 aangeschaft en duidelijk merkbaar dat deze zeem wel naar voren zit, hij voelt ook wat dikker, maar misschien was mijn castelli in de loop der tijd wat dunner geworden.
Heb al heel wat zadels (145 mm)geprobeerd, maar altijd naar de maat van mijn zitbotjes. Nu ben ik niet de lichtste, 90 kilo. Door mijn gewicht op
op een relatief klein oppervlak heb ik als test een een zadel genomen van 155 mm(BBB Echelon) en waarachtig fiets ik nu pijnvrij rond, het valt mij op na 50 km ritje ik zelfs niet aan pijn in mn kont heb gedacht.

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 02 jul 2018 11:52

Ik ben een man.
Heb ook een holle rug.
Met het probleem dat ik ook iets voor mijn zitbotjes zat op mijn zadels.
Ik heb nog eens goed naar mijn houding op de fiets gekeken , hierbij konden mijn schoenplaatjes toch nog iets naar achter(mm werk),een 1 cm kortere stuurpen. Dit gaf al wat beter resultaat waarbij ik nu wel op mn zitbotjes zat.volgende stap was een andere bibshort. Had castelli, Ekoi. Goede broeken en zeem, maar kreeg het idee dat de zemen ietwat naar achteren zaten.
Nu onlangs een Assos mille 7 aangeschaft en duidelijk merkbaar dat deze zeem wel naar voren zit, hij voelt ook wat dikker, maar misschien was mijn castelli in de loop der tijd wat dunner geworden.
Heb al heel wat zadels (145 mm)geprobeerd, maar altijd naar de maat van mijn zitbotjes. Nu ben ik niet de lichtste, 90 kilo. Door mijn gewicht op
op een relatief klein oppervlak heb ik als test een een zadel genomen van 155 mm(BBB Echelon) en waarachtig fiets ik nu pijnvrij rond, het valt mij op na 50 km ritje ik zelfs niet aan pijn in mn kont denk.

Plaats reactie