Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 820 & Explore 820

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 05 jan 2021 11:52

Goed om te horen Keezx. Ikzelf heb inmiddels besloten over te stappen naar Wahoo. De Garmin 'hoeft' niet terug naar Taiwan, maar schuif ik door naar zoonlief. Die is 10 en zal niet vaak langer dan 4 fietsen en gelijktijdig moeten navigeren........
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 22 aug 2022 12:37

Even een oud topic afstoffen met een vraagje mbt de Edge 820 (voor wie die nog gebruikt). Sinds kort train ik met Join waarbij ik de trainingen doorstuur naar de Edge 820. Echter probeer ik ook een beetje de omgeving te verkennen en nieuwe rondjes te rijden waarbij ik gebruik maar van de courses die ik kan aanmaken in Garmin Connect. Het is mij echter nog niet gelukt om uit te vogelen hoe ik een geplande route (dus met richting aanwijzingen) kan combineren met de training (dus zien wanneer ik welke hartslag/vermogens moet trappen). Nu is het dus of navigeren of de trainingsblokjes zien). Is er een manier om dit te combineren waarbij de Garmin dus zowel navigeert als de training instructies weergeeft (eventueel op een ander scherm, anders wordt het wel erg krap op het beeldscherm)? Ik kan natuurlijk een briefje maken met daarop de instructies/intervallen, maar het liefst heb ik het gewoon mooi geïntegreerd :D

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 28 aug 2022 18:51

Voor het geval er anderen zijn met dezelfde vraag, het kan (en ik gok dat het ook zo zal werken met andere modellen). Je dient eerst je route (course) in te laden en op “Ride” te klikken. Daarna kun je op het scherm tikken en op de home knop. Vervolgens kan je gewoon je training selecteren en op Start klikken om je rit te beginnen. Als je dan de kaart in beeld zet (links of rechts swipe) zal je een melding krijgen wanneer je uit je zone zone gaat, en bij het begin van elk nieuwe blokje komt er een overlay over je kaart die vertelt wat je dat blokje moet doen. Werkt prima dus!

Plaats reactie