Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen rond Montpellier

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 04 jul 2016 10:39

Half augustus ga ik naar een huis in Montpellier.

Ben van plan om me fiets mee te nemen en een paar keer te trappen in de omgeving. Kan je daar goed fietsen en zo ja weet iemand mooie routes?

Thanks!

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 12 jul 2016 19:02

Fietsen kun je uiteraard, maar het is wel heel druk. Niet bepaald rustig fietsgebied. Laad de fiets in en ga in de Gard fietsen. Of bij de Mont Ventoux. Kost tijd, geeft plezier.

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 13 jul 2016 17:55

Zit je echt in Montpellier stad ?

Rond Montpellier zijn er zeker ook voldoende mogelijkheden om fijne fietsritten te maken. Daarvoor hoef je echt niet naar de (vreselijk drukke) Ventoux of de Gard te rijden.

Richting Cevennes, de Mont Aigoual bijvoorbeeld. Meer dan voldoende klimmogelijkheden. Reken op een anderhalf uurtje rijden met de auto tot aan de voet.
Richting Lodève, langs de autostrade snel bereikbaar, voldoende klimmogelijkheden.
Wil je het vlak, ga je naar de kust. Vooral de streek rond Aigues-Mortes en Saintes-Maries is héél fijn, wel winderige streek.
Kijk even op www.viamichelin.fr om je ritten uit te stippelen.

Ik zat zelf in de buurt van Sommières, waar de Tour op 14/7 passeert. Geen echte bergen maar wel fijn gefietst in lekkere temperaturen.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 13 jul 2016 18:39

rocketboy schreef: Rond Montpellier zijn er zeker ook voldoende mogelijkheden om fijne fietsritten te maken. Daarvoor hoef je echt niet naar de (vreselijk drukke) Ventoux of de Gard te rijden.
Druk? Ja, maar dan met fietsers. Zie ik als prettig, niet hinderlijk.

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 18 jul 2016 16:16

Langs de kust is het druk, maar het binnenland in is het een stuk rustiger.
Prima te fietsen, niet knalhard klimmen maar gezapig heuvelachtig.
Hou wel even serieus rekening met wind, zonder trappen 45 aan 't uur door wind in de rug is best leuk, maar als je diezelfde wind tegen hebt, ben je toch net even wat later bij BBQ. :lol:
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Plaats reactie