Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Shimano Di2 problemen

BjornC
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2016 20:31

BjornC 27 jun 2016 21:41

Mijn interne batterij van mijn ultegra groep loopt na 2 dagen leeg
Heb de groep laten uitlezen bij mijn fietsen maker
Maar krijg geen fout meldingen .

Dus hebben ze een nieuwe batterij gestoken maar deze loopt nog altijd leeg op 2 dagen

Nog iemand ervaring mee ? Of dit ook voor gehad

fabianfondriest
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47

fabianfondriest 27 jun 2016 22:06

Toevallig gebruik makend van de D-fly unit?


Sent from my iPhone using Tapatalk

BjornC
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2016 20:31

BjornC 27 jun 2016 23:01

Neen ik heb geen accessoires van Shimano

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jun 2016 00:02

Loopt de accu dus leeg zonder dat je gefietst hebt? Dan zou ik systematisch één voor één componenten los halen, op deze manierr komt de oorzaak altijd boven tafel. Trek bijvoorbeeld eens de kabel uit de junction box, loopt de accu dan nog steeds leeg dan weet je dat je het aan de kant van de derailleurs moet zoeken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 28 jun 2016 01:00

IK heb dit ook gehad en het bleek de batterijhouder te zijn. Die is toen door shimano onder garantie vervangen (net voor einde 2 jaar). Momenteel ( bijna 2 jaar later ) heb ik weer hetzelfde probleem. SImpel testen wat het is: neem een multimeter en meet het voltage op de batterij. Plaats deze weer in de batterijhouder en koppel het draadje van de batterijhouder los. Wacht een nacht en meet opnieuw. Voltage gedaald? Batterijhouder is de boosdoener. Niet gedaald? Kabeltje weer vast maken en iets anders loskoppelen tot je de boosdoener gevonden hebt.

[edit] ik zie dat jij de interne batterij hebt (ik had extern). Dan hun je geen houder loskoppelen maar de rest van de procedure blijft natuurlijk wel gelijk om het leegtrekkende component te vinden. Meten = weten :)
Mijn trainingen op bikeplanner.com

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 28 jun 2016 11:26

Zit er niet stiekem een motortje ergens in het frame verwerkt? Ik zou gewoon wat kabeltjes trekken van de shifter naar de derailleur.

En waarom zijn alleen de derailleurs electronisch? Als je het doet doe het dan meteen goed en maak ook het remmen electronisch!

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 28 jun 2016 15:25

Kilometervreter, neem jij maar electronische remmen maar neem je dan wel svp een parachute mee voor als je de Huez afdaalt en je batterij onverhoopt leeg raakt of er toch een hitte-bugje blijkt te bestaan? Scheelt een beetje troep opruimen :). Voor mij geen electronische remmen. Het schakelgenot is geweldig. Maar goed, daar ging dit topic niet over.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 01 jul 2016 15:02

Ik had bij een fiets, die ik wegzette met de ketting op het kleinste tandwiel achter, dat de batterij ook met een paar dagen leeg was.
Blijkt dat als de mechanische begrenzing van deze derailleur niet goed staat, de derailleur
in die positie tegen de begrenzing aan blijft drukken en dus ook constant een stroom blijft trekken, waardoor de accu binnen enkele dagen leeg is.
Later zag ik dat dit ook in de dealer's manual (google) beschreven wordt.

BjornC
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2016 20:31

BjornC 01 jul 2016 23:44

Deze week mijn junction boxen eens gewisseld van mijn fietsen .
Het brobleem bleef na 2 dagen batterij leeg .
Nu terug opgeladen. En mijn kabel ontkoppelt van mijn achterversnelling
Zo te zien is hij de boosdoener mijn batterij is nog vol
Nu nog even wachten tot morgen vroeg

Kunnen ze zo een achterversnelling herstellen of is dat garantie ? Is wel al 2 jaar die groep

Plaats reactie