Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

STAC Zero indoortrainer

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 21 jun 2016 20:27

Nieuwe indoortrainer op de markt, nagenoeg volledig geluidsloos. Mooi innovatief product en concept. Voorlopig via Kickstarter.

http://www.dcrainmaker.com/2016/06/stac ... ainer.html

https://www.kickstarter.com/projects/11 ... ero_thanks
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 21 jun 2016 22:14

Ziet er goed uit. DC is ook wel enthousiast.
Met de huidige koers van de canadese dollar vind ik het een interessante aanbieding.

Update: ik heb hem besteld. Trainer stond toch al op de planning en zowaar mevrouw Kokken enthousiast gekregen (wonder what that means ;) ).
Levering oktober maar het is Kickstarter natuurlijk. onder de kerstboom is ook mooi.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 22 jun 2016 08:17

Hmm, voor net geen 300 euro ex btw en importkosten (Kickstarter reward met vermogensmeter)? Het klinkt leuk, dat wel.

Ter vergelijk, voor 330 euro heb je een Tacx Vortex Smart. Die haalt de theoretische waardes van de STAC niet, maakt geluid, is ingeklapt iets groter en heeft een speciaal bandje nodig. Maar die Tacx registreert ook het vermogen, is wel echt compatible met de PC (Zwift, TrainerRoad etc) en ondersteunt ANT-FEC.

Voor mij de Tacx, niet eens een twijfel :)

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 22 jun 2016 08:26

RuudRuud schreef:Maar die Tacx registreert ook het vermogen, is wel echt compatible met de PC (Zwift, TrainerRoad etc) en ondersteunt ANT-FEC.

Voor mij de Tacx, niet eens een twijfel :)
Niet correct, "It then broadcasts that over ANT+ & Bluetooth Smart, allowing you to use it with your Garmin/Polar/Suunto/whatever device, or with apps (i.e. Zwift, TrainerRoad, Kinomap, etc…).".
What makes the boat go faster?

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 22 jun 2016 09:37

Livio Livius schreef:
RuudRuud schreef:Maar die Tacx registreert ook het vermogen, is wel echt compatible met de PC (Zwift, TrainerRoad etc) en ondersteunt ANT-FEC.

Voor mij de Tacx, niet eens een twijfel :)
Niet correct, "It then broadcasts that over ANT+ & Bluetooth Smart, allowing you to use it with your Garmin/Polar/Suunto/whatever device, or with apps (i.e. Zwift, TrainerRoad, Kinomap, etc…).".
echt compatible (lees volledig) of een ANT-broadcast van het vermogen? Voor mij is een trainer pas echt compatible met software als Zwift als de weerstand ook aangepast wordt (via een eigen protocol of via ANT-FEC). En dat kan die kickstarter-trainer niet.

Dus nog steeds correct ;)

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 22 jun 2016 09:52

Ik ga dit draadje even volgen ;-) Mijn tacx is dringend aan vervanging toe, en dit klinkt interessant. Geen enkele trainer is perfect, tenminste niet in deze prijsklasse. Het stille van de trainer vind ik best belangrijk aangezien ik in de woonkamer sta en dan de rest van de familie moet vervelen met een hoop kabaal ;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 22 jun 2016 12:33

RuudRuud schreef:
Livio Livius schreef:
Dus nog steeds correct ;)
Klopt, maar dat is niet de doelgroep en prijsverschil is aanzienlijk tussen Kickr/Neo en STAC. STAC is hetzelfde als Kurt Kinetic bijvoorbeeld bij gebruik van Zwift etc.
What makes the boat go faster?

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 22 jun 2016 12:45

Livio Livius schreef:
RuudRuud schreef:
Livio Livius schreef:
Dus nog steeds correct ;)
Klopt, maar dat is niet de doelgroep en prijsverschil is aanzienlijk tussen Kickr/Neo en STAC. STAC is hetzelfde als Kurt Kinetic bijvoorbeeld bij gebruik van Zwift etc.
Tussen een Kickr/Neo is het prijsverschil aanzienlijk. Wat is het grote voordeel (afgezien van geluid) van deze STAC tov een Vortex Smart of zijn iets duurdere broertje Bushido Smart?

De straatwaarde van de Bushido komt aardig overeen met de STAC. De feature set alleen niet.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jun 2016 13:01

Vermogensmeting zou een stuk betrouwbaarder kunnen zijn. Daarnaast heb je geen slijtage en rommel van je band.

Maar belangrijkste voordeel is natuurlijk dat 't ding stil is, als je in een appartement woont toch wel zeer welkom. Overigens zou ik wat minder herrie ook in de schuur wel kunnen waarderen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 22 jun 2016 13:15

Geluid is voor mij een belangrijk argument, ons huis is vrij open. En ik wil de TV goed kunnen horen tijdens lange D1 trainingen in de winter :mrgreen:

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 22 jun 2016 13:18

At STAC, we live by the words: SUFFER IN SILENCE :roll:

ziet er zeker interessant uit.

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 17 okt 2016 22:52

@Sha Kokken, heb je deze al binnen? Ben benieuwd naar je ervaring hiermee.

Plaats reactie