Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Gebruikersavatar
JorBak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:39

Gebruikersavatar JorBak 13 jun 2016 09:46

Ik geloof dat 'de angel' er inmiddels uit is en de lucht geklaard (toch Jaap?) dus laten we ons weer focussen op het onderwerp in plaats van de ruis op de lijn.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 13 jun 2016 10:21

JorBak schreef:Ik geloof dat 'de angel' er inmiddels uit is en de lucht geklaard (toch Jaap?) dus laten we ons weer focussen op het onderwerp in plaats van de ruis op de lijn.
Zeker, we gaan er voor. :like:

Gebruikersavatar
JorBak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:39

Gebruikersavatar JorBak 13 jun 2016 10:39

Top!

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 13 jun 2016 10:46

Qua vorm zou ik zeggen dat deze wel ok is.
Het frame lijkt overeen te komen met een 2013 model wat het volgens de verkoper ook is.
Blijft natuurlijk de vraag, waarom is de fiets overgespoten, zit er een no name onder de lak?

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 13 jun 2016 10:52

Deze aanbieder heeft een handeltje in nep Pina's?
In ieder geval een fake F8, in alle maten leverbaar, toe maar.
Is aan een van de andere foto's te zien een fietsenwinkel, of alwaar ze worden opgebouwd:shock:

http://link.marktplaats.nl/m1047077148
Afbeelding

scoloo
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:01

scoloo 13 jun 2016 11:12

Het grappige is dat ie in zijn advertentie ook niet spreekt over Pinarello. Maar ondertussen wel die foto van de Pinarello erbij.

Over die Specialized. Volgens mij is de vorm van de Allez niet veel veranderd afgelopen jaren. (Kan er mis mee zijn) voor het zelfde geld is het een 2011 frame. Wel raar dat ie overgespoten is.
Biking is Living!

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 13 jun 2016 11:15

En hier de rest van de afbeeldingen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 13 jun 2016 11:19

Gezien titel en prijs van de advertentie is direct duidelijk dat hier sprake is van een replica frame. Op het moment dat hij foto's plaatst van die Pinarello wordt het strafbaar volgens mij.

Ik twijfel nog steeds of het aanbieden van frames zonder merknaam, maar wel met behoorlijke mate van gelijkenis, strafbaar is. Volgens mij gaat NicoNB daar nog op terugkomen.

De prijzen die hij rekent zijn behoorlijk scherp voor een 'tussenhandeltje' (het is volgens mij een particulier die redelijk wat in China koopt en via MP doorverkoopt).
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 13 jun 2016 12:10

Het is gewoon een feit dat sommige mensen ten aller tijde gelijk willen en moeten krijgen , en steeds maar blijven drammen helaas.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 13 jun 2016 12:12

??

Geralt
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jul 2015 06:41

Geralt 13 jun 2016 12:36

Als men een frame of ander produkt aanbied wat lijkt op een ander merk ofzo maar afwijkt op minimaal zeven punten van het ander merk en niet het merk cq logo draagt, kan en wordt het wettelijk niet gezien als een replica!
Zowiezo wordt het zonder logo, merknaam of verpakking not done om iets aan te merken als nep, de vorm van het frame is vaak niet vastgelegd of gedeponeert.
Zo zeg jij dat het vaak slechte imitaties zijn, maar eigenlijk zijn het de goeie die dus op een aantal afwijken van de originele om jouw woorden te gebruiken, en zodoende niet als zijnde nep aangeduid kunnen of mogen worden.
Let wel enkel als er geen logo op staat, plak ik zelf een logo erop mag dit overigens zonder probleem, echt mag ik dit niet verhandelen.
Maar voor eigen gebruik is dit 100% legaal.
Nogmaals andere waarschuwen voor nep is okay, geen probleem.
Maar enkel op aannames etc andere gaan zwart maken gaat te ver.
Waarom ga je niet bij de douane werken?
Dan heeft je speurwerk pas ECHT waarde voor je medemens! Hier bereik je enkel de mensen die lid van het forum zijn...
Als iemand een frame aanbied zonde logoos of wat dan ook, ga je dit alweer in twijfel trekken waarom iemand dat frame heeft overgespoten EN allerlei insinuaties erbij vermelden die je zomaar uit de lucht grijpt en hier alszijnde feiten weergeeft pffff.
Onderstaand kopie paste van wetboek, daar staat ook in vermeld: OPZETTELIJK !!!! Echter jij laat bij niemand geen enkele mimilmeter ruimte om wat te kunnen aantonen of het al dan niet opzettelijk wordt verkocht als imitatie zijnde. Jij jaagt op voorhand en met jouw insinuaties al gelijk iedereeen die iets te koop aanbied en JIJ aanmerkt als imitatie een kogel door de kop!

Art. 337 Wetboek van Strafrecht
- 1 Hij die !!! OPZETTELIJK !!!
a. valse, vervalste of wederrechtelijk vervaardigde merken,
b. waren, die zelf of op hun verpakking valselijk zijn voorzien van de handelsnaam van een ander of van het merk waarop een ander recht heeft,
c. waren, die ter aanduiding van herkomst, valselijk van de naam van een bepaalde plaats, met bijvoeging van een verdichte handelsnaam, zijn voorzien,
d. waren, waarop of op de verpakking waarvan een handelsnaam van een ander of een merk waarop een ander recht heeft, zij het dan ook met een geringe afwijking, is nagebootst of,
e. waren of onderdelen daarvan die valselijk hetzelfde uiterlijk vertonen als een tekening of model waarop een ander recht heeft, dan wel daarmede slechts ondergeschikte verschillen vertonen,
invoert, doorvoert of uitvoert, verkoop, te koop aan biedt, aflevert, uitdeelt of in voorraad heeft, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste één jaar of geldboete van de vijfde categorie.
- 2 Niet strafbaar is hij die enkele waren, onderdelen daarvan of merken als omschreven het eerste lid in voorraad heeft uitsluitend voor eigen gebruik.
- 3 Indien de schuldige van het plegen van het misdrijf, genoemd in het eerste lid, zijn beroep maakt of het plegen van dit misdrijf als bedrijf uitoefent, wordt hij gestraft met gevangenisstraaf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
- 4 Indien door het plegen van het misdrijf, genoemd in het eerste lid, gemeen gevaar voor personen of goederen te duchten is, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

PS ik heb geen fietsenzaak, geen binding cq familiebanden met een fietsenzaak en ook geen IP adres van een fietsenzaak of fietsenverkoper! Hoef je dit alvast niet meer na te gaan Jaap ! En IK vindt het echt jammer dat je niet bij je beslissing bent gebleven om dit forum de rug toe te keren...(mijn persoonlijke mening).

Geralt
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jul 2015 06:41

Geralt 13 jun 2016 12:46

NicoNB schreef:
Qua vorm zou ik zeggen dat deze wel ok is.
Het frame lijkt overeen te komen met een 2013 model wat het volgens de verkoper ook is.
Blijft natuurlijk de vraag, waarom is de fiets overgespoten, zit er een no name onder de lak?
Aanhechting van achtervork op zitbuis is verschillend, vorm van liggende achtervork is totaal anders... om snel maar wat te zeggen.. Maar ondertussen WEL elke nepperd eruit kunnen vissen? En hier vragen of en/of mededelen dat de vorm wel OK is?

Plaats reactie