Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Noordhollandsche Strade Bianche

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 21 sep 2020 15:56

serbak schreef: 07 sep 2020 09:51 In de categorie "durf te vragen" ;) Heb je toevallig ook een mooi gravel rondje op Texel? Of kom je daar niet vaak?
https://www.wstexel.nl/mtb-route-100km-texel

Is ook goed te doen met een gravelbike
o'7o

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 21 sep 2020 21:18

Nou Zuiderkwelweg mag ook uit de routes....
kwelweg.png

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 21 sep 2020 22:01

Ah nee dat meen je niet :cry:

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 01 okt 2020 11:09

Afgelopen weekend trouwens even langs gefietst om te kijken, het viel mee.
Een deel van de klinkertjes is vervangen door asfalt (?) met lading grind erop.
Maar daarvoor en erna liggen gewoon nog klinkertjes, geen idee waarom er maar deel vervangen is.

Onverhard deel is hetzelfde gebleven (helaas, want net iets teveel (scherp)puin om prettig overheen te fietsen)

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 27 okt 2020 14:40

Een paar keer uitgesteld, maar zaterdag toch nog de XXL versie gefietst! Omdat 1 november de poorten bij camping De Lepelaar sluiten moest het dit weekend gebeuren:-) Met z'n tweetjes gestart dus vanuit Sint Maartenszee. Vandaar meteen de eerste stroken beginnend bij camping De Nollen te Callantsoog. Vervolgens mooie paden die er ondanks de vele regenval meer dan prima bij lagen, met als uitblinker het schelpenpad bij Fort Kijkduin naar beneden! Veel regen bij het Amstelmeer en tegen de wind in beuken op de vier aan elkaar geschakelde lange stroken met grove stenen langs de windmolens. Wat heerlijk is het om daarna Medemblik te bereiken, voor de eerste stop na 90km bij bakkerij Raat voor koffie en appeltaart. Vandaar verder tegen de wind in beuken helemaal tot in De Rijp. Voor wie het Blote bienepad en Paddenpad kennen, kunnen zich wel voorstellen hoe dit eruit moet hebben gezien bij windkracht 5-6 uit het zuiden;-) Om vervolgens eindelijk te profiteren van wind mee omhoog. De pontonbrug bij Koedijk was jammer genoeg afgesloten, dus nog even een stukje verder langs de dijk omhoog naar de volgende brug. Omdat het vanuit Schoorl nog zo'n kleine 20km wind mee zou zijn hadden we besloten daar alvast op de stoep een pizza in te slikken bij pizzeria La Grotta zodat we op de camping meteen onder de douche konden springen en daarna niet meer op pad moesten om nog ergens eten te moeten zoeken (in corona tijd). Nog even knallen op de prachtig glooiende en mooiste strook van allemaal door de duinen achter het NRG terrein in Petten was een mooie afsluiter van een top dag! Bedankt voor de meer dan toffe route!
https://www.strava.com/activities/4238161707

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 okt 2020 18:34

Leuk verslag, @Serbak! En ja, het toont wederom de ware kenner, die door alle (nare) weersomstandigheden heen kijkend een "meer dan toffe route" op waarde weet te schatten. :winkthumb:

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 18 nov 2020 15:34

Afgelopen zaterdag een gedeelte gedaan van de XL versie. https://www.strava.com/activities/4336183877

De route passeert mijn huis (Den Helder) op een steenworp afstand, dus heb ik dat uiteraard als begintpunt genomen. Ik heb om het beginpunt aan te passen de route ook in Komoot gezet, misschien heeft iemand daar nog wat aan: https://www.komoot.com/tour/283933387

Mijn eerste "off-road" strook was bij Lutjestrand, wat overigens zo'n onopvallend pad was dat ik er in eerste instantie gewoon langs ben gefietst :-)

Ik reed op mijn Fuji SL 1.5, een lichtgewicht "klimfiets" met 28mm Schwalbe Pro One enneh, dat was behoorlijk glibberen en glijden op bepaalde plekken :-D Alles lag behoorlijk nat en op de bospaden lagen zoveel bladeren dat de paden niet helemaal duidelijk waren. Sowieso kan zo'n bladlaag echt spek glad zijn. Ik ging weg met het idee dat 25 km/u wel haalbaar moest zijn, normaal zou ik ergens tussen de 27/30 rijden afhankelijk van de wind. Maar echt lekker snelheid maken was er dus niet bij, na 2 uur zat ik op maar 24.3 en na 3 uur op 23.7 en ik was ook al een uur later vertrokken dan gepland (zoals altijd). Dus na 3 uur zat ik ergens bij Medemblik en ben ik vanaf daar naar huis gegaan.

Door de natheid bleef er ook veel zooi aan mijn fiets kleven en maakte die een geluid als op zand knarsende kiezen, dus de volgende keer dat ik hem doe, want die gaat er zeker komen wacht ik op iets drogere omstandigheden.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 25 dec 2020 11:58

[...]
Laatst gewijzigd door buzz op 21 dec 2021 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 apr 2021 19:51

En Zuiderkwelweg is weer verder geasfalteerd.
Vanuit het zuiden is nu eerste deel tot 1e kruising bijna volledig klinker vrij. (alleen laatste paar meter liggen er nog een paar klinkertjes)
Stonden nog hekken dus is echt recent gebeurd. (paar weken geleden nog overheen gefietst en toen was het nog status van vorig jaar)

Vanaf 1e kruising tot 2e kruising liggen (voorlopig?) nog klinkertjes.
En daarna nogsteeds puin tot aan Kreileroord (maar toen ben ik afgeslagen, want geen zin in lek door scherp steentje)

Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 26 apr 2021 17:18

Wel spijtig dat er steeds meer 'historische' wegen/paden om zeep geholpen worden (in Noord-Holland). Gezien de vele (fiets)veldslagen die er geleverd zijn, had de Zuiderkwelweg ook eigenlijk een monumentenstatus moeten hebben. ;)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 27 apr 2021 20:50

Daar zou eigenlijk een actiegroep voor moeten komen.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 mei 2021 20:29

Nog een strookje gravel weg in de XXL route trouwens ;

Afbeelding

Plaats reactie