Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Powertrip Giro d'Italia & Gios Torino Rando

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mei 2016 20:40

Zojuist thuisgekomen van een een beproefd concept: Powertrip Italia

Dit keer op het programma:
Bergwandelen (2x) rond de Cima Coppi
Passage Giro op de Cima Coppi
Bezoek Gios showroom en daar Giro kijken
Overhandiging Prodigiosa frame
Strade bianche rit Cavanese
Gios Torino jublieum rit
Bezoek oude wielerbaan en Coppi monument
Finale etappe bezoeken in Turijn

Verder veel vrienden ontmoet (met een spectaculaire verrassing) en vooral erg goede koffie gedronken en bovenmatig goed voedsel tot ons genomen :mrgreen:

Tussendoor flink gelachen en een paar 100 foto's gemaakt.

Een quick scan laat zien dat ik er van uitga dat ik een aantal liefhebbers van dit soort topics wel een weekje kan vermaken:

Hier een teaser van de Maarten & Jos show in Turijn.

Afbeelding

Afbeelding

A presto!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2016 21:52

Lol, met twee fotos per dag kun je ons dus wel een tijdje vermaken!!
Less is bore

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 30 mei 2016 22:55

Goed idee, kom maar op met die foto's :) Klinkt overigens als een erg leuke, gevarieerde en geslaagde trip!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mei 2016 23:53

Als ik naar Zuid Europa reis doe ik dat altijd s'nachts. Dus allebei gewoon woensdag gewerkt en even na 23:00 gingen we op pad.

Wandelspullen, fietsspullen, fotospullen en ......................wie mij kent weet niet beter: een goed gevulde koelbox.

Op doordeweekse dagen in de nacht rijden is een heerlijkheid. Nergens file. 1 keer gestopt om te tanken en daarna pas gestopt in Italie voor koffie.
Op de Bernardino is dat onze vaste koffie stop.

Perfecte cappuccino en een heerlijke croissant. Italiaans krantje erbij.............prima :winkthumb:
En - we zijn immers Hollanders - het kost hier ook nog eens niks. In Zwitserland stoppen we uit Principe niet meer. Als kind gewoond maar dit land is zo idioot duur geworden dus die verdienen niks meer aan ons.
Afbeelding

Aan de Italiaanse kant van de Bernardino is een feestje voor de ogen
Afbeelding

Feestje
Afbeelding

Bestemming voor de eerste dagen was Chianale.
Afbeelding

Een prachtig oud bergdorpje op de flanken van de Colle dell'Agnello. Deze pas zou in de Giro van dit jaar de Cima Coppi zijn. Een eretitel die ieder jaar aan de hoogste door of aankomst wordt gegeven.

Om circa 13:00 zat de 1300km erop. Even de tassen uitpakken en snel de bergschoenen aan om de autobeentjes even los te maken.
Eten doe je in Italië toch niet voor 8 uur en genoeg tijd voor een knappe bergwandeling.
Slapen doen we thuis wel weer. :idea:

Twee dingen vielen op: er stonden al veel campers terwijl de renners pas in de loop van de volgende dag zouden langskomen.

Het tweede wat opviel was de vele sneeuw op de hellingen. Dus het zou niet makkelijk worden.....................................

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 31 mei 2016 08:38

Kom aan G. Je bent vast al lang wakker. Doe nog eens wat van die plaatjes a.j.b... :P

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 31 mei 2016 09:54

Wanneer Italie en wielrennen samenkomen maakt mijn hart een klein sprongetje. Zo na de Giro is het altijd een beetje uitkijken dus niet in een serieuze depressie te geraken, vooral omdat ik andere jaren eigenlijk altijd wel in de laars verblijf rond deze tijd, en dit jaar nog 2 maand mag wachten. Dit topic gaat me redden..

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 31 mei 2016 10:06

Ben ook wel erg benieuwd wat de 'verrassing' is geweest.......... en natuurlijk meer plaatjes please :like:

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1991
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 31 mei 2016 10:26

Ben erg benieuwd naar de fiets!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 31 mei 2016 10:33

Gastheerg schreef:Perfecte cappuccino en een heerlijke croissant. Italiaans krantje erbij.............prima :
Scusa, maar dat moet dan een cornetto geweest zijn en een roze krant.

Afbeelding

Una prima colazione Italiana

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 mei 2016 11:32

Nee_Nee schreef:Scusa, maar dat moet dan een cornetto geweest zijn en een roze krant.

.....

Una prima colazione Italiana
Uiteraard een cornetto alleen de laatste dag ware de roze kranten op:

Afbeelding

peccato ;)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 mei 2016 11:37

tommeke14 schreef:Ben erg benieuwd naar de fiets!
Eerst verslag wandelen en Giro op de Cima Coppi :mrgreen:

Deze had ik al geplaatst in het Prodigiosa topic

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 mei 2016 16:56

Voor de wandelverslagen nog even iets over het verblijf op de Colle dell'Agnello.

We zatten in Chianale. Een gehucht van een paar huizen en we verbleven in de Peiro Grosso. (eigenlijk wel een soort gelijk onderkomen als Peiro Grande waar ik al eens eerder over schreef)

Net te luxe als berghut, maar een hotel mag het zeker ook niet heten. Geen wifi en een zeer beperkte menukaart. Slecht telefoonbereik, geen dagelijkse bakker en in mei is het op 1800 meter s'avonds echt wel weer voor een dikke trui.

Als de Giro hier voorbij komt een heerlijke plek want met een kwartier omhoog lopen zit je in een paar prachtige bochten. Om zelf te fietsen is het hier hooguit 1 dag leuk.
Geen mogelijkheden tot rondjes en maar 1 col in handbereik.

Dus ONGESCHIKT als uitvalbasis om te fietsen. Voor de bergwandelaar is dit echter een plek om te smullen. Je kan vele kanten op en het is een knooppunt van diverse wandelroutes.

Personeel is bijzonder aardig en hulpvaardig. Kamers schoon, groot en compleet maar GEEN TV, internet. Als je op je kamer zit waan je je toch wel 75 jaar terug in de tijd. Dat doe je ook in de eetzaal waar de open haard voor een aangename temperatuur zorgt en de eenvoudige tafeltje en wat pannen aan de muur het decor vormen. De menukaart is sober maar de gerechten zijn puur en zeer smakelijk.

Parkeren kan voor de deur en je wandelt zo de ene na de andere mooie route op.

Twee keer wezen wandelen. Donderdagmiddag na aankomt en vrijdag voor Giro doorkomst.

Ik zal zo wat foto's van het wandelen plaatsen. Niet zo leuk voor de mono-hobbyisten op dit forum maar ik weet dat er nogal wat bergwandelaars zijn die dat wel weten te waarderen.

Daarnaast wil ik met dit soort topics laten zien hoe een fietstrip is op te leuken met andere zaken die het leven waard maakt op geleefd te worden.

A presto!

Plaats reactie