Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT GPS

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 22 jul 2018 13:23

De laatste weken een probleem gehad met de Wahoo Elemnt.
Na de "warming up" kwam in een flits een pagina voorbij en daarna ging de hele boel op zwart.
Enige tijd gewacht te hebben en wat gefrunnik aan de verschillende knoppen kwam de boel weer op gang.
Allereerst een zachte reset gedaan, dwz. 10 seconden de aan knop ingedrukt houden maar dat had na verschillende keren proberen geen effect.
Uiteindelijk de "herstel fabrieksreset" uitgevoerd.
Maar pas op: Noteer eerst al je instellingen die je op de verschillende pagina hebt geconfigureerd voordat je dat doet want die ben je hierna écht kwijt.
Ook in de "Elemnt App" zijn ze verdwenen.
Wat ik echter vreemd vind is dat wel de andere instellingen bewaard bljven zoals heart rate zones, vermogen zones, naam en dergelijke. Dan moet het toch ook simpel zijn om van je pagina's en sensor gegevens een backup bestand te maken. Moet op de wish list.
Daarnaast raakte die ook de cassetteverhoudingen kwijt. Allemaal niet erg moeilijk natuurlijk maar customer conveniece is wat anders.
Wat dan wel weer goed gaat is dat je routes die in RWGPS staan, nadat je de Wahoo hierop weer aansluit en niet vergeet de WiFi connectie weer te herstellen, met de Elemnt op de gebruikelijke manier gesynced kunnen worden.
Alsmede de diverse sensoren dienen weer even opnieuw gepaird te worden.
Het probleem is hiermee verholpen en het werkt weer zoals het moet.
Bezint eer ge begint als je hier tegen aan loopt.
Doe je voordeel ermee..
...

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 22 sep 2018 15:58

Hoi,

Kan iemand van jullie antwoord geven op wat vraagjes?

1. Kan ik de datum en aanvangstijd van een activiteit ergens aanpassen?

2. Is het mogelijk om je oude Garmin activiteiten in je Wahoo app te krigen?

3. Als je per ongeluk een activeit in je Wahoo app verwijdert, kan je die nog op een of andere manier terughalen. Of is het mogelijk om die vanaf Strava weer naar je app op je telefoon te krijgen? Zo ja, hoe met dit dan?

Ik hoor graag van jullie.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 22 sep 2018 16:37

Sorry, ik kan op geen enkele van je vragen antwoorden, behalve met de weervraag: 'waarom zou je dat doen?'.
Afbeelding

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 22 sep 2018 17:55

Om zo alles ook alle oude activiteiten van mij garmin in de Wahoo app heb. Ook om per ongeluk verwijderde avtiviteiten terug te kunnen zetten.

Een backup functie van alle
data van de Elemnt zou welkom zijn denk ik. Ook als ik bovenstaande verhalen lees.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 22 sep 2018 18:27

Je gebruikt voor een optimale ervaring best die dingen zoals ze ontworpen zijn:

- het toestel zelf is er om te registreren
- daarnaast gebruik je een cloud applicatie zoals strava, trainingpeaks, endomondo of wat dan ook, om je gegevens op te slaan en te analyseren
- indien je een backup wil op een systeem van jezelf, kan je vanuit die cloud applicatie een download doen van een individuele file of het geheel van activiteiten, naar je PC/mac. (ik doe dat heel af en toe eens vanuit Strava)
Afbeelding

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 02 okt 2018 11:27

Nieuwe update beschikbaar met reparaties voor verschillende hier en in het Bolt topic gemelde problemen.

Broem
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 aug 2016 11:12

Broem 09 okt 2018 10:45

Ben in het bezit van een Wahoo Elemnt met sensoren. De cadans sensor met de siliconen cover paste prima tussen mijn trapper en achterbrug. Net de trotse bezitter van een BMC Roadmachine 02 met discs geworden. De ruimte is te klein om de sensor in de siliconen cover te monteren. Hij raakt de achterbrug. Kan 'm uiteraard aan mijn fietsschoen bevestigen maar met een neopreen overschoen wordt dat niks. Ziet er ook niet uit. Iemand ervaring mee? Kan 'm uiteraard proberen zonder de cover te monteren maar of dat een goed idee is...

Gebruikersavatar
Ibarrie
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 29 dec 2016 15:58

Gebruikersavatar Ibarrie 09 okt 2018 11:14

Ik heb de cadans sensor aan de klittenband sluiting van mijn schoen bevestigd (zwarte Sidi ergo) en persoonlijk vind ik het niet storend (zowel tijdens fietsen als optisch). Omdat de schoen zwart is en beweegt is de sensor ook nauwwelijks te zien. De werking is prima, ik heb nooit storingen ondervonden.
Bijkomend voordeel, vind ik, is dat er geen extra sensor op de fiets zit (behalve de snelheids sensor op de naaf van voorwiel).

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 10 okt 2018 23:25

Heeft iemand ervaring met een fronthouder voor de Wahoo Elemnt die geschikt is voor een stuurdikte van 25,4 mm (voor op een oudere ATB).
Dus dat de GPS in het midden staat.
Wellicht bij onze Chinese vrienden.
Bikers are not alone

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 13 okt 2018 22:38

Hoi,

probeer iets te vinden over het item ‘ook nullen in gem. ritme’ in de Wahoo Elemnt app.
Kan iemand uitleggen wat dit schakelaartje doet? Heeft dit misschien betrekking op de Cadance sensor?

Kan nl. niets vinden in de handleiding helaas.

alvast bedankt.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 13 okt 2018 23:50

Volgens mij houdt dat in dat als je je benen stilhoudt het gemiddelde niet naar beneden gaat.

Het is heel krom Nederlands in ieder geval!

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 16 okt 2018 21:15

Mijn samsung S8 met de Elemnt app geinstalleerd kan mijn Elemnt mini niet vinden, hij blijft hem maar zoeken.

Met de QR code is hij al gescand, maar de app vind hem niet.
Bluetooth is aan, zichtbaarheid is ook aan.

Hij vind hem soms,maar gaat daarna weer zoeken
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Plaats reactie