Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2018

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 12 mei 2016 20:50

De Giro van 2016 is nog maar nauwelijks gestart of er wordt alweer vooruit gekeken naar 2018. En er is alle aanleiding om daarover een topic te openen. Het is de organisatoren in de jacht naar meer gekkigheid en euro's volledig in hun bol geslagen: http://www.ad.nl/ad/nl/1062/Giro-d-Ital ... Fuji.dhtml.

Hoe haal je het in je hoofd? Het tijdsverschil met Japan is 7 uur, maar gelukkig krijgen de renners 2 extra rustdagen om de reis enigszins te verwerken. Zeg dat wel, want 2 dagen is bij lange na niet genoeg om dit tijdsverschil te verwerken. En al helemaal niet als de renners de weken erna op de toppen van hun kunnen moeten presteren. Laten we nog eens teruggaan naar 1990 toen het WK wielrennen in Japan georganiseerd werd. De Nederlandse ploeg dacht slim te zijn door pas enkele dagen voor de start te arriveren. Ze waren niet alleen als laatste aangekomen, ze konden ook alweer als eerste hun koffers pakken. Na een ronde of 2 lagen al onze renners langs de kant op apegapen van vermoeidheid.

Nee, ik hoop dat dit onzalige commerciële idee snel in de prullenpak verdwijnt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27565
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 mei 2016 20:59

De ploegen gaan er wel flink mee verdienen dus vanuit dat oogpunt is het zo gek nog niet.

En ach een jetlag. Ik heb vrienden die in de top van het bedrijfsleven zitten en iedere week een jetlag hebben en dan alsnog top presteren. Dus waarom zou een wielerprof dat dan niet kunnen? Zeker als het niet iedere week gebeurt. En de heren zullen wel lekker first class vliegen dus dan kun je vrij aardig slapen.

Het wordt wel een aardige logistieke operatie. Teambussen en vrachtwagens gaan niet mee, dus krijgen ze auto's van de organisatie (met magnetische stickers erop). Fietsen zullen in t vliegtuig mee moeten...
Laatst gewijzigd door havana op 12 mei 2016 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15960
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 mei 2016 16:09

En als je zoals veel mensen in een 3-of 4-ploegen stelsel werkt en de ene week om 4uur uit je bed moet om te gaan werken tot 14uur en de volgende week om 21uur naar je werk moet vertrekken en pas om 07uur de volgende morgen kan gaan slapen. Dat is om de 3 weken een jetlag

Het wielrennen moet vernieuwen en op deze manier wordt er toch weer over je koers gepraat.
En nu zelfs al 2 jaar van tevoren :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 19 mei 2016 14:08

Bij The Cycling Podcast vroegen ze een stuk of 5/6 ploegleiders wat ze ervan vonden en in tegenstelling tot wat ik had verwacht was er geen één echt op tegen. Als alles maar goed geregeld zou zijn, dus inderdaad wat Havana al zegt: First Class vliegen (dat is nu vaak niet zo bij verplaatsingen) en een wagenpark. Er werd ook gezegd dat het per ploeg 500k (weet niet of ze het over GBP of USD hadden) zou opleveren, dus dat helpt denk ik ook wel mee.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 19 mei 2016 21:18

Ene keer fiets ik sochtends vroeg, andere keer savonds tot in de schemering, en dat gaat prima.....
Dus inderdaad niet gaan aanpassen aan Japanse tijd, maar wel "Italiaanse dagen" aanhouden zodat eenmaal weer in italia het weer prima gaat, of ergens "ertussenin" gaan zitten?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 19 mei 2016 21:44

Op Facebook volg ik een flink aantal fiets gerelateerde groepen, bedrijven en personen.
Mijn tijdlijn staat regelmatig vol met koersen uit plaatsen waar ik op de foto's serieus materieel aanwezig zie om de ploegen te ondersteunen.

We weten dat van een top ploeg niet elke renner aan alle ons bekende koersen meedoet, dus die fietsen Qatar, Zuid Afrika, Australië, Californie en weet ik veel waar nog meer.

Wat ik wil zeggen, misschien hebben wij niet half in de gaten hoeveel reiskilometers renners toch al maken doordat er overal ter wereld wedstrijden en trainigsstages waar de renners aan deelnemen.
Voor hun is het misschien helemaal niks bijzonders aan omdat ze toch al veel reizen.

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 19 mei 2016 23:18

Is toch niet zo heel raar Shimano Japans bedrijf een van de grootste bedrijven in de wielersport.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 20 sep 2017 20:58

RCS Sport, organisator van de Giro d’Italia, heeft bij monde van directeur Mauro Vegni een uitdaging aan Chris Froome voorgeschoteld. “Hij kan de eerste renner ooit zijn die de Tour de France, de Vuelta a España en de Giro d’Italia achtereenvolgens weet te winnen”, hint Vegni tegenover Cyclingnews op een mogelijke deelname van de Sky-kopman.

Tip: ‘Sla de Tour over’
Of het daadwerkelijk zo ver komt, valt te bezien. “We zijn met hem in gesprek”, vertelt Vegni. “Geld maakt voor een renner als Froome niet uit. Hoe moet een uitdaging hebben en wij zijn er mee bezig om hem daarvoor te motiveren. Het achtereenvolgens winnen van alle drie de grote ronde kan een motivatie voor hem zijn. Ik ben hoopvol. Ik heb hem al eens gezegd dat hij in ieder geval één keer moet proberen de Giro te winnen voordat hij stopt. Hij heeft het jaren geleden gedaan, maar zonder een goed resultaat. Hij zei me dat hij het ging doen, waarop ik weer heb gezegd dat hij dan niet tot zijn veertigste moet wachten. En hij hoeft niet de dubbel met de Tour te rijden. Die heeft daar al vier keer gewonnen, dus waarom zou hij? Nee, hij moet voor de treble gaan. Hij moet de Giro winnen om historie te schrijven.”
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 sep 2017 21:28

de giro zal voor froome wschlk de moeilijkst te winnen ronde zijn (afhankelijk van de deelnemers natuurlijk).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 21 sep 2017 00:32

Leuk en aardig, maar Froome gaat volgend jaar natuurlijk 'gewoon' voor die 5e overwinning in de Tour de France. En in dat plan past de Giro niet.

Gewoon Thomas weer als kopman opstellen. Als die kort eindigt, maar hij het wellicht in 2019 in de Tour proberen als kopman. En Froomedog in 2019 voor de Giro + Vuelta. In drie grote rondes het Sky-treintje. Ik kijk ernaar uit! :P

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 21 sep 2017 10:10

Froome is de grote kopman, dat zie je aan alles. Hij gaat echt niet naar de Giro zolang hij de beste ronderenner is. Zelfs als iemand hem in 2018 klopt, zie ik hem in 2019 weer alles op de Tour zetten. Alleen als er een Sky renner hem onttroont start Froome in 2019 in de Giro.

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 21 sep 2017 13:04

De treble die hij noemt is een beetje kunstmatig, een echte treble is alledrie in 1 seizoen. En dat is volgens mij volkomen onmogelijk...
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Plaats reactie