Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Zoektocht nieuwe racefiets

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 18 apr 2016 18:54

Beste mensen ik ben net nieuw op het forum, maar hoop toch dat jullie mij kunnen en willen helpen met de volgende vragen.

Ik woon tussen Arnhem en Doetinchem in en wil graag van jullie weten welke speciaalzaken er zijn in de omgeving van Arnhem en Doetinchem... En waar ik terecht kan voor goed en eerlijk advies.
Dit omdat ik bij sommige zaken (in het verleden) het gevoel heb gekregen "hoe duurder de fiets, des te beter de service" dus hoor ik graag welke zaak jullie mij zouden adviseren.

Nu zijn er tegenwoordig zoveel nieuwe merken bij gekomen dat ik echt door de spaken de fiets niet meer zie ;-)
Willier, De Rosa en bv Sensa, zie super mooie fietsen voorbij komen die een redelijk lage prijs hebben maar toch goed afgemonteerd zijn (voor mijn kennis dan he)
Heb je bv Bianchi/BMC/Spezialized/Cannondale/Pinarello met dezelfde afmontage zit je ineens weer duurder voor mijn gevoel, het is lastig een keus te maken.

Ik hoop bij jullie, de experts wat meer info te vinden omtrend fietszaken en merken

Alvast bedankt voor de inbreng :)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 apr 2016 19:42

Dan mag jij mij vertellen waar die goedkope De Rosa's zijn want dan ga ik morgen nog naartoe ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 apr 2016 19:46

Pedaleur Doetinchem
Bike motion in beek
Grimpeur s'heerenberg
Goossens Velp
Roelofs Arnhem
Mantel Arnhem
En ik zal er best wel een paar vergeten zijn.
Heb je het topic al doorgelezen in dit forum de algemene info over nieuwe racefiets kopen?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 18 apr 2016 19:57

Ernie C. schreef:Dan mag jij mij vertellen waar die goedkope De Rosa's zijn want dan ga ik morgen nog naartoe ;) .
Nogmaals, ik ben echt redelijk nieuw dus misschien vergis ik me dan met de prijzen van De Rosa ;)

nijkie schreef:Pedaleur Doetinchem
Bike motion in beek
Grimpeur s'heerenberg
Goossens Velp
Roelofs Arnhem
Mantel Arnhem
En ik zal er best wel een paar vergeten zijn.
Heb je het topic al doorgelezen in dit forum de algemene info over nieuwe racefiets kopen?
Ik moet eerlijk bekennen het nog niet gelezen te hebben.
Zijn dit zaken die jij me adviseert, of gewoon die je kent.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 18 apr 2016 20:24

De lijst die Nijkie geeft zijn de zaken die hij adviseert om eens langs te gaan.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 apr 2016 20:42

Dan zou ik me maar eerst gaan inlezen dan kan je gerichter je vragen stellen in een winkel en op forums.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 18 apr 2016 22:19

Verwissel je misschien De Rosa met Rose?
In Bocholt net over de grens bij Winterswijk zit Rose. Een erg grote en mooie zaak. Hebben alleen hun eigen merk fietsen, Wel de moeite waard om eens goed te bekijken, je bent er vanaf waar je woont denk ik met 3 kwartier

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 apr 2016 19:54

Ga gewoon de zaken af en waar jij het beste gevoel bij krijg koop je de fiets.
Mijn 1ste heb ik bij Roelofs gekocht mijn 2de in Ruinerwold ivm goede inruilprijs bij aankoop 2de fiets.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 19 apr 2016 21:50

nijkie schreef:Ga gewoon de zaken af en waar jij het beste gevoel bij krijg koop je de fiets.
Mijn 1ste heb ik bij Roelofs gekocht mijn 2de in Ruinerwold ivm goede inruilprijs bij aankoop 2de fiets.
Ben jij tevreden over Roelofs?
Hij verkoopt veel Isaac toch?

Rein1974
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 mar 2016 22:49

Rein1974 19 apr 2016 23:02

Ben zelf erg te spreken over Mantel. Mijn ervaring is dat ze daar hun best doen om goed te adviseren. Ruime keus ook in de winkel in Arnhem-Zuid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 21 apr 2016 06:54

Gisteren bij Goossens in Velp wezen kijken voor de eerste indrukken qua fietsen.
Goede hulp van de eigenaar, al had hij wat minder tijd omdat het vrij druk was en weinig personeel aanwezig was.

We hebben budget besproken en vanuit daar 4 opties besproken, Giant TCR, Ridley Fenix, Cube (naam ontschoten) en een Wilier GTR en die is mij ook het best bij gebleven qua model en afmontage

Morgenavond richting de Pedaleur in Doetinchem om daar ook eens te laten voorlichten, alle tips en opmerkingen zijn nog steeds meer dan welkom ;)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 apr 2016 22:22

Martin78 schreef:
nijkie schreef:Ga gewoon de zaken af en waar jij het beste gevoel bij krijg koop je de fiets.
Mijn 1ste heb ik bij Roelofs gekocht mijn 2de in Ruinerwold ivm goede inruilprijs bij aankoop 2de fiets.
Ben jij tevreden over Roelofs?
Hij verkoopt veel Isaac toch?
Toendertijd was hij Kuota dealer nu alleen nog Isaac en Specialized maar kan in principe alles leveren.
Onderhoud liet ik ergens anders uitvoeren of in Italië als ik daar was.
Ik kom nog steeds bij Roelofs heerlijke koffie ook.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie