Alles over vakanties op én met de fiets

Tips 1ste fietsbezoek Vlaanderen

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 18 mar 2016 20:28

Aanstaande zondag ga ik met een kennis voor het eerst in het mythische vlaanderen fietsen.
Hebben jullie nog tips / must do's?
We zullen de auto parkeren in oudenaarde en vanuit daar de fiets opstappen.
Zijn er uitgepijlde routes die je over de beroemde hellingen sturen?

hoor graag!

goed fietsweekend allen!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 18 mar 2016 21:18

Afgelopen zondag nog geweest, als voorbereiding voor de zondag middags bank sessie.
Zoals altijd valt te vies tegen, 86 km met 1400 hm, en daar hoef je geen moeite om aan de hm te komen.
Neem zeker extra binnen bandjes mee, maakt niet uit waar je fiets, wegdek ik K....T.
Wij hebben gewoon een route gedownload bij youroute, even goed opletten dat je de juiste richting vertrekt.

dejeep
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

dejeep 18 mar 2016 21:48


Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 18 mar 2016 21:59

Ik heb wel wat route's als je met gps rijd. Wat zoek je precies? Kasseistroken, kasseihellingen , gewone hellingen , hoeveel kilometers?
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 22 mar 2016 07:18

Jongens bedankt voor de tips! We hebben een prachtige dag gehad, grijzig maar droog en dat is fijn op de hellingen. We hebben de blauwe lus gedaan en genoten van landschap, kasseienstroken en klimmen. Goed gepld allemaal alleen laatste 10km bordje gemist en via Schelde teruggefietst naar Oudenaarde. Hierna naar crvv gegaan biertje douchen en weer een biertje. Wat een fantastische fietsomgeving!
Vanaf donderdag zit ik er weer dan in een huisje met Pasen en fiets :-) rond geraadsbergen. Iemand die vanaf die kant nog suggesties heeft heel graag!

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 22 mar 2016 10:59

Vrijdag E3 prijs kijken op de Kwaremont en zaterdagochtend de toertocht pakken. Zo ga ik het tenminste invullen ;)

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 22 mar 2016 20:43

Gaaf idee inderdaad wellicht dat ik donderdag geraadsbergen even ga verkennen. toertocht start zaterdag in wevelgem, is stukje uit de buurt van waar ik zit.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 23 mar 2016 20:55

robbiey schreef:Gaaf idee inderdaad wellicht dat ik donderdag geraadsbergen even ga verkennen. toertocht start zaterdag in wevelgem, is stukje uit de buurt van waar ik zit.


Harelbeke.

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 28 mar 2016 19:26

In een woord geweldig! Vlaanderen moest er voor mij een keer van komen, vorige week met kennis vanuit oudenaarde de blauwe lus gefietst toen al zeer onder de indruk van alle klimmen, uitzichten en het draaien en keren.
Nu een week later met de pasen met vrouw en dochter afgereisd in de buurt van geraardsbergen. Hier 3 dagen lang mogen genieten van dit gedeelte van vlaanderen. Zo'n beetje alle klimmen nu wel gehad met als absolute favoriet de muur, gewoon omdat ie verrekte zwaar is en om ook omdat deze vanuit een prachtige markt aanvang heeft.
Daarnaast oa berendries, bosberg en valkenberg beklommen.
Een rit na een stadsdag in kortrijk terggefietst naar Geraadsbergen via oudenaarde en zo een groot deel van de rode lus gefietst.
Ik kom hier zeker terug!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mar 2016 20:05

Er was 'vroeger' een hele leuke toertocht daar die alle bekende kasseienhellingen pakte, maar de vlakke kasseien links liet liggen. Volgens mij startte die in Ronse maar weet niet zeker. De reuzen van Vlaanderen heette die.
Leuk om eens te fietsen; je hebt in die regio geen kasseien nodig om je vullingen uit je kiezen te stuiteren ;-)
Less is bore

i-mac

i-mac 28 mar 2016 20:23

daniel1975 schreef:Er was 'vroeger' een hele leuke toertocht daar die alle bekende kasseienhellingen pakte, maar de vlakke kasseien links liet liggen. Volgens mij startte die in Ronse maar weet niet zeker. De reuzen van Vlaanderen heette die.
Leuk om eens te fietsen; je hebt in die regio geen kasseien nodig om je vullingen uit je kiezen te stuiteren ;-)
Ik wil anders wel eens zo een rit maken voor jullie. Zeg me welke hellingen je wil doen, en ik maak de rit.

De regio Ieper is ook leuk om te rijden. Minder hellingen, maar wel ook een mooie streek. En een ommetje naar Frankrijk (Monts des Cats, Cassel) moet je gewoon doen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 29 mar 2016 11:13

13 maart met mijn zoon de rode lus van de Ronde van Vlaanderen gereden. Helaas ivm tijdgebrek niet de lus na Geraardsbergen meer gedaan.

Toch nog 100 kilometers getrapt met een na 70 km heerlijke omelet kaas/hesp lunch om mijn zoon weer op gang te brengen. Met 1,80 mtr en 55 kilogram is het echt een crime om er voldoende koolhydraten in te stampen. Het is een geweldig mooie streek - en op ca 1.15uur van ons huis. Komende week misschien nog eens die kant op om weer een rondje te gaan rijden.

De rode lus heeft bijna geen kasseien - genoeg hoogtemeters - vergelijkbaar met Limburg. Het enige nadeel is dat de eerste klim al na amper 1 kilometer begint op het moment dat de benen nog niet erg warm getrapt zijn.

https://www.strava.com/activities/515932147
Laatst gewijzigd door rene op 29 mar 2016 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie