Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

La Passione CC

SandeR.
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 jul 2014 18:57

SandeR. 03 sep 2020 12:50

@ raven14

Even benieuwd, heb je het over een jersey met korte of lange mouwen?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 03 sep 2020 12:54

Afbeelding

SandeR.
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 jul 2014 18:57

SandeR. 03 sep 2020 12:58

Ok, de mouwen waren naar mijn idee wel lekker lang.
Moet ik wel zeggen dat dit mijn 1e echte ''strakke fit'' shirtje is. (dus ook relatief lange mouwen vergeleken met de shirts die ik had.)

Ben wel benieuwd of de lange mouwen jersey een beetje in de buurt komt van bv Castelli, iemand ervaring mee?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 sep 2020 16:12

Nu ook wollen truitjes bij La Passione...

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 06 sep 2020 20:13

SandeR. schreef: 03 sep 2020 12:58 Ok, de mouwen waren naar mijn idee wel lekker lang.
Moet ik wel zeggen dat dit mijn 1e echte ''strakke fit'' shirtje is. (dus ook relatief lange mouwen vergeleken met de shirts die ik had.)

Ben wel benieuwd of de lange mouwen jersey een beetje in de buurt komt van bv Castelli, iemand ervaring mee?
Ik bestel alles in S, 1m76 69kg. Ik heb 2 truien in lange mouwen, de winter en de thermal. De mouwen bij beide zijn meer als lang genoeg, bij de thermal zelfs aan de lange kant.
Ik heb ook 2 truitjes met korte mouwen en een base layer, sluit allemaal vrij strak aan maar zo heb ik het graag. Eens je voorover gaat zitten heb je anders toch teveel stof over.

Van Castelli heb ik enkel een truitje met korte mouwen, dat is een medium.

SandeR.
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 jul 2014 18:57

SandeR. 07 sep 2020 10:32

Thanks!
Ga ik het gewoon proberen en anders gaat die weer retour :)

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 29 okt 2020 13:05

Ik zit bij Passione te kijken voor shirts/jacks te kijken voor de koude maandjes, maar wat is eigenlijk het verschil tussen een longsleeve shirt en een jack. Bij normale kledingconventies zou je zeggen dat je laatstgenoemde over een shirt heen aantrekt, maar bij dit filmpje van de rain jersey https://www.lapassione.cc/products/psn- ... sey-orange trekt hij deze ook over een 'normaal' shirt heen. Gewoon een kwestie van: waar de omstandigheden om vragen, of is er een best practice?

Verder denk ik dat ik wel baat heb bij een windproof jersey (hier in de kop van NH is iemand vergeten waar de uitknop voor de wind zit :( ), maar zowel de rain als de windproof jersey zijn wind én water repellent. Dus wat is wijsheid?

En dan ben ik nog benieuwd naar ervaringen met het windvest, ik heb er van de zomer 1 gekocht (niet Passione) die je lekker compact kan opbergen en perfect is om een berg mee af te dalen, maar voor het huidige weer is deze net iets te fris. Dus ik vroeg me af of die van La Passione net een tikkie meer beschermd.

Danny091283
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
Locatie: Soest

Danny091283 22 mar 2021 20:02

Ik zit al een tijdje te kijken naar dit merk en ik vroeg me af hoe de langebroeken van hun zitten. Ik heb nu een lange broek van Agu, maat L, maar vind deze te stuk en het kost me veel moeite om er lekker mee te fietsen.
Daarnaast heb ik dikkere bovenbenen en dikkere kuiten, dus ben benieuwd of het goed zit.
Wat voor maat moet ik overigens bestellen? Ik heb normaal fietskleding van Craft in maat M, ik neem aan maat L bestellen maar wil dit nog verifiëren.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 22 mar 2021 20:07

Voor de maten kun je het beste de klantenservice even mailen. Die reageren heel snel met goed advies.

Ik heb een lange winterbroek en die zit prima. Niet stug. Wat je ook kunt doen is een korte winterbroek met bijpassende beenwarmers van LP. Je bereikt hiermee hetzelfde en ben je flexibel om de broek in in de vroege lente is late herfst te gebruiken.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 22 mar 2021 20:09

Danny091283 schreef: 22 mar 2021 20:02 Ik zit al een tijdje te kijken naar dit merk en ik vroeg me af hoe de langebroeken van hun zitten. Ik heb nu een lange broek van Agu, maat L, maar vind deze te stuk en het kost me veel moeite om er lekker mee te fietsen.
Daarnaast heb ik dikkere bovenbenen en dikkere kuiten, dus ben benieuwd of het goed zit.
Wat voor maat moet ik overigens bestellen? Ik heb normaal fietskleding van Craft in maat M, ik neem aan maat L bestellen maar wil dit nog verifiëren.
Agu heeft tegenwoordig ook een strakkere lijn, dus dat is lastig inschatten. Maar sowieso een maat groter dan Craft. LaPassione is Italiaans en vergelijkbaar met Castelli en Sportfull.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 23 mar 2021 13:50

Afgelopen week ook mijn La Passione collectie aangevuld mat 2 jacks - shirt en een PSN broek.

* 1 x Thermal jacket en 1 x Rain jacket ( meer ivm wind dichtheid en spetters dan als regenjack )
* 1 x Flandres shirt aangezien ik er toch regelmatig kom - en fraai van kleur en ontwerp is.
* 1 x PSN broek zwart maat S ( Assos altijd M ) - goede compressie en lengte van de broekspijpen is perfect.

Qua maatvoering moet je even kijken naar het "model" wat afgebeeld is met de kleding. Zo zag ik dat die beste man 1.86 mtr was en 74 kg en maar M droeg van PSN broek. Nu ben ik 1.78 en 74 kg met kabouter beentjes en lang bovenlijf. Zou ik een M nemen qua broek, dan zou die waarschijnlijk over de knie komen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Danny091283
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
Locatie: Soest

Danny091283 23 mar 2021 20:07

hopjes schreef: 22 mar 2021 20:09
Danny091283 schreef: 22 mar 2021 20:02 Ik zit al een tijdje te kijken naar dit merk en ik vroeg me af hoe de langebroeken van hun zitten. Ik heb nu een lange broek van Agu, maat L, maar vind deze te stuk en het kost me veel moeite om er lekker mee te fietsen.
Daarnaast heb ik dikkere bovenbenen en dikkere kuiten, dus ben benieuwd of het goed zit.
Wat voor maat moet ik overigens bestellen? Ik heb normaal fietskleding van Craft in maat M, ik neem aan maat L bestellen maar wil dit nog verifiëren.
Agu heeft tegenwoordig ook een strakkere lijn, dus dat is lastig inschatten. Maar sowieso een maat groter dan Craft. LaPassione is Italiaans en vergelijkbaar met Castelli en Sportfull.
Ik denk dat ik dan eens Castelli moet gaan passen. Wordt een afspraakje maken bij Mantel Utrecht denk ik dan maar.
Philippos schreef: 22 mar 2021 20:07 Voor de maten kun je het beste de klantenservice even mailen. Die reageren heel snel met goed advies.

Ik heb een lange winterbroek en die zit prima. Niet stug. Wat je ook kunt doen is een korte winterbroek met bijpassende beenwarmers van LP. Je bereikt hiermee hetzelfde en ben je flexibel om de broek in in de vroege lente is late herfst te gebruiken.
Het gaat me nu vooral ook om een lange broek te gebruiken van 2 tot 14 graden ofzo.
Als het warmer is dan rij ik liever met een korte broek met beenstukjes, maar is me nu te koud op de boven benen.
Ik vind een wind dichte broek ook wel lekker.

Hoe goed zijn de zemen eigenlijk van dit merk en ventilatie in de shirts?

Plaats reactie