Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Beginner wil starten met wielrennen.

jbresjnef
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2010 12:32

jbresjnef 23 jul 2010 12:41

Hallo allemaal,

Ik ben echt een leek qua ervaring in wielrennen. Vandaar mijn berichtje op deze site.

Ik zou graag goed willen worden in wielrennen. Nu ben ik sinds deze week begonnen en ga 3x per week 1,5 uur fietsen, gemiddeld 25 km p/u. Maarja dat is natuurlijk niet erg snel neem ik aan. Of is dit best goed voor een starter?

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik hier beter wordt. Hoe hard fietst een gemiddelde wielrenner per uur?

Ik heb wel een aantal beginners fietsschema's gezien maar die spreken me niet echt aan. Is het een optie om gewoon 3x per week te blijven fietsen, 1,5 uur per keer en dan telkens het tempo op te voeren?

Graag hoor ik jullie advies hierin. Waarschijnlijk komt dit berichtje voor jullie ervaren wielrenners nogal knullig over maarja iedereen zal er een keer nieuw in zijn geweest he ;)

Gebruikersavatar
vvoister
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 nov 2009 22:14

Gebruikersavatar vvoister 23 jul 2010 12:49

25 km p/u is heel normaal voor een startende fietser. Als je wat langer fietst kun je dat op gaan voeren naar 30-32 km p/u gemiddeld. Maar dat moet je ook willen. Het is maar net waar je plezier aan beleefd en wat je doel is. Als je prof wilt worden moet je de snelheden natuurlijk nog veel hoger op gaan voeren.

Wat bedoel je met een gemiddelde wielrenner? Tour of prof?
Specialized tarmac sl4 expert
Trek 2.5
Vainqueur du Géant de Provence

jbresjnef
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2010 12:32

jbresjnef 23 jul 2010 12:56

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik bedoelde daarmee tour. Ik ben namelijk een meid van 25, dus een prof zal er niet meer in zitten ;)

En hoe werkt het als je je bij een vereniging aan wilt sluiten? Moet je dan al 30-32 km pu kunnen fietsen?

rory
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 jul 2009 16:57