Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cicli Barco Xcr stainless frame-new bike day!

woutervanwijk
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2013 14:10

woutervanwijk 26 feb 2016 10:54

Na het kopen, herstellen, verkopen en rijden van 20 tot 30 fietsen, heb ik eind november 2015 besloten om een custom frame te laten bouwen. Vorig seizoen gebruikte ik een jaren 90 NOS Colnago Master om twee keer per week van Amsterdam naar mijn werk in Haarlem te rijden. Ik vind die Colnagos met art decor verfschema's echt schitterend, heerlijk over de top, maar de verf is niet erg duurzaam. Is meer een fiets voor aan de muur.
Al ongeveer twee jaar speelde bij mij de gedachte om een frame te laten bouwen. Ik heb echt iets van 10 offertes opgevraagd en verschillende opties in het binnen en buitenland vergeleken. Als een echte Hollander gaf ik de voorkeur aan de beste waarde voor mijn geld optie. Een van mijn fiets vrienden wees mij op Cicli Barco. Groot vakmanschap voor een relatief goede prijs. Ook zeer belangrijk in mijn overweging: ze bouwen veel en hebben een bijzonder goede staat van dienst van als frame bouwers van Scapin en vele andere merken als subcontractor. Het schijnt zoals te lezen valt op diverse fora dat Cicli Barco één van voornaamste onderaannemers is voor vele bekende Italiaanse merken zoals Cinelli, Passoni, Milani enz.
Mijn Cicli Barco frame is afgelopen woensdag aangekomen. Met Gianluca van Cicli Barco had ik zeer fijn mail contact en voor een Italiaan was hij redelijk s nel in het beantwoorden van mails. Het proces werd begeleid door deze foto's.
Ik koos voor roestvrij staal vanwege de duurzaamheid, de looks en het relatief lage gewicht. Het frame is gemaakt van Columbus Xcr buizen en heeft een roestvrij stalen vork met een carbon schacht. Veel subtiele graveringen zijn er aangebracht op het frame, net als wat goud geanodiseerde onderdeeltjes zoals de derailleurhangers en de kabelbegeleiders. Ik heb besloten het frame minimaal maar wel flamboyant te laten spuiten. Ik had een soort van goldfingfer thema in gedachten. Ik haat namelijk lakschade en daarom heb ik gekozen om het frame deels ongelakt te houden. Maar ik wil wel een frame die echt iets speciaals uitstraalt en die mij een glimlach op mijn gezicht tovert, telkens als ik er op stap.
Het frame zal ik afbouwen met een Campagnolo 2014 Super Record groepset, Thomson zilveren Masterpiece zadelpen, Chris King gouden sotto voce nothreadset, Gilles Berthoud Soulor zadel, Deda Zero 100 stuurpen en bars en een mooi Brooks lederen bartape met mooie handgefreesde stuurdopppen OSOB en ja wel een Spurcycle fietsbel.
Weet alleen nog niet wat voor een wielset ik erop ga zetten. Opties:
1. 2e hands Campagnolo Boras
2. Chris King R45 hubs Pacenti wielset
3. Campy zilveren 11sp record hubs Pacenti wielset of
4. misschien gouden belachelijk duur, maar oh zo fijne Royce Supreme hubs...

Link naar alle afbeeldingen van dit project: https://www.flickr.com/gp/dutchbiker/0W2sqH

AfbeeldingIMG_20160222_194210 by Wouter van Wijk, on Flickr
Laatst gewijzigd door woutervanwijk op 26 feb 2016 14:03, 2 keer totaal gewijzigd.

woutervanwijk
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2013 14:10

woutervanwijk 26 feb 2016 10:55

hoe zet ik die afbeeldingen er goed in?

Gebruikersavatar
Proracer
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 jul 2015 10:05

Gebruikersavatar Proracer 26 feb 2016 10:58

https://www.flickr.com/photos/dutchbike ... 4950548381

link-adres
[img]foto-adres,incl.bestandsformaat[/img]

Gebruikersavatar
nils
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 05 jul 2005 14:23

Gebruikersavatar nils 26 feb 2016 12:31

Afbeelding

Als je de foto shared krijg je een link deze kopieren en vervolgens in de reactie tussen Afbeelding plakken
No I'm not big headed my head is just big

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 26 feb 2016 14:22

Erg mooi! Ben benieuwd hoe hij er uit ziet als deze afgemonteerd is. Ga maar snel aan de slag en kom maar op met die foto's
o'7o

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 26 feb 2016 14:55

Welke vorm heeft de onderbuis? Is dat rond naar oval, of zit er een rechthoekige vorm in?

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 26 feb 2016 15:11

Wat een mooi ding :like:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 feb 2016 15:17

Prachtig frame inderdaad. Wel oppassen met goudkleurig geanodiseerde spulletje en zo. dat wordt al snel erg kitscherig. Ik zou de afmontage strak zwart houden.
Campagnolo Ultra Dork

woutervanwijk
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2013 14:10

woutervanwijk 26 feb 2016 15:31

Douglas schreef:Erg mooi! Ben benieuwd hoe hij er uit ziet als deze afgemonteerd is. Ga maar snel aan de slag en kom maar op met die foto's
eerst op vakantie. over twee weken is hij klaar. zal dan wel het resultaat laten zien

woutervanwijk
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2013 14:10

woutervanwijk 26 feb 2016 15:36

rien schreef:Welke vorm heeft de onderbuis? Is dat rond naar oval, of zit er een rechthoekige vorm in?

heb ik eerlijk gezegd nog niet eens gezien. ik heb gisteren denk ik een uur zitten staren en het was mij nog niet opgevallen :oops:

woutervanwijk
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2013 14:10

woutervanwijk 26 feb 2016 15:36

:like:
Jaap Telder schreef:Wat een mooi ding :like:

woutervanwijk
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2013 14:10

woutervanwijk 26 feb 2016 15:39

Ernie C. schreef:Prachtig frame inderdaad. Wel oppassen met goudkleurig geanodiseerde spulletje en zo. dat wordt al snel erg kitscherig. Ik zou de afmontage strak zwart houden.
dat is altijd het gevaar. ik houd de rest redelijk strak. carbon groep, zwart stuur met zwart lint en zadel. zit allen nog te twijfelen over de wielset. heb in ieder geval een heelrijke set neutrons klaar liggen voor de tussentijd.

Plaats reactie