Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Hulde voor Robert Gesink!

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 24 jul 2010 19:36

Ik vind het geweldig dat Robert Gesink 6e is geworden in de Tour. Het is lang geleden dat we een Hollander zo kort hadden.

Mijn stelling: Gesink voor sportman van het jaar 2010

Met me eens? Of juist niet?
Camerig is prachtig!

michie23
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jul 2010 16:51

michie23 24 jul 2010 19:40

Niet mee eens, ik ga voor v Bronckhorst. WK is toch ietsje hoger imo gezien de 2e plaats. Wil ik overigens niet mee zeggen dat de prestatie van Robert veel minder is. Hij heeft het fantastisch gedaan!
http://www.twitter.com/maweijenberg" onclick="window.open(this.href);return false;

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 24 jul 2010 19:43

V. Bronckhorst...?
Ben je een wielrenner of..?

Ik ben het wel met de stelling eens, gesink heeft een top prestatie geleverd en dat mag zeker gezegd worden!
mijn Flickr

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 jul 2010 19:48

Alleen toont de geschiedenis aan dat een voetballer nooit sportman van het jaar wordt (zelfs Van Basten moest het in 1988 afleggen tegen Rooks ;) )
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

edwardisaac
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 jul 2009 20:15

edwardisaac 24 jul 2010 19:50

van Bronckhorst verdient het eigenlijk wel. Wat een man. Maar gesink mag er ook zeker wezen.

michie23
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jul 2010 16:51

michie23 24 jul 2010 19:51

jaapieo schreef:V. Bronckhorst...?
Ben je een wielrenner of..?

Ik ben het wel met de stelling eens, gesink heeft een top prestatie geleverd en dat mag zeker gezegd worden!


Ik fiets heel graag ja maargoed ik kijk puur naar het resultaat. De prestaties zijn lastig te vergelijken en ik noem v Bronckhorst ivm z'n afscheid. Maar denk dat het NL elftal wel ploeg van het jaar wordt en weet niet wie er als speler wordt genomineerd.
http://www.twitter.com/maweijenberg" onclick="window.open(this.href);return false;

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 24 jul 2010 19:59

Een speler opzich is in mijn ogen niets...
Een voetbal elftal is als elftal sterk of een winnaar, een individu kan daar erg belangrijk in zijn maar zonder een doelman is een spits niets... anderzom idem dito.
Een renner kan een prestatie leveren, net als een schaatser een hardloper of een turner.
Een individuele voetballer verdient in mijn ogen geen prijs, dan doe je de 10, anderen ookal zijn deze minder goed te kort!
mijn Flickr

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 24 jul 2010 20:00

Een voetballer (met alle respect voor Gio) kan toch nooit een grotere sportman zijn dan een wielrenner. Dat is hetzelfde als een bankdirecteur vergelijken met een stratenmaker. De een verdient zijn geld veel gemakkelijker dan de ander, terwijl de ander het toch meer verdient maar er in de realiteit toch echt veel harder voor moet werken...

edwardisaac
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 jul 2009 20:15

edwardisaac 24 jul 2010 20:02

jaapieo schreef:Een speler opzich is in mijn ogen niets...
Een voetbal elftal is als elftal sterk of een winnaar, een individu kan daar erg belangrijk in zijn maar zonder een doelman is een spits niets... anderzom idem dito.
Een renner kan een prestatie leveren, net als een schaatser een hardloper of een turner.
Een individuele voetballer verdient in mijn ogen geen prijs, dan doe je de 10, anderen ookal zijn deze minder goed te kort!


Met alle respect voor Gesink, maar die word zonder z'n ploeg echt geen 6e in de Tour;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 jul 2010 20:06

Jasper, precies, daarom zal Oranje wel sportploeg van het jaar worden denk ik maar geen speler sportman van het jaar. Maar Gesink vanwege een zesde plaats in de Tour sportman van het jaar in een jaar met o.a. een gouden olympische schaatsmedaille? Dat zal moeilijk worden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 24 jul 2010 20:07

Doe mij Stekelenburg maar. Zonder hem hadden we nooit verder gekomen dan tegen Brazlilië
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 24 jul 2010 20:10

Tourist schreef:Een voetballer (met alle respect voor Gio) kan toch nooit een grotere sportman zijn dan een wielrenner. Dat is hetzelfde als een bankdirecteur vergelijken met een stratenmaker. De een verdient zijn geld veel gemakkelijker dan de ander, terwijl de ander het toch meer verdient maar er in de realiteit toch echt veel harder voor moet werken...


Dus de roem of salaris wat iemand krijgt hangt af van de hoeveelheid fysieke arbeid dat iemand moet leveren?
Iedereen kan stratenmaker zijn, alles behalve iedereen kan bankdirecteur. Stratenmakers verdienen daarom niet.

Verder Gio als sportman van het jaar. Gesink als ie podium had gereden.
Desalniettemin hulde aan Gesink

Plaats reactie