Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2016

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 05 feb 2016 14:05

Ik zie dat dit topic er nog niet is. Dan trap ik maar af...

Op 17 januari een MTB rondje gemaakt bij mijn ouders in de buurt. Eigenlijk vlak voordat mijn rondje erop zat tikte ik met mijn stuur een routepaaltje aan en viel ik. En ik kwam slecht terecht, bovenop een kluwen boomwortels. Viel er met mijn heup bovenop.

Veel pijn natuurlijk maar toch (fietsend) weten terug te komen bij mijn ouders. Daar ook nog weten te douchen (trap op, trap af, auw auw auw) en toen het ziekenhuis gebeld. Daarheen gebracht door mijn vader en toen begon een lange middag op de eerste hulp.

Resultaat: een breukje in mijn bekken en drie dagen ziekenhuisopname. Inmiddels ben ik al ruim twee weken thuis, eerste controle achter de rug en het gaat de goede kant op. Ik loop met krukken, slik pijnstillers en heb niet teveel last. Maar kan nog niet autorijden (dus niet naar mijn werk, kan wel thuis werken) en uiteraard niet fietsen. Geduld moet ik hebben en dan mag ik over een paar weken weer rustig gaan rijden. Hopelijk komt mijn voorbereiding op de GF Sportful Dolomiti niet teveel in het gedrang... En fietsmaten Csteenbe, Havana en daPoker maar lekker doortrainen... :cry:

Maar ik denk er toch heel voorzichtig aan om over een weekje of zo eens op de tacx te stappen, kijken hoe dat voelt. Ik hou de moed erin, het seizoen moet immers nog beginnen.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 feb 2016 15:32

AUW! Beterschap!

Wellicht had ik de twijfelachtige eer om de primeur voor 2016 te hebben (3 januari). na 2 rondjes over een glibberig Schoorl ging ik uiteindelijk vrij hard onderuit in de bocht, op straat(!), ongeveer 50m voordat ik bij de auto was. Oorzaak een gladde weg en gladde bandjes van de modder.
Zere heup, kapotte elleboog (Gabba, Thermo, Huid) en beschadigd ego tot gevolg. Inmiddels nergens last meer van gelukkig.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 05 feb 2016 15:44

magoo schreef:Ik zie dat dit topic er nog niet is. Dan trap ik maar af...

Op 17 januari een MTB rondje gemaakt bij mijn ouders in de buurt. Eigenlijk vlak voordat mijn rondje erop zat tikte ik met mijn stuur een routepaaltje aan en viel ik. En ik kwam slecht terecht, bovenop een kluwen boomwortels. Viel er met mijn heup bovenop.

Veel pijn natuurlijk maar toch (fietsend) weten terug te komen bij mijn ouders. Daar ook nog weten te douchen (trap op, trap af, auw auw auw) en toen het ziekenhuis gebeld. Daarheen gebracht door mijn vader en toen begon een lange middag op de eerste hulp.

Resultaat: een breukje in mijn bekken en drie dagen ziekenhuisopname. Inmiddels ben ik al ruim twee weken thuis, eerste controle achter de rug en het gaat de goede kant op. Ik loop met krukken, slik pijnstillers en heb niet teveel last. Maar kan nog niet autorijden (dus niet naar mijn werk, kan wel thuis werken) en uiteraard niet fietsen. Geduld moet ik hebben en dan mag ik over een paar weken weer rustig gaan rijden. Hopelijk komt mijn voorbereiding op de GF Sportful Dolomiti niet teveel in het gedrang... En fietsmaten Csteenbe, Havana en daPoker maar lekker doortrainen... :cry:

Maar ik denk er toch heel voorzichtig aan om over een weekje of zo eens op de tacx te stappen, kijken hoe dat voelt. Ik hou de moed erin, het seizoen moet immers nog beginnen.
Auw! En veel beterschap. De bossen blijven altijd tricky. Ik lig regelmatig op mijn plaat, maar tot op heden relatief onschuldige valpartijtjes.

En maak je vooral nog niet druk om je Sportful voorbereiding: wij rijden hem ook met een mannetje of 5, en 2 daarvan hebben de fiets nog niet uit de schuur gehaald en lopen rond als een gemiddelde kalkoen in de VS net voor Thanksgiving.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 feb 2016 16:05

AU!
Niet leuk dit soort berichten met gebroken bekkens. Ik zou niet teveel haast maken met fietsen en weer gaan trainen. Ik denk dat het beter is je lichaam rust te geven zodat het kan herstellen. Zolang je nog pijnstillers nodig hebt, zou ik zeker niet gaan fietsen. Die zomer duurt nog wel even en die vorm komt ook wel weer. Als je nu iets forceert, ben je waarschijnlijk weer verder van huis.

Waar zit de breuk precies? Als ervaringsdeskundige met een gebroken bekken vind ik die wel leuk om te weten
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 feb 2016 16:10

Hoest met jouw breuken eigenlijk rob, na je ganzen (toch?) akkefietje?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 feb 2016 16:35

Ik ben 99% genezen. Een paar kleine ongemakjes na nog maar fietsen kan ik weer net zoals vroeger. Ik ben wel nog steeds bezig om alle kracht en conditie terug te krijgen. Maar het plan is om dit jaar weer gewoon een cyclo te rijden.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 05 feb 2016 20:47

Dank voor jullie beterschapswensen. Ik doe het rustig aan en heb wel geduld maar het is best frustrerend als je weinig kan doen. Omdat het hier in het zuiden (ik woon in Breda) rustig op de weg is volgende week ga ik toch weer eens met de auto naar m'n werk toe. Dan ben ik er tenminste uit, de muren komen hier thuis soms een beetje op mij af. Alleen iedere dag wandelen om de kinderen uit school te halen is niet heel erg spannend.

@Rob74: mijn bekkenkam is gebroken. Het breukje zit dus aan de zijkant van mijn bekken, links. Vooral lastig omdat daar spieren lopen die nog al eens aan het bot willen trekken. Bewegingen die dat veroorzaken moet ik dus vermijden.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 15 feb 2016 06:30

Lees dit nu net. Veel beterschap! Ik weet wat het is om noodgedwongen niet te kunnen rijden.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 15 feb 2016 09:02

Met de stadsfiets gevallen, telt dat ook?

Donderdag zoontje van 7 naar school gebracht, fietspad nat, koud, maar niet bevroren.
Houten brug schuin aangesneden, voorwiel glijd weg en plat op mijn plaat, alleen wat schrammen op elleboog, knie en fiets. Op stuur terechtgekomen en doorgegleden met gekneusde ribben als gevolg (auw,auw) Zoon had helemaal niks, stond op en liep zo weer weg. Papa inmiddels aan pijnstilling....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 15 feb 2016 12:00

Ai vervelend Supergrover, maar ik ben wel blij dat je zoontje niks had! Houten bruggetjes zijn erg tricky idd. Hoop dat het snel weer beter gaat met je ribben!

Ik ben zelf al behoorlijk aan het opknappen. Afgelopen weekend zelfs alweer een uurtje op de stadsfiets gezeten! Alleen nu heb ik last van een ander vervelend kwaaltje, mijn knie. De dag dat ik viel had ik ook mijn knie gestoten aan mijn stuur maar ik dacht dat dit na bijna 4 weken niet fietsen wel over zou zijn. Niets is minder waar helaas. Na het uurtje zaterdag de hele avond last gehad en ook gisteren en vandaag is het nog pijnlijk. Morgen toch maar even naar de huisarts want ik wil nou toch wel eens echt gaan fietsen!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 22 mar 2016 09:34

Gisteren onderuit in afdaling van de Col de Soller op Mallorca, gelukkig alleen paar schaafwonden. (kleintje op heup en iets grotere op elleboog/bovenarm)
Verder alleen wat krasjes op shifters (die beide andere stand stonden)

Vriend was vlak ervoor 2 bochten verder onderuit gegaan, die is er helaas met wat meer schade afgekomen. (2 kleine scheurtjes in heup)

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 22 mar 2016 10:53

Uff, dat is niet zo mooi DDX! Rustig aan en goed herstel voor beide.
Afbeelding

Plaats reactie