Noem het gerust koekblikken.
Door het tonen van de grote getallen in de film kun je ook zien wat bijv. een gemiddeld een halve meter langere auto voor gevolgen heeft op het totaal van 1 a 2 miljard auto´s.
Vandaar mijn stelling bankstel eruit stoel erin en kofferbak weg en de straat biedt meer ruimte dan we ooit hadden kunnen vermoeden.
Vanavond op tv: 2 Docs, Bikes vs Cars
Tjah je hebt een koekblik met extra ruimte omdat je er niet altijd in je eentje erin zit.
Je gaat met de auto omdat het OV geen alternatief is in termen van reistijd en comfort.
Je moet op dezelfde tijd als anderen naar je werk omdat je samen met die anderen iets moet doen waarbij je fysiek bij elkaar moet zijn, en dat moet ook op hetzelfde moment want dat is het kenmerk van samen iets doen.
Je gaat niet op de fiets omdat het niet praktisch is om een hoop mee te zeulen. Of omdat je werkplek niet echt op fietsafstand is.
Etc. etc.
Je gaat met de auto omdat het OV geen alternatief is in termen van reistijd en comfort.
Je moet op dezelfde tijd als anderen naar je werk omdat je samen met die anderen iets moet doen waarbij je fysiek bij elkaar moet zijn, en dat moet ook op hetzelfde moment want dat is het kenmerk van samen iets doen.
Je gaat niet op de fiets omdat het niet praktisch is om een hoop mee te zeulen. Of omdat je werkplek niet echt op fietsafstand is.
Etc. etc.
Zet daar tegenover de opmerking van Elon Musk met zijn Tesla.
Hij zegt dat zijn auto leeg is onder de motorkap.
Dat compartiment is overbodig volgens hem,maar zijn auto moet zoveel mogelijk op de bestaande modellen lijken anders verkoopt het niet.
Dat is wel een eerlijke opmerking die veel zegt over wat er tussen onze oren gepompt is de afgelopen halve eeuw.
Hij zegt dat zijn auto leeg is onder de motorkap.
Dat compartiment is overbodig volgens hem,maar zijn auto moet zoveel mogelijk op de bestaande modellen lijken anders verkoopt het niet.
Dat is wel een eerlijke opmerking die veel zegt over wat er tussen onze oren gepompt is de afgelopen halve eeuw.
Zij is ook tegen
Wellicht niet helemaal in lijn met de documentaire (die heb ik niet gezien namelijk) maar de opmerkingen van Simen ten aanzien van de lege auto (ik zit ook 90% van de tijd alleen in de auto) en GJEvK ten aanzien van het openbaar vervoer hebben me getriggerd even op te zoeken of het openbaar vervoer wellicht een optie zou zijn voor me (los van het feit dat ik een auto van de zaak rijd).
Nee dus... Ik woon in een Brabantse gemeente met 35.000 inwoners en moet naar een Brabantse gemeente met ca. 85.000 inwoners. Vertrektijd 's ochtends 07.15u. Auto: 18 minuten, OV? 1.12u!!! 4x zo lang dus...
Conclusie: het openbaar vervoer brengt je van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet hoeft te zijn op een tijdstip dat niet uitkomt...
Nee dus... Ik woon in een Brabantse gemeente met 35.000 inwoners en moet naar een Brabantse gemeente met ca. 85.000 inwoners. Vertrektijd 's ochtends 07.15u. Auto: 18 minuten, OV? 1.12u!!! 4x zo lang dus...
Conclusie: het openbaar vervoer brengt je van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet hoeft te zijn op een tijdstip dat niet uitkomt...
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
De keus gaat natuurlijk verder dan óf auto óf OV.
Je kunt ook kiezen om ergens wel of niet te gaan wonen of werken.
En als individu heb je niet altijd alle keuze, maar de manier waarop de samenleving en de infrastructuur worden ingericht doen er ook toe.
Je kunt ook kiezen om ergens wel of niet te gaan wonen of werken.
En als individu heb je niet altijd alle keuze, maar de manier waarop de samenleving en de infrastructuur worden ingericht doen er ook toe.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik woon in een Brabantse gemeente met 25.000 inwoners en werk in een Brabantse gemeente met 90.000 inwoners en ik ga gewoon met de .............? Juist ja: de fiets. De trein zou ook kunnen (met de fiets naar het station, een stukje treinen en een stukje lopen), maar dat kost meer tijd.
Real men wear blûk!!! Marcel
Gaat bij mij helaas niet, want geen treinstation hier. Daarbij komt dat ik altijd mijn laptop nodig heb; op de racer nogal lastig mee te nemen. En ik kan op het werk niet douchen. Fijn werken in Helmond, Marcel?
Wellicht gaan we iets te ver off-topic nu.
Wellicht gaan we iets te ver off-topic nu.
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Zou ook graag met fiets naar mijn werk gaan van roermond naar sittard 35 km enkele reis
Maar te veel stoplichten wat te veel tijd kost
Er is wel geld gereserveerd voor snelfietspad tussen venlo en maasticht maar hier hoor je niks over
Dus reis met mijn vouwfiets en trein
Maar te veel stoplichten wat te veel tijd kost
Er is wel geld gereserveerd voor snelfietspad tussen venlo en maasticht maar hier hoor je niks over
Dus reis met mijn vouwfiets en trein
En wat zeggen we dan tegen elkaar?, er is ruimte zat voor nog meer auto'ssimen schreef: Vandaar mijn stelling bankstel eruit stoel erin en kofferbak weg en de straat biedt meer ruimte dan we ooit hadden kunnen vermoeden.