Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Water in FFWD F6R's

Gebruikersavatar
jerome2710
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 jun 2014 12:39

Gebruikersavatar jerome2710 28 jan 2016 15:19

Hi allemaal,

Van de week heb ik de onderstaande vraag naar de support van FFWD gestuurd, maar ik heb nog geen reactie mogen ontvangen. Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken en wie weet kom ik dan sneller tot een antwoord.
Sinds april 2015 ben ik een trotse eigenaar van een setje zwarte F6R FCC’s.
Tot op heden ben ik er uitermate tevreden over.

Echter, vanochtend kreeg ik het idee dat er water in mijn achterwiel zat.
Tijdens draaien/bewegen van het wiel hoorde ik duidelijk water aan de binnenkant en heb daarom de buiten- en binnenband eraf gehaald.
Tot mijn verbazing was het velglint geel uitgeslagen en was de binnenband nat, zie hiervoor de foto in de bijlage.
Na goed draaien en schudden lijkt nu al het water uit de velg verdwenen te zijn.

Ook bij mijn voorband was de binnenband vochtig en het velglint gelig, maar wel in mindere mate. Wat zou hiervan de reden kunnen zijn?
Er zaten Vredestein binnenbanden in en 25mm Continental GP4000S II buitenbanden op gemonteerd. Ik pomp de banden altijd op tot 8-8,5 bar en controleer dit voor iedere rit.
Beide wielen staan nu binnenshuis verder te drogen (de fiets staat meestal in de schuur), moet ik mij zorgen maken dat de binnenkant van de wiel(en) aangetast is?
En de foto;

Afbeelding

Wat denken jullie? Dien ik de binnenkant van de wielen na te laten kijken, of is alleen drogen genoeg? En kan ik het velglint opnieuw gebruiken of beter nieuwe bestellen (10€ + 10€ verzendkosten... :roll: )?

Alvast bedankt!
Jerome

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jan 2016 17:01

Het water komt binnen langs de gaten waar de nippels in zitten.
Velglint zou ik alleszins niet hergebruiken mogelijk is het uitgerokken om het over de velg te halen.
Ik zou "Velox rimtape" gebruiken.
Dit is veel beter dan van dat "plastic" velglint.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2254
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 28 jan 2016 17:18

Schwalbe HP lint 1,50€ ps ex verzenden bij bike-components

Gebruikersavatar
bjaslagter
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 mei 2008 15:44
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar bjaslagter 29 jan 2016 22:36

Ik vermoed dat je velgen een klein gaatje hebben aan de zijkant, bedoeld om water te laten weglopen na een regenrit. Zorg dat je de wielen wegzet met dit gaatje onderaan. Velglint: vervangen.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 30 jan 2016 12:27

Ik heb dezelfde wielen ruim een jaar en heb hier nooit last van gehad. Ik gebruik ook dezelfde buitenband. En ik rijd regelmatig door de regen.
Ben benieuwd wat ffwd gaat melden.
o'7o

Gebruikersavatar
jerome2710
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 jun 2014 12:39

Gebruikersavatar jerome2710 30 jan 2016 13:13

Bedankt voor alle reacties!

FFWD heeft inmiddels laten weten dat het met dit weer mogelijk is dat er water in de velg komt. Het water kan zijn weg vinden tussen de spaaknippels en het ventielgat. Dit laatste kan bemoeilijkt worden door er een stukje tape omheen te doen, waardoor het ventiel strakker in het gat zit. Mocht er water in de wielen zitten, inderdaad eventjes laten drogen. Verder kan 't geen kwaad.

Ik bleek nog het oude (witte) velglint te gebruiken, goed moment om dit meteen te vervangen voor het nieuwe (zwarte).

Plaats reactie