Alles over vakanties op én met de fiets

L' Eroica Limburg 2016

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 02 jul 2016 19:25

Herman_N schreef:75 euri is een koopje. De Gran Fondo New York exploiteert zijn naam ook tegenwoordig met als gevolg dat de GFNY Deutschland voor een voor een vriendenprijsje van €125 + een wat vage administratiekosten van €6,62 over de toonbank gaat. Althans, deze maand nog, want daarna komt er elke maand €10 bij. Met als gevolg dat je in augustus ben je al welkom bent voor €165 + €8,42. Maar het mooie is dat je voor slechts €100 kunt kunt intekenen voor het eerste startvak. Gelukkig gaat dat geld naar het goede doel, want er mag natuurlijk niets aan de strijkstok van de organisatie blijven plakken. En waar kom je dan terecht? Hamelen, of all places. Rattenvangers zat daar, maar bekendheid als bijzonder fietsgebied heeft het niet.

Het probleem is dat organisaties als L'Eroica en GFNY het idee hebben dat ze een kwaliteitsmerk zijn. Als ze hun vignet er maar op plakken komt het publiek vanzelf wel. Ik ben benieuwd waar deze idioterie eindigt.
Vandaag vanuit Hameln het parcours van de Medio Fondo gereden. Best een aardig rondje maar om daar nou zulke bedragen voor te rekenen. Parcours is autovrij, begeleiding en verzorging zal dan ook wel in orde zijn. Overigens is de Gran Fondo gelijk aan de medio maar draai je nog een extra rondje, niet heel spannend. De aangekondigde hoogtemeters gaan ze bij lange na niet halen. Medio zou 1400 zijn, ik kwam aan 921 : https://www.strava.com/activities/627345326

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 02 jul 2016 19:51

Joseba schreef: Vandaag vanuit Hameln het parcours van de Medio Fondo gereden. Best een aardig rondje maar om daar nou zulke bedragen voor te rekenen. Parcours is autovrij, begeleiding en verzorging zal dan ook wel in orde zijn.
Kan me best voorstellen dat dat kneiterduur is om te organiseren.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 27 mei 2017 10:01

Heeft iemand de gpx van de 60 en/of 100km route van de eroica!
o'7o

Plaats reactie