Alles over vakanties op én met de fiets

L' Eroica Limburg 2016

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 mar 2016 02:05

Jammer van die 75 € , ik kan het best missen maar dat doet de deur meteen dicht.
Geen zin om kassen te spekken van die lui.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Cyclopetje

Cyclopetje 05 mar 2016 19:09

Praktisch heel vintage cycling NL keert L' Eroica Limburg de rug toe.
Allemaal te doen om die 75,-

Er is een alternatief.
Dag ervoor, op 2 juli, start "Mannen van Staal" retrotoertocht vanuit Wittem.
Daar tref je de echte grondleggers die het vintage cycling in NL op de kaart hebben gezet.
Deze retrotoertocht is GRATIS
Je fiets op eigen verantwoording en je betaalt je eigen consumptie.

Check facebook

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 05 mar 2016 19:28

Dat klinkt een stuk sympathieker! Die Eroica leek me erg leuk, maar 75 euro betalen voor een commercieel gedrocht ga ik natuurlijk niet doen ;)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 mar 2016 11:55

De nieuwe spelwijze van L'Eroica is dan ook al een paar jaar: €roica

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 07 mar 2016 07:20

Zie het probleem niet zo van de 75€, alle buitenlandse cyclo's/tochten in FR/CH/AT en IT vragen ook dergelijke inschrijfgelden en daar betalen we graag voor....
YFood !!!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 mar 2016 11:11

Ik heb op zich niks met tochten en cyclo's en niet veel met retro (ondanks 63 jr.) maar een niet al te grootschalig retroritje leek me leuk gezien ik me vorig jaar weer eens een sort-of klassieker heb gebouwd.
Dat deed ik voor de Eroica Brittanica, maar dat bleek na 1 jaar ook al uit z'n krachten gegroeid.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 07 mar 2016 11:17

csteenbe schreef:Zie het probleem niet zo van de 75€, alle buitenlandse cyclo's/tochten in FR/CH/AT en IT vragen ook dergelijke inschrijfgelden en daar betalen we graag voor....
het drikgedrukte gedeelte is gewoon niet waar. Zat cyclo's waar het inschrijfgeld tussen de 20 en 30 euro ligt.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 07 mar 2016 11:29

kawouter schreef:het drikgedrukte gedeelte is gewoon niet waar. Zat cyclo's waar het inschrijfgeld tussen de 20 en 30 euro ligt.
Zal best, maar als ik zie wat men vraagt bij DM / LM en Alpenbrevet dan zou ik dat ook schandelijk vinden.....dat het toevallig in de Alpen ligt is vind ik geen excuus, Limburg is net zo mooi :winkthumb:
YFood !!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 mar 2016 13:50

Kwestie van vraag en aanbod. Grote vraag dus hoge prijs.

Kijken naar de werkelijk kosten is niet zo reëel, als je dat doet dan is een Rolex ook veel te duur...

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 07 mar 2016 15:42

Is dat dan niet zo? Het is een fokking klokkie. Wat er een beetje chique uitziet.
Ik geloof best dat kwaliteit wat meer mag kosten dan iets uit de Aldi of een suprise-ei maar kom op zeg. Sommige dingen zijn gewoon duur omdat ze duur zijn.
csteenbe schreef:Zie het probleem niet zo van de 75€, alle buitenlandse cyclo's/tochten in FR/CH/AT en IT vragen ook dergelijke inschrijfgelden en daar betalen we graag voor....
Nou..."we"...
Wie zijn dat dan?
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 07 mar 2016 16:42

'We' mag jezelf invullen.
YFood !!!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 mar 2016 16:45

Theo V schreef: Die zitten daar niet om de fietser een plezier te doen maar om misbruik te maken van ze.
Nounounou, niemand is verplicht om mee te doen hoor.
TumTumTum schreef: Ik geloof best dat kwaliteit wat meer mag kosten dan iets uit de Aldi of een suprise-ei maar kom op zeg. Sommige dingen zijn gewoon duur omdat ze duur zijn.
Een hoge prijs zorgt voor exclusiviteit en ook dat kan een product of evenement extra begeerlijk maken.
En zolang er geen sprake is van kartelvorming of overmatig speculeren t.a.v. eerste levensbehoeften is daar ook helemaal niks mis mee.

Iedereen mag kiezen waar 'ie z'n geld aan uitgeeft. Voor wie € 75 te duur vindt voor een tocht zijn er zat hartstikke leuke tochten voor minder dan een tientje.

En wie daar geen zit in heeft kan altijd leuke gpx'jes maken of downloaden en op de Garmin zetten.

En wie geen Garmin heeft kan hartstikke leuke ritjes maken dmv fietsknooppunten.

En wie dáár geen zin in heeft kan gewoon een eind weg fietsen, dan kom je ook op leuke plekken :winkthumb:


Ik dit topic trouwens even volgen om te kijken of ik binnenkort wat mooie gpxjes kan tjappen van leuke strade bianche ritten :mrgreen:

Het was me al eerder opgevallen dat Z-Limburg vol ligt met mooie zand- en grindweggetjes namelijk.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie