Het grote schijfremmentopic
Als je blokjes zitten hebt, waarmee nogmaar 100km gereden is, en je moet de remschijf vervangen door een nieuwe remschijf, moet je dan ook de blokjes mee vervangen, als ze nog zo goed als nieuw zijn? Of gewoon even met een schuurpapiertje over de blokken heengaan?
Ik wissel van wielen (en dus ook van schijven) zonder iets aan de blokken te doen (zoals vele forumleden). No problemo.
Beantwoordt dat je vraag?
Edit: misschien op een ongebruikte schijf wel even inremmen.
Beantwoordt dat je vraag?
Edit: misschien op een ongebruikte schijf wel even inremmen.
Na de klimclassic gisteren met wat zeer steile afdalingen ziet mijn voorste remschijf er zo uit:
Ik denk dat dit betekend dat deze nogal heet is geworden .
Op sommige afdalingen weet ik echter niet hoe ik anders had moeten remmen en het was, zeker in die steile gevallen, natuurlijk ook niet bepaald kilometers lang slepen, want zo lang waren ze niet. Het is een grote (160mm schijf), dus daar is niets te winnen... Ik heb resin blokjes zonder koelvinnen op dit moment, kan dat nog wat toevoegen.
Alles remt overigens nog uitstekend, dus ik hoop dat die verkleuring er na een paar ritten gewoon weer af slijt.
Ik denk dat dit betekend dat deze nogal heet is geworden .
Op sommige afdalingen weet ik echter niet hoe ik anders had moeten remmen en het was, zeker in die steile gevallen, natuurlijk ook niet bepaald kilometers lang slepen, want zo lang waren ze niet. Het is een grote (160mm schijf), dus daar is niets te winnen... Ik heb resin blokjes zonder koelvinnen op dit moment, kan dat nog wat toevoegen.
Alles remt overigens nog uitstekend, dus ik hoop dat die verkleuring er na een paar ritten gewoon weer af slijt.
Bedoel je met te ver ingesteld dat ze continu aanlopen? Dat is in ieder geval niet het geval… Ze hebben ook nog voldoende vlees maar heb het oppervlak nog niet gechecked.
Maken in ieder geval geen herrie en de remkracht is ook OK.. Ook tijdens de rit gisteren niets van gemerkt, ik zag dit toen ik het wiel uit de fiets haalde om hem weer in de auto te leggen.