Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Arnhem Cycling café.

Thierry le Brun
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 15 mei 2021 22:42

Thierry le Brun 09 jan 2023 09:23

Brabander schreef: 09 jan 2023 08:52
nijkie schreef: 07 jan 2023 20:22
Brabander schreef: 07 jan 2023 15:17 Goed nieuws! Arnhem krijgt weer een wielercafé 🥳

"Aankomend voorjaar opent Café Cadans de deuren in Arnhem. Met de Hoge Veluwe en Posbank om de hoek is er gekozen voor een ideale uitvalslocatie voor fietsers. Ondanks dat er momenteel nog volop geklust wordt maakten wij alvast kennis met het nieuwe Arnhemse wielercafé."

-> https://www.wielercafes.nl/nieuws/nieuw ... in-arnhem/
Ligt midden in een woonwijk,zal niet makkelijk worden om fietsers aan te trekken op deze lokatie.
Heb je De Proloog wel eens bezocht? Een van de bekendste wielercafés van NL. Midden in een woonwijk :D
maar de Proloog ligt toch iets meer 'op de route' dan die nieuwe in Arnhem.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 09 jan 2023 09:27

Brabander schreef: 09 jan 2023 08:52
nijkie schreef: 07 jan 2023 20:22
Brabander schreef: 07 jan 2023 15:17 Goed nieuws! Arnhem krijgt weer een wielercafé 🥳

"Aankomend voorjaar opent Café Cadans de deuren in Arnhem. Met de Hoge Veluwe en Posbank om de hoek is er gekozen voor een ideale uitvalslocatie voor fietsers. Ondanks dat er momenteel nog volop geklust wordt maakten wij alvast kennis met het nieuwe Arnhemse wielercafé."

-> https://www.wielercafes.nl/nieuws/nieuw ... in-arnhem/
Ligt midden in een woonwijk,zal niet makkelijk worden om fietsers aan te trekken op deze lokatie.
Heb je De Proloog wel eens bezocht? Een van de bekendste wielercafés van NL. Midden in een woonwijk :D
Proloog ken ik nog voordat ervoor gebouwd was en duidelijk zichtbaar.Daarbij ligt het aan een fietsroute.Dit nieuwe fietscafé ligt op een plek die niemand kent en ook niet zichtbaar is.Zag dat het bij de lus is van Lijn 7 Trolleybus.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 jan 2023 09:45

Aan de andere kant: het is maar een paar honderd meter van de Schelmseweg. Als start en eindpunt van een route richting zowel Oosterbeek, de Hoge Veluwe als de Posbank voor mensen uit de stad zelf is het nog niet zo gek.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 09 jan 2023 10:12

Ernie C. schreef: 09 jan 2023 09:45 Aan de andere kant: het is maar een paar honderd meter van de Schelmseweg. Als start en eindpunt van een route richting zowel Oosterbeek, de Hoge Veluwe als de Posbank voor mensen uit de stad zelf is het nog niet zo gek.
Dit kan inderdaad voor een interessante aanvoer zorgen. Daarnaast is ligt het op steenworp afstand van Hoogte80, als een van de hoogste punten van Arnhem.

De drukst wegen die in de heatmap van Strava het meest naar voren komen zijn de Schelmseweg en de Rosendaalseweg. De rotonde in Rozendaal is voor mij een herkenbaar eindpunt van de Posbank en kan uiteraard ook als begin richting de Posbank dienen Zie streetview rotonde Schelmseweg-Kerklaan.

Maar de tijd zal het uiteraard leren. Ik denk dat het zeker kans van slagen heeft en vind het mooi dat ze het gaan proberen.

Bizarre overigens dat er nog geen wielercafé in de regio Arnhem-Nijmegen is. Wat mij betreft de prettigste regio in NL om te fietsen.

Gebruikersavatar
JuanGuillermo
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jun 2018 09:20
Locatie: Omg. Arnhem

Gebruikersavatar JuanGuillermo 09 jan 2023 10:53

Brabander schreef: 09 jan 2023 10:12 Bizarre overigens dat er nog geen wielercafé in de regio Arnhem-Nijmegen is. Wat mij betreft de prettigste regio in NL om te fietsen.
Niet écht een wielercafé, maar wel een mooie plek met (volgens mij) ook o.a. koffie en taart: het Mountainbikemuseum in Arnhem (https://www.mountainbikemuseum.nl/).

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 09 jan 2023 10:55

Brabander schreef: 09 jan 2023 10:12
Ernie C. schreef: 09 jan 2023 09:45 Aan de andere kant: het is maar een paar honderd meter van de Schelmseweg. Als start en eindpunt van een route richting zowel Oosterbeek, de Hoge Veluwe als de Posbank voor mensen uit de stad zelf is het nog niet zo gek.
Dit kan inderdaad voor een interessante aanvoer zorgen. Daarnaast is ligt het op steenworp afstand van Hoogte80, als een van de hoogste punten van Arnhem.

De drukst wegen die in de heatmap van Strava het meest naar voren komen zijn de Schelmseweg en de Rosendaalseweg. De rotonde in Rozendaal is voor mij een herkenbaar eindpunt van de Posbank en kan uiteraard ook als begin richting de Posbank dienen Zie streetview rotonde Schelmseweg-Kerklaan.

Maar de tijd zal het uiteraard leren. Ik denk dat het zeker kans van slagen heeft en vind het mooi dat ze het gaan proberen.

Bizarre overigens dat er nog geen wielercafé in de regio Arnhem-Nijmegen is. Wat mij betreft de prettigste regio in NL om te fietsen.
Ik heb er ook naar gekeken om iets te beginnen,Fietsers zijn een niche markt voor erbij.Zoals de proloog heeft een regio functie ook voor verenigingen.Een goede locatie is niet eenvoudig te vinden voor een aantrekkelijk bedrag.Een mooie lokatie voor een stop is https://www.hetarnhemsgemaal.nl/ 100m van een doorgaande fietsroute.
https://www.google.nl/maps/@51.9724831, ... 8192?hl=nl
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 09 jan 2023 12:24

nijkie schreef: 09 jan 2023 10:55
Brabander schreef: 09 jan 2023 10:12
Ernie C. schreef: 09 jan 2023 09:45 Aan de andere kant: het is maar een paar honderd meter van de Schelmseweg. Als start en eindpunt van een route richting zowel Oosterbeek, de Hoge Veluwe als de Posbank voor mensen uit de stad zelf is het nog niet zo gek.
Dit kan inderdaad voor een interessante aanvoer zorgen. Daarnaast is ligt het op steenworp afstand van Hoogte80, als een van de hoogste punten van Arnhem.

De drukst wegen die in de heatmap van Strava het meest naar voren komen zijn de Schelmseweg en de Rosendaalseweg. De rotonde in Rozendaal is voor mij een herkenbaar eindpunt van de Posbank en kan uiteraard ook als begin richting de Posbank dienen Zie streetview rotonde Schelmseweg-Kerklaan.

Maar de tijd zal het uiteraard leren. Ik denk dat het zeker kans van slagen heeft en vind het mooi dat ze het gaan proberen.

Bizarre overigens dat er nog geen wielercafé in de regio Arnhem-Nijmegen is. Wat mij betreft de prettigste regio in NL om te fietsen.
Ik heb er ook naar gekeken om iets te beginnen,Fietsers zijn een niche markt voor erbij.Zoals de proloog heeft een regio functie ook voor verenigingen.Een goede locatie is niet eenvoudig te vinden voor een aantrekkelijk bedrag.Een mooie lokatie voor een stop is https://www.hetarnhemsgemaal.nl/ 100m van een doorgaande fietsroute.
https://www.google.nl/maps/@51.9724831, ... 8192?hl=nl
Ah geinig. Al jaren langs gefietst maar nooit gezien dat je daar kunt zitten.
Dank voor de tip!

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 09 jan 2023 12:27

JuanGuillermo schreef: 09 jan 2023 10:53
Brabander schreef: 09 jan 2023 10:12 Bizarre overigens dat er nog geen wielercafé in de regio Arnhem-Nijmegen is. Wat mij betreft de prettigste regio in NL om te fietsen.
Niet écht een wielercafé, maar wel een mooie plek met (volgens mij) ook o.a. koffie en taart: het Mountainbikemuseum in Arnhem (https://www.mountainbikemuseum.nl/).
Deze plek heeft zeker potentie om een fraaie locatie als wielercafé te worden.
De passie voor de wielersport (en het mountainbiken in het bijzonder) die hier zichtbaar en hoorbaar is, maakt het een uitstekende plek voor liefhebbers van de MTB. De horeca-functie verdient nog een verbetering, maar daar waren al mooie plannen mee begreep ik. Ik ben benieuwd wat deze locatie in de toekomst nog gaat brengen.

Plaats reactie