Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 01 jan 2016 19:30

Het was vandaag te mooi weer om niet op de fiets te stappen. ;)
Heerlijk door de duinen afgezakt naar Egmond.
Het was te merken dat half Nederland familieverplichtingen had want ik vond verdacht rustig.
Op diverse plekken mensen in hun zwembroek gezien de eventjes wilde gaan zwemmen.
Ook nog eventjes het achterwiel van een Roompotrenner gepikt maar dat is toch te hoog gegrepen voor mij. :P
Als het aan mij ligt mag deze winter van mij zo blijven. :D
http://www.strava.com/activities/460539590

Pettemer duinen.
Afbeelding

Strand bij Hargen.
Afbeelding

Duinen tussen Bergen en Egmond.
Afbeelding

Afbeelding

Kasteel Egmond.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 01 jan 2016 19:30

Vandaag het laatste ritje in de Dolomieten (voor deze wintervakantie tenminste). Iets te positief aangekleed door de goede ervaringen eerder deze week (bergop in de zon merk je weinig van temperatuur net boven het vriespunt), dus GEEN overschoenen aangetrokken.

Na de afdaling vanaf onze Agriturismo de rivier over bij Ponte Gardena (aan de Brenner Autostrada) en toen omhoog richting Kastelruth. Die klim lag voor 80% in de schaduw, dus dat was wel ff koud zeg.

Afbeelding

Vlak voor Kastelruth eindelijk zon !!

Afbeelding

Toen het 2e deel van de klim, door naar de Panidersattel (passo Pinei).

Afbeelding

(Aardige italiaanse dame heeft me even op de foto gezet).
Klim in totaal was ongeveer 13km lang, tegen de 7% gemiddeld.

Toen naar beneden naar St Ulrich, paar tunneltjes onderweg, en toen bij de hoofdweg ff gestopt voor het toeristen-hotel-info board/maquette.

Afbeelding

Dat er nog sneeuw lag, had natuurlijk te maken met de temperatuur, onder nul.

Net St Ulrich uit, mooie ijssculptuur gezien.

Afbeelding


Toen weer terug richting Klausen, afdaling van 25km !!! Half zon/half schaduw. Onderaan bibberen van de kou (en zere tenen, twijfelde nog ff of ik dezelfde noodoplossing moest toepassen als bij bevroren ketting/cassette, maar gele vlekken gaan moeilijk uit wit/rode schoenen).

Toen nog ff door de 'altstadt' van Klausen gereden (stelt niks voor) en over het FIETSPAD (da's wel bijzonder voor Italie) terug naar de weg richting Villanders/Gravetsch.

Weer omhoog naar Villanders (net als afgelopen ma/wo) alleen nu na haarspeldbocht 8 (van de 10), stijl rechts omhoog om de kortste weg naar de Agriturismo te nemen (nog 3.8km vanaf hier).

Is wel een reden dat het korter is (scheelt 2.5km): er zit 1.5km in van GEMIDDELD 20%.
Dat was dus ff harken (34/28), met 2 korte stops van een paar seconden (en een piepende achterband op het droge gladde wegdek, rare ervaring).
Toen het laatste stuk, tegen de 12%, dat voelde als lichtjes bergop ineens.

Springt ineens de nieuwe Garmin 520 uit en weer aan (reset??). Gelukkig ook Strava op de iPhone aan.

Afbeelding

Uiteindelijk na 3:02 en 57.1km weer terug (en over de 2000hm).
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 01 jan 2016 21:23

Echt winterse plaatjes! Vanmorgen ook vroeg op pad voor een foto- en vogeltraining door Midden-Drenthe.

Afbeelding

Na Anloo door naar Eext.

Afbeelding

waar de zon steeds hoger begon te klimmen

Afbeelding

Over de weg door de Staatsbossen bij Gieten

Afbeelding

Langs het hunebed bij Westdorp

Afbeelding

Terug richting het noorden over het militair oefenterrein De Haar bij Assen.

Heel veel wilde ganzen en diverse roofvogels gespot.

Mijn route ging via Anloo, Eext, Grolloo, Schoonloo, Westdorp, Eeserveen, De Kiel, Wezuperbrug, Wezup, Orvelte, Westerbork, Holthe, Wijster, Spier, Brunsting, Hijken, Hooghalen, Assen en terug naar Zuidlaren via Tynaarlo.

Sorry, dit keer staat mijn stalen ros er niet op.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 01 jan 2016 21:54

Afbeelding

Enkele reis gefietst van Nieuwkoop naar Woudenberg.
Zicht werd onderweg steeds slechter maar wel een mooie 1e rit van het jaar.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 01 jan 2016 21:56

3e rit na blessure maar te kort achter elkaar qua opbouw dus laatste stuk vreselijke oliebollenbenen. Maar hé, met dit prachtweer mag je niet thuis gaan zitten uitbuiken.

Afbeelding
Norgervaart
older Budweiser

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 01 jan 2016 22:27

Inderdaad van dat weer waarvan je benen beginnen te jeuken als je naar buiten kijkt. Het jaar begonnen met een rondje Haarlemmermeer. Veel fietsers onderweg! Nog veel last van alcohol in het lijf; mijn vrouw was gister de BOB. Blij dat ik er op uit gegaan ben: fantastisch fietsweer rond het middaguur, alleen maar zon.

Allen: veel veilige kilometers toegewenst in 2016!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 02 jan 2016 10:43

Wij zaten duidelijk gisteren in de verkeerde hoek van het land hier in het oosten. Heb rond Deventer/Raalte 75km gefietst, maar het was de gehele dag mistig en grijs.
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 jan 2016 16:37

Kleine 100km Groene Hart. Vochtig en in combi met een windje soms fris. Laatste half uur vond ik het wel gezegend en laatste lusje gelaten voor wat het is. Gister bizar veel fietsers gezien. Vandaag? 2?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 02 jan 2016 19:04

Mijn lijf en mijn fiets riepen "ja" maar mijn hersenen kermden "nee". Ik ben zo ontzettend moe, december is een beetje een volle maand voor mij geweest. Maar ik wilde/moest echt vandaag wat fietsen omdat ik me dan meestal naderhand wel beter voel.
De eerste amechtige kilometers van dit jaar zijn een feit. Het was een klein rondje op lage intensiteit en met een geocache tussendoor maar het bewegen was goed. En vergeleken met hoe ik vorig jaar rond deze tijd rondfietste een heel stuk beter.
Maar als ik zie wat voor afstanden jullie allemaal afleggen dan komt er nog niet erg veel uit. Gelukkig weet ik dat ik dat in een paar maanden wel weer op kan bouwen. De winter is voor mij een soort van overleven...het ene jaar gaat dat iets beter dan het andere. Deze keer valt het tot nu toe mee...maar erg energiek is het allemaal niet. Maar ik vind het al heel wat dat de Tacx nog steeds in de gangkast staat...:)

Nou je het zegt GG, ik heb ook nauwelijks fietsers gezien. Wel veel hardlopers en een buizerd op het fietspad!
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 02 jan 2016 22:44

Vanmiddag pas kwart voor 4 opgestapt nadat het bezoek aan schoonmoeder erop zat :P
Fiets uitgerust met koplamp want 2e deel van het ritje zou in het donker gaan plaatsvinden. De eerste rit van 2016 is een feit, 58 km totaal. Wel een straffe ZO wind die het niet al te aangenaam maakte.
https://www.strava.com/activities/461510622
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 02 jan 2016 22:54

Gastheerg schreef: Afbeelding
Dat is een mooi plaatje :winkthumb:

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 03 jan 2016 14:15

Gisterochtend het nieuwe jaar afgetrapt met een ritje van 57 km door NO/Oost-Groningen. Na de veel te warme decembermaand was het even wennen met 3 graden en een koude ZO-wind. Eerst vanuit Groningen langs het Slochterdiep naar Slochteren gefietst, toen via Schildwolde en het Schildmeer naar Appingedam en terug via Eenum, Loppersum, Stedum en Thesinge. Geen enkele racefietser tegengekomen trouwens!

Lekker begin van 2016!

Plaats reactie