Vandaag gefietst in 2016
Bij de Roerdomp
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vanmorgen heerlijk rondje door de binnenlanden aan de oostkant van het Gardameer. Op de 'toeristenweg' staan ze letterlijk in de file, op de binnenwegen regelmatig geen auto te bekennen. Mooi gebied om te fietsen; veel fijner dan de drukke wegen langs de mega campings. Leuke kleine italiaanse dorpjes, geen enkel idee dat je vlak bij een van de grootste concentraties toeristen zit in Italie. Heerlijk!!
Gelukkig geen echt pittige klimmen, met die kar is het best serieus trappen.
De druiven hangen er al mooi gekleurd bij. Voor we naar huis gaan nog maar paar flesjes Valpolicella Amarone scoren
Vanaf het mooie fietspad vanuit Bussolengo langs de Aldige even een pittig muurtje richting Pastrengo.
En mevrouw vind het heerlijk in de kar
Gelukkig geen echt pittige klimmen, met die kar is het best serieus trappen.
De druiven hangen er al mooi gekleurd bij. Voor we naar huis gaan nog maar paar flesjes Valpolicella Amarone scoren
Vanaf het mooie fietspad vanuit Bussolengo langs de Aldige even een pittig muurtje richting Pastrengo.
En mevrouw vind het heerlijk in de kar
Less is bore
Inspiratie voor ieder die denkt dat je je leven kwijt bent als je eenmaal kinderen hebt!
Geniet ervan (van Italie, van elkaar en van de kleine )
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Welnee, je leven wordt anders.
4 uur samen op de fiets van col naar col zit er ff niet in. Maar 2 uur fietsen + half uur cappu-pauze is op een andere manier ook leuk. En mevrouw geeft geen kick; voor de koffie speeltjes in de kar en daarna een uurtje slapen.
Maar ik zal niet ontkennen dat je wel even een ander vakantieritme moet zoeken en dat dat paar dagen duurt.
4 uur samen op de fiets van col naar col zit er ff niet in. Maar 2 uur fietsen + half uur cappu-pauze is op een andere manier ook leuk. En mevrouw geeft geen kick; voor de koffie speeltjes in de kar en daarna een uurtje slapen.
Maar ik zal niet ontkennen dat je wel even een ander vakantieritme moet zoeken en dat dat paar dagen duurt.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
+ 1
Mooie krachttraining ook. Jij kunt volgend jaar wel 4 stroken aan in Drenthe!
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Schitterend weertje vandaag en wij reden met Velo Heuvelrug de 125km route van de Toertocht die op 18 september start vanuit Amerongen.
De meeste klimmetjes zitten erin, +/- 560 hoogtemeters.
Wie zin heeft om op 18 september mee te rijden kan zich inschrijven via de NTFU website.
De meeste klimmetjes zitten erin, +/- 560 hoogtemeters.
Wie zin heeft om op 18 september mee te rijden kan zich inschrijven via de NTFU website.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Met die Epic pak ik alle stroken in Drenthe. Die fiets is er tenminste schikt voorWalter G schreef:
Mooie krachttraining ook. Jij kunt volgend jaar wel 4 stroken aan in Drenthe!
Less is bore
Schrikken! Bij Spijkenisse iemand zien aanzetten op de brug, 1 seconde later knalt hij op de grond. Buiten bewustzijn met een roggelende ademhaling. Met iemand anders 112 gebeld en bij de man gebleven. Traumahelie kwam hem halen. Dion, dat is alles wat we uit hem kregen. Via z'n Garmin startpunt van de trip kunnen traceren en aan de politieagenten verteld. Ambulancepersoneel zei dat z'n helm misschien wel z'n leven heeft gered... Is hij toevallig hier actief, zou graag weten hoe het nu gaat? Ander lesje: altijd een ID bij je.
Door een half uur vertraging ritje iets ingekort, maar het eerste uur na het ongeluk met kippenvel op de armen gereden: https://www.strava.com/activities/707257962.
Door een half uur vertraging ritje iets ingekort, maar het eerste uur na het ongeluk met kippenvel op de armen gereden: https://www.strava.com/activities/707257962.
Gisteren heb ik mijn Rondje Achterhoek nog eens gefietst. De eerste keer heb ik 'm niet volledig uit kunnen rijden omdat m'n schouders nog niet gewend waren aan de nieuwe houding op 'n racefiets. Heb de route ook aangepast en de zand- en andere slechte wegen er uitgehaald.
Deze keer heb ik 'm wel volledig uitgereden. Bij thuiskomst was ik kapot maar voldaan .
Mijn eerste rit boven de 200 km.
https://www.strava.com/activities/706191385
Deze keer heb ik 'm wel volledig uitgereden. Bij thuiskomst was ik kapot maar voldaan .
Mijn eerste rit boven de 200 km.
https://www.strava.com/activities/706191385
Keep On Harking !
Omdat de heenreis naar Corsica voor ons via de haven van Nice loopt, en we daardoor vlak langs Bedoin kwamen.....
Dus plannen gesmeed om 'misses bigfloor' met de auto omhoog te laten rijden, de Tacx RLV video van de Mont Ventoux gekocht, en 2x een simulatie te hebben gedaan op de Tacx NEO icm de RLV (2:15 en 1:54). Doel werd dus tijd van onder de 2:00 uur.
Gisteren dus, na 600 autokm's (Vittel --> Bedoin), om 17:45 op de fiets gestapt om uiteindelijk in 2:00:47 boven te komen om 19:45 (20 min voordat het donker werd).
Gestart met 32 graden, stapels vliegen in het bos (4x in me mond gekregen en weer uitgespuugd), me vergist afstand tot Chalet Reynard (dat ligt niet 9km van de top maar iets meer dan 6km, het bos/vliegen duurde dus langer).
Bij Chalet Reynard stond de misses, met een extra bidon en powerbeertjes, beide niet aangepakt (gestart met 2 bidons, pas 1 leeg), wel de lege bidon afgegeven (zonder te stoppen), en door naar het laatste kale deel van de berg.
Waar in het bos geen wind stond, kwam die nu van linksvoor, maar geen Mistral gelukkig, geen vliegen meer en ook wat minder steil, precies zoals met de RLV van Tacx.
Dankzij de Edge 520 en de Live Segments continue in de gaten gehouden of ik op schema lag, ging erom spannen, wel met een veel hogere hartslag als op de NEO (6% hoger, 10 slagen/minuut). Zat dus echt op mijn kantelpunt te rijden.
Ondertussen de misses gespot met onze rode auto, vlak onder de top.
Nog 500m, en een paar minuten te gaan, dan de laatste bocht naar rechts naar de toren en .......
Een paar seconden te laat (2:00:47).
Maar goed, wel sneller dan 30 jaar geleden (2:15 op een Gazelle Champion Mondial, op 18jarige leeftijd).
Gauw omgekleed, fiets weer uit elkaar en in de auto, in het donker naar beneden en in Bedoin ff pasta eten.
O ja, en toen nog 283 autokm's naar Nice toe (0:30 in het hotel).
Vanmorgen om 5:15 uitbed, om met de bootvan 7:00 naar Corsica te gaan.
Dus plannen gesmeed om 'misses bigfloor' met de auto omhoog te laten rijden, de Tacx RLV video van de Mont Ventoux gekocht, en 2x een simulatie te hebben gedaan op de Tacx NEO icm de RLV (2:15 en 1:54). Doel werd dus tijd van onder de 2:00 uur.
Gisteren dus, na 600 autokm's (Vittel --> Bedoin), om 17:45 op de fiets gestapt om uiteindelijk in 2:00:47 boven te komen om 19:45 (20 min voordat het donker werd).
Gestart met 32 graden, stapels vliegen in het bos (4x in me mond gekregen en weer uitgespuugd), me vergist afstand tot Chalet Reynard (dat ligt niet 9km van de top maar iets meer dan 6km, het bos/vliegen duurde dus langer).
Bij Chalet Reynard stond de misses, met een extra bidon en powerbeertjes, beide niet aangepakt (gestart met 2 bidons, pas 1 leeg), wel de lege bidon afgegeven (zonder te stoppen), en door naar het laatste kale deel van de berg.
Waar in het bos geen wind stond, kwam die nu van linksvoor, maar geen Mistral gelukkig, geen vliegen meer en ook wat minder steil, precies zoals met de RLV van Tacx.
Dankzij de Edge 520 en de Live Segments continue in de gaten gehouden of ik op schema lag, ging erom spannen, wel met een veel hogere hartslag als op de NEO (6% hoger, 10 slagen/minuut). Zat dus echt op mijn kantelpunt te rijden.
Ondertussen de misses gespot met onze rode auto, vlak onder de top.
Nog 500m, en een paar minuten te gaan, dan de laatste bocht naar rechts naar de toren en .......
Een paar seconden te laat (2:00:47).
Maar goed, wel sneller dan 30 jaar geleden (2:15 op een Gazelle Champion Mondial, op 18jarige leeftijd).
Gauw omgekleed, fiets weer uit elkaar en in de auto, in het donker naar beneden en in Bedoin ff pasta eten.
O ja, en toen nog 283 autokm's naar Nice toe (0:30 in het hotel).
Vanmorgen om 5:15 uitbed, om met de bootvan 7:00 naar Corsica te gaan.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)