Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 24 nov 2021 13:03

Ah ... ik snap 't.
Ik gebruik mijn Garmin i.c.m. de telefoon. Dus het is niet automatisch zo dat ik dan niet meer kan bellen/appen. ;)
Maar ... gebruikt Google maps niet veel meer energie dan bijv. een Garmin die eens per minuut of twee minuten een positie doorgeeft?
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5052
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 24 nov 2021 13:05

Nee totaal geen last van, merk eigenlijk niet of locatie delen uit of aanstaat.
Zal wel iets te maken hebben dat google dat altijd al opslaat.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 24 nov 2021 13:08

Ik ga Google maps ook maar eens proberen ...
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

i-mac

i-mac 24 nov 2021 14:22

DDX schreef: 24 nov 2021 13:05 Nee totaal geen last van, merk eigenlijk niet of locatie delen uit of aanstaat.
Zal wel iets te maken hebben dat google dat altijd al opslaat.
Moet je dit iedere keer opnieuw delen? Bij Garmin gaat dit automatisch zodra de verbinding met de telefoon is gemaakt.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5052
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 24 nov 2021 15:56

Nee bij google maps kan je gewoon pemanent delen.
Je krijgt alleen eens in de paar maanden een reminder dat je data deelt met iemand.

cheaprider
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:04

cheaprider 09 dec 2021 10:20

i-mac schreef: 08 nov 2021 10:49 Ik ben wel tevreden over mijn aliexpress licht. Ik heb er wel een extra batterij bij gekocht. Als de batterij in het licht leeg is, kan ik best heel gemakkelijk de batterij wisselen, zelfs in het donker. Op de laagste stand kan ik gemakkelijk een paar uur fietsen eer de batterij leeg is. Bij slecht weer gebruik in de knipperlicht, in de hoop zo wat beter op te vallen voor het verkeer.

Ik moet wel zeggen dat het licht in een jaar tijd een stuk duurder is geworden.



Afbeelding
Leuk lampje, maar 1.5h brandtijd op de hoge stand is veels te weinig. Ik heb zelf de shenkey 4000 en haalt meer.

i-mac

i-mac 09 dec 2021 10:24

Die hoogste stand heb ik nog nooit gebruikt, zelfs niet in het pikkedonker. Ik heb een extra batterij in geval van nood. Maar anderhalf uur in het donker fietsen is iets wat ik maar zelden doe.

Ik gebruik eigenlijk alleen de laagse stand, en dan nog heb ik meer dan licht genoeg op de stukken waar er niets van licht is. Overdag gebruik ik soms wel de knipperlicht functie. Vooral op plaatsen waar er veel verkeer is.

cheaprider
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:04

cheaprider 09 dec 2021 10:58

Ik fiets in deze tijd vaak 2 uur (of iets meer) in het donker, dus wil dan wel een lamp die voldoende lang meegaat. Het stomme met de shenkey lampjes is dat als ik ze binnen test ze het heel lang doen, maar buiten in de kou gaat de batterijindicator veel sneller omlaag.

i-mac

i-mac 09 dec 2021 11:08

cheaprider schreef: 09 dec 2021 10:58 Ik fiets in deze tijd vaak 2 uur (of iets meer) in het donker, dus wil dan wel een lamp die voldoende lang meegaat. Het stomme met de shenkey lampjes is dat als ik ze binnen test ze het heel lang doen, maar buiten in de kou gaat de batterijindicator veel sneller omlaag.
Batterijen gaan in koude omstandigheden een stuk minder lang mee dan bij "normale" temperaturen.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2843
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 09 dec 2021 11:38

Ik heb naar aanleiding van de post van i-mac ook deze lamp gekocht. Ik heb ook een Knog PWR trail, maar het probleem met dit soort lampen is dat de straal rond is. Oftewel je verblindt iedereen op de weg.

Het Enfitnix lampje is een prima lampje. Ik fiets er mee continu op het laagste stand. Dat is ook voldoende buiten de bebouwde kom. Ik zou dus niet naar de max tijd kijken van het hoogste stand.

Extra batterijen mee kunnen nemen is wel een plus punt van de lampje. Ik had een extra batterij later bijbesteld maar die kwam het land niet in want pakket bevatte een batterij :(

(alsof het eerste pakket met de lamp erin geen batterij had....)

Uiteindelijk is een dynamo met een goede lamp het allerbeste maar om dat nou bij alle fietsen te regelen hier, wordt dat nogal een duur grapje. En je wilt ook niet altijd een voorwiel met een dynamo + vaste lamp mee zeulen.

cheaprider
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:04

cheaprider 09 dec 2021 12:06

Ik heb de enfitnix besteld en ga hem eens uittesten in de praktijk.

cheaprider
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:04

cheaprider 21 dec 2021 09:55

Inmiddels de enfitnix ontvangen en uitgetest met een donkere en koude avondrit. De lamp geeft op de laagste stand net zoveel licht als de shenkey 4000 op de hoge stand (die laatste is dus niet echt 800 lumen of een slechte lens). Montage gaat prima de gopro onder de hidemybell. Onderweg ook nog een keer geschakeld naar de hogere standen. Dit geeft in een donkere polder het idee van daglicht :-)
Ik ben dus tevreden.

Plaats reactie