Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

hayes

hayes 21 dec 2021 10:09

Ik blijf fan van de Shenkey.
Ik heb een collega dit lampje aangeraden (en die heeft ze intussen gekocht) en ik heb er eentje besteld voor vrouwlief.

Op de automatische stand haal ik er toch een uur of 4-5 uit.
In principe is dat 3 dagen woonwerk.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 30 dec 2021 12:26

Na toch heel wat kilometers met een VIOO 900 (van Decathlon) gereden te hebben heeft de accu het begeven. Met een volle accu hou ik het toch vrij plotseling nog geen 40 minuten vol. Dat is niet genoeg op het moment. losse accu's bestaan wel, maar zijn nergens leverbaar. Dat is wel jammer, want die Vioo 900 beviel me eigenlijk heel erg goed. het lichtbeeld was namelijk heel prettig en met een kleine aanpassing paste hij ook mooi centraal onder mijn GPS.

Het lampje had, net zoals zoveel van dit soort lampen, wel een groot nadeel wat mij betreft voor het woon-werk verkeer... je bent eigenlijk niet zichtbaar van opzij.

laatst kwam ik 's morgen vroeg iemand tegen met een een Sigma Aura 80. en ik was eigenlijk best wel onder de indruk van het lichtbeeld dat dat ding gaf. En omdat mijn lamp nu eigenlijk onverwachts de geest geeft maar niet al te lang nagedacht en eer eentje besteld. Wel nog even getwijfeld over een Buster 700 maar die heeft weer twee nadelen, namelijk dat je weer niet van opzij zichtbaar bent (de Aura80 heeft dat wel) en het is eigenlijk een lamp voor offroad dus je moet op fietspaden de kleinste stand gebruiken omdat je anders iedere tegenligger lasogen bezorgd.

ben benieuwd.. zal mijn ervaringen hier wel weer delen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 30 dec 2021 19:42

depoldertoerist schreef: 30 dec 2021 12:26 Na toch heel wat kilometers met een VIOO 900 (van Decathlon) gereden te hebben heeft de accu het begeven. Met een volle accu hou ik het toch vrij plotseling nog geen 40 minuten vol. Dat is niet genoeg op het moment. losse accu's bestaan wel, maar zijn nergens leverbaar.
Dat is de reden waarom ik een Gloworm XSV heb. Standaard met 4 cell accu. Heb er nog een 2 cell accu bijgekocht om mee te nemen als reserve bij nightbiken.
Dogma F

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 30 dec 2021 19:54

depoldertoerist schreef: 30 dec 2021 12:26 Na toch heel wat kilometers met een VIOO 900 (van Decathlon) gereden te hebben heeft de accu het begeven. Met een volle accu hou ik het toch vrij plotseling nog geen 40 minuten vol. Dat is niet genoeg op het moment. losse accu's bestaan wel, maar zijn nergens leverbaar. Dat is wel jammer, want die Vioo 900 beviel me eigenlijk heel erg goed. het lichtbeeld was namelijk heel prettig en met een kleine aanpassing paste hij ook mooi centraal onder mijn GPS.

Het lampje had, net zoals zoveel van dit soort lampen, wel een groot nadeel wat mij betreft voor het woon-werk verkeer... je bent eigenlijk niet zichtbaar van opzij.

laatst kwam ik 's morgen vroeg iemand tegen met een een Sigma Aura 80. en ik was eigenlijk best wel onder de indruk van het lichtbeeld dat dat ding gaf. En omdat mijn lamp nu eigenlijk onverwachts de geest geeft maar niet al te lang nagedacht en eer eentje besteld. Wel nog even getwijfeld over een Buster 700 maar die heeft weer twee nadelen, namelijk dat je weer niet van opzij zichtbaar bent (de Aura80 heeft dat wel) en het is eigenlijk een lamp voor offroad dus je moet op fietspaden de kleinste stand gebruiken omdat je anders iedere tegenligger lasogen bezorgd.

ben benieuwd.. zal mijn ervaringen hier wel weer delen.
Ik heb de buster 700 met een nugget 2 als achterlicht. Op de laagste stand staat hij eingelijk altijd behalve als ik ergens zonder lantaarnpalen fiets en geen tegenliggers. Mooi ding veel licht. Door de nugget 2 ben ik van opzij ook goed zichtbaar.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 09 jan 2022 15:30

Niet zozeer winterverlichting, maar een vraag om verlichting waardoor je bij zon/helder licht beter opvalt. Ik gebruik een Elops 500 van Decathlon, die knippert prima maar is niet heel erg opvallend. De accu ervan wordt n rap tempo slechter, deed het vorig jaar nog 4+ uur en nu nog net 2 uurtjes....nou heb ik dat ding ook al jaren in gebruik.
Deze zomer kwam ik een renner tegen met echt een heel klein en superhelder stobelight op het stuur. Vergeten te vragen waar hij mee reed.
Ik kom met zoeken weinig tegen dat geschikt is, de See.Sense Icon 2 lijkt erg goed maar is vrij prijzig (€60 ongeveer) en reviews schrijven dat de houder vrij zwak is. Bontrager Ion 200RT zou evt kunnen, maar de vind ik nog steeds pittig geprijsd.
Lezybe hecto/mini drive kan ook wel qua prijs, maar die zijn (voor mij) weer te groot voor DRL. Dan kan ik net zo goed de Decadrive1500 die ik heb op het stuur zetten.
Dus, de zoektocht is als volgt:
- Strobe/continue
- Helder daglicht (>100 lumen)
- Klein (ION 200RT, Knog plus formaat)
- Budget: €50,-
- Accuduur: >10 uur
Dogma F

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2850
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 09 jan 2022 17:09

Ramon73 schreef: 09 jan 2022 15:30 Niet zozeer winterverlichting, maar een vraag om verlichting waardoor je bij zon/helder licht beter opvalt. Ik gebruik een Elops 500 van Decathlon, die knippert prima maar is niet heel erg opvallend. De accu ervan wordt n rap tempo slechter, deed het vorig jaar nog 4+ uur en nu nog net 2 uurtjes....nou heb ik dat ding ook al jaren in gebruik.
Deze zomer kwam ik een renner tegen met echt een heel klein en superhelder stobelight op het stuur. Vergeten te vragen waar hij mee reed.
Ik kom met zoeken weinig tegen dat geschikt is, de See.Sense Icon 2 lijkt erg goed maar is vrij prijzig (€60 ongeveer) en reviews schrijven dat de houder vrij zwak is. Bontrager Ion 200RT zou evt kunnen, maar de vind ik nog steeds pittig geprijsd.
Lezybe hecto/mini drive kan ook wel qua prijs, maar die zijn (voor mij) weer te groot voor DRL. Dan kan ik net zo goed de Decadrive1500 die ik heb op het stuur zetten.
Dus, de zoektocht is als volgt:
- Strobe/continue
- Helder daglicht (>100 lumen)
- Klein (ION 200RT, Knog plus formaat)
- Budget: €50,-
- Accuduur: >10 uur
Ramon, ik snap jouw verhaal niet helemaal. Je vindt de ION 200RT te duur.
Jouw budget is 50,-
Dat ding kost bij Mantel 49,-
https://www.mantel.com/bontrager-ion-200-rt-fietslamp

Wat mis ik?

Dat was trouwens het eerste lampje waar ik aan dacht aan het begin van jouw verhaal, vóór dat ik het verder op tegenkwam.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 09 jan 2022 17:14

Ik heb dat ding ook. Met een GoPro houder erbij (3D-print, online gekocht) ziet het er echt wel netjes uit.
Je ziet er zelfs niets mee maar je bent wel goed zichtbaar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 09 jan 2022 18:15

Philippos schreef: 09 jan 2022 17:09
Ramon, ik snap jouw verhaal niet helemaal. Je vindt de ION 200RT te duur.
Jouw budget is 50,-
Dat ding kost bij Mantel 49,-
https://www.mantel.com/bontrager-ion-200-rt-fietslamp

Wat mis ik?

Dat was trouwens het eerste lampje waar ik aan dacht aan het begin van jouw verhaal, vóór dat ik het verder op tegenkwam.
Ik zag die ion elders voor €59,95.....
Maar goed, zelfs voor €10 goedkoper is het nog bovenkant budget :(
Dogma F

hayes

hayes 09 jan 2022 20:53

BBB Spark
https://bbbcycling.com/be_nl/bls-151-spark-2-0

IK gebruik die enkel als daglichtje op druilerige, donkere dagen. Flasht in een onregelmatig patroon en zou volgens BBB op daglichtmodus 25 uur halen.
Ik heb het nog nooit getest maar hij houdt het alleszins heel lang vol.

Afbeelding

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 09 jan 2022 21:32

Na wat zoeken de Knog plug besteld: https://www.knog.com/product/plug-front/

250 Lumen, oplaadbaar, diverse knipperfuncties, max 35 uur brand duur, €28,95
De ion200rt voldoet ook aan de wensen, maar deze Knog is stukje goedkoper en heeft hogere lichtopbrengst (250 ipv 200lm).
Dogma F

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 09 jan 2022 21:44

Bontrager lampjes zijn meestal het scherpst geprijsd bij Hopmans, voor+achter samen €65 maar even niet op voorraad zie ik.

EDIT: de gopro houder hebben ze ook (€4) maar ook even niet op vooraad.
Laatst gewijzigd door Woefdram op 09 jan 2022 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 09 jan 2022 21:55

TL@ schreef: 09 jan 2022 17:14 Ik heb dat ding ook. Met een GoPro houder erbij (3D-print, online gekocht) ziet het er echt wel netjes uit.
Je ziet er zelfs niets mee maar je bent wel goed zichtbaar:
Afbeelding
Afbeelding
Onder een garminhouder (edge) met GoPro houder inderdaad een perfecte combi :winkthumb:

Plaats reactie