Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 02 okt 2018 22:30

Ik heb zelf flink geïnvesteerd dit jaar in verlichting. Ik heb van exposure light als woon werk verkeer de tracer gekocht zowel voor als achter ook voor overdag. Prijzige lampjes maar werkt echt super goed heel mooi licht. Nu voor de winter nog een joystick gekocht van exposure lights die ik nog niet echt heb getest maar ziet er goed uit (mag ook wel voor dat geld)

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 05 okt 2018 09:26

Zonet een nieuwe Lezyne Strip Drive pro (300) gekocht en de Lite Drive 700.
Ben benieuwd :-)

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 26 okt 2018 17:49

Voor de racefiets heb ik een 300 lumen lamp. Dat houdt niet over. Nu ga ik deze winter ook op de MTB en wil dus een nieuwe, wat sterkere lamp kopen.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer en kan wel wat hulp gebruiken.

Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en kwam op de volgende opties uit;

- Een goedkoop model van Aliexpress. Het is een model van 22 euro met externe accu en wel 5000 lumen aldus de tekst. Daar geloof ik weinig van, maar het zal best veel licht geven. Nadeel is dat mensen zeggen dat de accu niet van al te beste kwaliteit is en dat je bij het opladen voor de zekerheid beter thuis kan blijven. https://nl.aliexpress.com/item/Solarsto ... st=ae803_4

- Sigma Buster 700.
- Lezyne Macro Drive 1100XL

De Sigma geeft op papier het minste licht maar schijnt wel gewoon een heel solide model te zijn. Daadwerkelijke tijd op vol vermogen weet ik niet, evenals bij de Lenzyne. Die laatste is wel wat krachtiger. Is het nodig om een externe accu aan te kunnen sluiten? Ik denk dat ik na 2 uurtjes in de kou wel klaar ben met de oefenrondjes in het schemer/donker.

Iemand nog tips, overwegingen? Ik zou graag onder de 80 euro willen blijven.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 okt 2018 19:48

Ik heb zo'n Ali lamp met externe batterij, geeft volgens Ali 3000lumen, doet wat het moet doen en is na een dikke 2u op volle kracht volledig leeg.

Nu heb ik voor deze winter de volgende lamp gekocht:
https://nl.aliexpress.com/item/SHENKEY- ... 4c4dQxnnQU

Zonder externe batterij, volgens Ali 'slechts' 800 lumen. In de praktijk geeft ie iets meer licht dan de eerste en gaat echt veel langer mee. Ik heb ze in het bos op volle kracht iets meer dan 2.5u laten branden en slechts 1 van de 4 blokjes van de batterij verbruikt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 27 okt 2018 19:14

Voor langere ritten (+200km) zou ik een achterlicht aanschaffen gezien het deze tijd wel ofwel 's morgens vroeg nog donker is of 's avond vlugger donker.
En gezien het soms ook grauwer weer is, dan is een achterlicht qua veiligheid ook wel beter.
Ik heb een fietstas (topeak backloader) waar er achteraan zo een hard stuk vastgemaakt is met twee gleuven in, speciaal om een lichtje aan te hangen.

Kan ik daar gewoon een achterlichtje met rubber bandje (voor rond de zadelbuis) aan hangen of moet ik speciaal letten dat het een bepaalde clip heeft?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 okt 2018 19:37

Zo eentje werkt perfect:
https://nl.aliexpress.com/item/OUTAD-Su ... 4c4dpw2SEf

Afbeelding

Gaat bijna 10u mee, geeft veel licht en is op te laden via USB. Ben er zelf erg tevreden van.
Afbeelding

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 27 okt 2018 19:43

Ok, probleem is dat ik tegen 10/11 eentje nodig heb, zal dus niet lukken via ali ;)

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 27 okt 2018 22:13

fgrs schreef: 27 okt 2018 19:14 Voor langere ritten (+200km) zou ik een achterlicht aanschaffen gezien het deze tijd wel ofwel 's morgens vroeg nog donker is of 's avond vlugger donker.
En gezien het soms ook grauwer weer is, dan is een achterlicht qua veiligheid ook wel beter.
Ik heb een fietstas (topeak backloader) waar er achteraan zo een hard stuk vastgemaakt is met twee gleuven in, speciaal om een lichtje aan te hangen.

Kan ik daar gewoon een achterlichtje met rubber bandje (voor rond de zadelbuis) aan hangen of moet ik speciaal letten dat het een bepaalde clip heeft?
Een gewoon Hema lampje zal passen, die hebben z'n clip bevestiging

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 28 okt 2018 07:56

ultra_ivo schreef: 27 okt 2018 22:13
fgrs schreef: 27 okt 2018 19:14 Voor langere ritten (+200km) zou ik een achterlicht aanschaffen gezien het deze tijd wel ofwel 's morgens vroeg nog donker is of 's avond vlugger donker.
En gezien het soms ook grauwer weer is, dan is een achterlicht qua veiligheid ook wel beter.
Ik heb een fietstas (topeak backloader) waar er achteraan zo een hard stuk vastgemaakt is met twee gleuven in, speciaal om een lichtje aan te hangen.

Kan ik daar gewoon een achterlichtje met rubber bandje (voor rond de zadelbuis) aan hangen of moet ik speciaal letten dat het een bepaalde clip heeft?
Een gewoon Hema lampje zal passen, die hebben z'n clip bevestiging
Mja, zonet eens bekeken en mijn vrouw zei, jou kennende zal je nooit met zoiets op je racefiets rijden :lol:

Moet ook wel wat meer licht hebben, denk momenteel aan de knogg Blinder MOB of de Bontrager Flare R City Tail Light.
Beide zijn met spansysteem (geen clip) en gezien de zadeltas de zadelbuis bedekt moet ik het kunnen vastmaken aan de tas.

Dennis1987
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18

Dennis1987 28 okt 2018 18:10

De Bontrager Flare RT heeft meerdere bevestigings opties.

Ook twee verschillende clips voor aan een tas/jas. Een siliconen strap , een harde plastic montage die je vastschroefd aan de zadelbuis. Staan te koop op de trek website.

Verder zijn er voor de Flare R achterlichtjes nog meerdere opties te koop op shapeways.com. 3D printed bevestigingen oa voor het klik systeem achter op de Fizik zadels en bagagedrager bevestigingen.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 28 okt 2018 18:17

Bij het kiezen van een geschikte lamp kwam ik op deze handige tool uit;
https://road.cc/content/buyers-guide/21 ... how-choose

Daarin staan heel wat lampen en een foto van de daadwerkelijke lichtopbrengst. Op basis daarvan voor de Sigma Buster 700 gegaan ipv een ander. Vandaag ontvangen. Voelt erg robuust en ben benieuwd hoe het straks in de praktijk gaat.

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 28 okt 2018 18:17

Dennis1987 schreef: 28 okt 2018 18:10 De Bontrager Flare RT heeft meerdere bevestigings opties.

Ook twee verschillende clips voor aan een tas/jas. Een siliconen strap , een harde plastic montage die je vastschroefd aan de zadelbuis. Staan te koop op de trek website.

Verder zijn er voor de Flare R achterlichtjes nog meerdere opties te koop op shapeways.com. 3D printed bevestigingen oa voor het klik systeem achter op de Fizik zadels en bagagedrager bevestigingen.
:like: :like:

Plaats reactie