Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

eelcoz

eelcoz 20 jan 2011 17:50

Ik snap dat er duidelijke regels zijn en dat op basis daarvan ploegen uitgenodigd worden voor de Tour (en andere grote wedstrijden). Ook gun ik Vacansoleil van harte hun Tourstart. Echter, is het niet een beetje krom dat Geox (met Mentsjov en Sastre!) nu niet mag deelnemen en bijv. Vacansoleil wel?

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 20 jan 2011 18:09

Als toeschouwer vind ik het prima zo.
Sastre en Mentchov zijn twee ubersaaie, defensieve rijders en die heb ik nu wel weer genoeg gezien.

Vacansoleil heeft geen klassementsrenners dus die zullen op een andere manier in beeld moeten komen. Ze zullen er dus een voor een invliegen. Ook hebben ze niet een uitgesproken kopman, dus ze hebben ook niet een rits knechten die de hele tour niks anders mogen doen dan hun kopman uit de wind houden. Daarnaast hebben ze wel een paar renners die voor genoeg reuring zullen zorgen.

Tot slot betekent het wegblijven van Mentchov een grotere kans voor Gesink op een podiumplek. Dat is me veel meer waard.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jan 2011 18:41

Op zo'n manier wil je toch ook niet aan je podiumplek komen. Dat is net zo als dat Andy Schleck niet nu de Tour zege nog wilt krijgen omdat Contador misschien geschorst wordt.

Het gaat nu niet om VS of Geox in de Tour. Maar om nog een Frans flut ploegje erbij of Geox.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 20 jan 2011 19:04

Het siert Schleck dat ie zo reageert (of van zn PR-adviseur moet reageren). Toch staat bijna nooit het complete topveld aan de start, laat staan dat ze allemaal de finish halen. Er is altijd wel wat.

Zo'n Frans ploegje aan de start die je de rest van het jaar niet ziet, had van mij inderdaad ook niet gehoeven. Denk dat dat ASO's manier is om UCI een beetje terug te pakken.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 jan 2011 19:20

Menchov en sastre zijn dan wellicht saaie renners in de ogen van velen. Het zijn wel gewoob twee renners die top10 kunnen eindigen. En Menchov kan op het podium halen of wellicht winnen.

ASO gunt deze 2 toppers het startrecht niet. Dat is dus echt aso.
Live fast; die young. mijn blog

templar
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 aug 2005 16:49

templar 20 jan 2011 19:31

rob74 schreef: Het zijn wel gewoon twee renners die top10 KUNNEN eindigen.


Precies, daar zit nu net de kneep.
Die Fransen willen zich wel laten zien.
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 20 jan 2011 23:32

Tja aan de ene kant zeg ik laat Geox meedoen met de Tour, maar aan de andere kant snap ik de ASO ook, de Tour de France is nog altijd een Franse ronde met een Franse organisatie. Die willen natuurlijk dat er veel Franse teams meedoen.
Wij Nederlanders vinden het toch ook logisch als bij de Amstel Skil-Shimano meedoet, terwijl er vast ook andere teams met betere renners die meer kans maken om iets te laten zien dan Skil.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 jan 2011 09:10

Lavsson schreef:Als toeschouwer vind ik het prima zo.
Sastre en Mentchov zijn twee ubersaaie, defensieve rijders en die heb ik nu wel weer genoeg gezien.

Vacansoleil heeft geen klassementsrenners dus die zullen op een andere manier in beeld moeten komen. Ze zullen er dus een voor een invliegen. Ook hebben ze niet een uitgesproken kopman, dus ze hebben ook niet een rits knechten die de hele tour niks anders mogen doen dan hun kopman uit de wind houden. Daarnaast hebben ze wel een paar renners die voor genoeg reuring zullen zorgen.

Tot slot betekent het wegblijven van Mentchov een grotere kans voor Gesink op een podiumplek. Dat is me veel meer waard.


Inderdaad, vacansoleil heeft geen klassementsrenners behalve Ricco, mosquera en devolder. :-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

eelcoz

eelcoz 21 jan 2011 09:13

fiedoo schreef:
Lavsson schreef:Als toeschouwer vind ik het prima zo.
Sastre en Mentchov zijn twee ubersaaie, defensieve rijders en die heb ik nu wel weer genoeg gezien.

Vacansoleil heeft geen klassementsrenners dus die zullen op een andere manier in beeld moeten komen. Ze zullen er dus een voor een invliegen. Ook hebben ze niet een uitgesproken kopman, dus ze hebben ook niet een rits knechten die de hele tour niks anders mogen doen dan hun kopman uit de wind houden. Daarnaast hebben ze wel een paar renners die voor genoeg reuring zullen zorgen.

Tot slot betekent het wegblijven van Mentchov een grotere kans voor Gesink op een podiumplek. Dat is me veel meer waard.


Inderdaad, vacansoleil heeft geen klassementsrenners behalve Ricco, mosquera en devolder. :-)


Mosquera wordt misschien geschorst en Devolder kun je toch geen klassementsrenner noemen? Daarnaast is het nog niet zeker dat Ricco de Tour gaat rijden (in ieder geval de Giro), dus dan blijft er weinig over.

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 21 jan 2011 09:54

Roman Kreuziger kan misschien iets moois laten zien nu hij zich bij Astana op de tour mag richten ipv de Giro!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 jan 2011 11:44

eelcoz schreef:
fiedoo schreef:
Lavsson schreef:Als toeschouwer vind ik het prima zo.
Sastre en Mentchov zijn twee ubersaaie, defensieve rijders en die heb ik nu wel weer genoeg gezien.

Vacansoleil heeft geen klassementsrenners dus die zullen op een andere manier in beeld moeten komen. Ze zullen er dus een voor een invliegen. Ook hebben ze niet een uitgesproken kopman, dus ze hebben ook niet een rits knechten die de hele tour niks anders mogen doen dan hun kopman uit de wind houden. Daarnaast hebben ze wel een paar renners die voor genoeg reuring zullen zorgen.

Tot slot betekent het wegblijven van Mentchov een grotere kans voor Gesink op een podiumplek. Dat is me veel meer waard.


Inderdaad, vacansoleil heeft geen klassementsrenners behalve Ricco, mosquera en devolder. :-)


Mosquera wordt misschien geschorst en Devolder kun je toch geen klassementsrenner noemen? Daarnaast is het nog niet zeker dat Ricco de Tour gaat rijden (in ieder geval de Giro), dus dan blijft er weinig over.


'k heb ook niet gezegd dat ze gaan meedoen, maar ze rijden wel voor de ploeg.
Anderzijds: Devolder heeft zelf beweerd dat hij voor een klassement in de tour gaat rijden, van mosquera is nog niet echt sprake van een schorsing en Ricco zal uit noodzaak voor het prestige van de ploeg en dat van hemzelf volgens mij wel meedoen in de tour.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 21 jan 2011 12:49

fiedoo schreef:Anderzijds: Devolder heeft zelf beweerd dat hij voor een klassement in de tour gaat rijden


Ik denk dat dat een slechte ontwikkeling zal zijn voor Devolder.
Hij heeft het (in mijn ogen) niet in zich om top 10 te rijden in de tour.
Top 20 misschien maar alleen als hij zeer goed is.
Hij heeft er meer aan om voor een dagwinst te gaan zoals Chavanel het al jaren doet.
Rittenkoersen van maximaal 1 week zijn wel in het straatje van Devolder.
Ik denk dat hij daar beter zijn pijlen op kan gaan richten.

Gesloten