Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2011 19:18

Contador is gemakt met een waarde die 400x ONDER de minimale grens zit wat een lab moet kunnen meten. Dat stelletje zuid amerikaanse voetballers vorige maand kwam met een hogere dosering met een waarschuwing weg.
Gepakt=gepakt is in dit verhaal wel een heel erge zwart-wit redenatie.

Verder top etappe vandaag en volledig onverwacht. Ik zie Contador wel wegrijden bij Evans als het serieus steil wordt (Galibier!). Evans heeft daar meestal net ff iets meer moeite mee.
TV zal wel buigen donderdag denk ik. Als Contador het op deze manier doet mag ie van mij winnen.
Less is bore

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 19 jul 2011 19:38

Jammer dat de galibier niet zo steil is, maar vooral erg lang... Evans is idd de mindere als het erg steil is en er wat tempo gereden wordt.
Ik denk dat contador pas op alpe d'huez echt zn slag gaat slaan...

overigens wel mooi dat Hushovd de 2 mooiste etappes van de tour heeft gewonnen..

eelcoz

eelcoz 19 jul 2011 20:20

timo2.0 schreef:Evans wat toch de man die alleen maar wieltjesplakt? En Contador was voor deze Tour toch al afgeschreven? Wat worden de "kenners" weer heerlijk op hun nummer gezet door de heren renners :)
Ja, mooi he. Contador en Evans zijn voor mij juist de twee belangrijkste kanshebbers na vandaag. Frank Schleck maakt volgens mij geen serieuze kans, en Andy Schleck zie ik ook niet wegrijden bij Evans en Contador in de Alpen (en dat zal toch moeten gezien z'n achterstand op Evans en z'n matige tijdrit). Die Schleckjes dalen trouwens wel echt als natte kranten, man man man. Bescheiden voorspelling in Parijs: 1. Evans, 2. Contador, 3. Andy Schleck, 4. Voeckler. Ik zou het mooi vinden als Evans eindelijk een keer wint, ik gun het hem van harte.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2011 20:21

Ik denk dat Evans toch wel wat moeite zal hebben met het stuk Lautaret-Galibier. Daar zitten gemene stukken in. Op de Alpe komt het lastige stuk te vroeg; dan heeft ie de laatste 16 bochten de tijd om weer tijd terug te winnen.
Less is bore

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 19 jul 2011 20:26

Het is vandaag toch wel de mooiste etappe tot nu toe met maar liefts ruim 46 km/uur.
Contador was denk ik toch wel geadviseerd door Riis om aan te vallen aangezien de Schlecks niet van afdalen in de regen houden.
Het blijft heel spannend.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 19 jul 2011 20:40

ik las dat Riis contador de vrije hand heeft gegeven in zijn aanvallen, nadat contador zei zich goed te voelen.. Contador heeft schijnbaar dus ook gewoon een goed koersinstinct

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 jul 2011 20:49

stokie schreef:Jammer dat de galibier niet zo steil is, maar vooral erg lang... Evans is idd de mindere als het erg steil is en er wat tempo gereden wordt.
Ik denk dat contador pas op alpe d'huez echt zn slag gaat slaan...

overigens wel mooi dat Hushovd de 2 mooiste etappes van de tour heeft gewonnen..
Volgens mij is de Galibier juist een ideale col om op aan te vallen. Zet een paar knechten voorop die tot aan de Lauraret flink tempo maken zodat de vermoeidheid er goed in zit en val dan aan op het laatste stuk van de galibier:
Afbeelding
Hierop moet toch een verschil te maken zijn.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 19 jul 2011 21:08

Mr_T schreef:
superrose schreef:Gesink is geen prutser hoor, de verwachtingen liggen aan onze kant wat hoog en iedereen roept maar wat.
Ik word er een beetje moe van, dat gezeur over gesink. Laat die jongen toch.
Hij heeft zelf ook gezegd dat hij voor het podium ging, dus dat is niet zo raar dat we dan daar naar kijken.

Wat betreft je woorden over de getalletjes, ben ik het gedeeltelijk met je eens. Ik denk dat als je (tegenwoordig) een grote ronde wil winnen, is het heel belangrijk dat je gedoseerd met je krachten om gaat, niet te vaak in het rood gaat, etc. Vandaar ook dat berekenende gefiets. Het risico van in het rood gaan en dat de volgende dag bekopen is te hoog. Maar tegelijkertijd, als je een ousider bent, is zo'n risico het misschien wel waard. Een fitte Gesink, zie ik niet winnen van een fitte Contador, fitte A. Schleck, etc, als je er dezelfde tactiek op na houdt. Een keer gek doen en een etappe winnen om vervolgens te kijken waar het schip strand lijkt me niet slecht. Maar allicht onderschat ik het belang van een 5de plek in het eindklassement. Een mooie etappe winnen spreekt mij persoonlijk meer aan.

Overigens, is de afdaling van vandaag moeilijk genoeg voor een goede daler om tijd te kunnen gaan pakken? Dat is dan namelijk wel iets wat ik zie gebeuren. Zeker als er ook nog neerslag is.

Ja natuurlijk heeft hij dat ook gezegt, dat was zijn doel, helaas is hij, net als vele anderen, gevallen en bleek zijn doel niet meer haalbaar.
Dan is het krom dat het nederlandse publiek maar blijft miepen over dat podium en zegt dat gesink geen winner is en volledig vergeet dat die gast met 65km/h tegen het asfalt is gesmakt.

Dan vind ik dat we Vino ook een sjaak moeten vinden, schande dat hij niet doorfietst :)

Die doelen zijn mooi, ze worden niet behaald, voor best veel klassements renners is dat het geval dit jaar, maar alleen over gesink zeuren we.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 19 jul 2011 21:16

Gesink is kopman, heeft een hele ploeg tot zijn beschikking en toont zich dan zo kwetsbaar (ook mentaal).
Het is niet de eerste keer dat dit Gesink overkomt.
Als het Gesink volgend jaar weer overkomt, gooit hij weer een jaar weg, zo'n kopman wordt dan wel een beetje duur.
Daarnaast wordt Gesink enorm omhoog geschreven. Zo'n beetje op alle covers van tourspecials prijkt hij. Ook op rabosport worden de verwachtingen enorm opgedreven, daaruit blijkt dat zij toch ook wel wat verwachten.
Gesink maakt het gewoon niet waar dit jaar en daarom mag er best wat verontwaardiging zijn. Dat is inherent aan topsport. Niet presteren=kritiek, wel presteren=Lof

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 jul 2011 21:33

stokie schreef:Gesink maakt het gewoon niet waar dit jaar en daarom mag er best wat verontwaardiging zijn. Dat is inherent aan topsport. Niet presteren=kritiek, wel presteren=Lof
Niet zo overdrijven. Hij wint Oman, wordt 2e in Tirreno en 3e in het Baskenland. Nu valt het tegen, ja. Door pech.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jul 2011 21:35

Gesink is helemaal niet duur, want ook al faalt hij, hij heeft nog steeds veel aandacht van de media. Maar ieder jaar zakt de helft van de (sub)toppers door 't ijs. Iemand als Hesjedal had zich toch ook wel wat anders van de Tour voor gesteld en wat te denken van een Kreuziger.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 19 jul 2011 21:40

Hesjedal start niet als favoriet en niet eens als kopman. Kreuziger ook niet. Gesink stemt zijn jaar af op de tour, hij heeft ook de klasse (toch?) om kort te rijden. Dit jaar is dat mislukt. Als het volgend jaar weer zo gaat, dan heeft het toch geen nut? Een plan B heeft rabobank niet.

Gesloten