Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Framekeuze -> besluit genomen! -> foto!

maui
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:16

maui 28 jul 2010 19:07

Na (bijna) 2 jaar op mijn probeer-fiets te hebben gereden, wordt mijn huidige fiets gedegradeerd tot winterbrikkie en is het tijd voor wat nieuws.

Het samenstellen van een nieuwe fiets is prachtig werk, maar een beetje hulp/inspiratie van jullie gaat me vast helpen tot "the best buy" te komen.

Maar eerst wat nuttige info
Ik steek 1,76 meter hoog, weeg 72 kg
Fiets 3500 tot 4000 km per jaar
Fiets wekelijks zo'n 200 km in twee ritjes en doe mezelf graag pijn tijdens toertochten als Limburgs mooiste en L-B-L, klimmen vind ik leuk (maar mis het talent)
Huidige fiets: Gazelle Giro 2005, shimano 105, mavic cosmos hoepels, framemaat 50 slooping

Mijn nieuwe fiets moet (mist binnen budget te realiseren) aan de volgende specs voldoen
Budget: € 2500 - € 3000
Campagnolo Chorus 11spd compact afgemonteerd
Campagnolo Zonda's hoepels
Speedplay Zero pedalen

De lastigste keuze vind ik het frame. Mijn voorkeur gaat uit naar Italiaans en carbon. Dat lijkt echter budgettair op het randje (Pinarello FP3, Wilier Izoard, DeRosa). Uiteraard sta ik open voor alternatieven. Welk frame zouden jullie kiezen?
Dedacciai Ran, Campagnolo SR & Eurus, Deda opbouw

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 28 jul 2010 22:09

- Belangrijk is om minstens te vertellen wat je binnenbeenlengte is. Zo is een inschatting te maken van je lichaamsverhoudingen. (benen/romplengte)

- Belangrijk is ook te weten hoe tevreden je bent over de zit/geometrie van je huidige fiets.
- - Geef, in het geval die goed bevalt, ook een link naar die geometrie zodat wij niet hoeven te zoeken.

Maat 50 voor iemand van 176 lijkt mij veel te klein . . .


Enfin, bij het uitzoeken van een frame zijn de lengte van de bovenbuis en het balhoofd de belangrijkste maten. Die verschillen zo nu en dan nogal. Je moet iets kiezen wat bij je past. Daarom zou dit je uitgangspunt moeten zijn.
Afbeelding

maui
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:16

maui 29 jul 2010 22:43

Mijn maten:
Binnenbeen: 81 cm
Romp: 60 cm
Arm: 59 cm
Lengte: 176 cm
Gewicht: 72 kg

Zo is het rijtje compleet lijkt me.

Mijn huidige zithouding bevalt redelijk. Ik heb geen klachten die me belemmeren te fietsen. Toch zit ik gevoelsmatig net wat te ver van mijn stuur en heb ik na 100+ km last van mijn nek. Ook mijn knie zeurt wat in de eerste 50 km en een dag na gefietst te hebben (vandaar speedplay pedalen op de nieuwe fiets).

Mijn huidige fiets heeft toch echt maar 50, maar wijkt in geometrie wat af van regulier. Helaas geen factsheetje gevonden, dus maar even zo:
Bovenbuis 54 cm (c-c)
Balhoofd is 14,5 cm
Dedacciai Ran, Campagnolo SR & Eurus, Deda opbouw

maui
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:16

maui 03 aug 2010 22:24

Bovenaan de shortlist staat, ondanks mijn voorliefde voor Italiaans, een Duitser by Canyon.
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=1924
Keurige fiets met de juiste groep tegen een scherpe prijs. Eigenlijk maar 1 nadeel: de wielen. Ik kan ze niet mooi vinden, zeker niet in dit frame.

Ook hoog op de shortlist de CLX 2,0 Force van Colnago.
http://www.colnago.com/bikes/2011/clx-20-force
Weliswaar een andere groep, maar Sram doet niet onder voor Campa
Dedacciai Ran, Campagnolo SR & Eurus, Deda opbouw

daclimber
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 apr 2010 00:19

daclimber 04 aug 2010 15:01

Maui schreef:Bovenaan de shortlist staat, ondanks mijn voorliefde voor Italiaans, een Duitser by Canyon.
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=1924
Keurige fiets met de juiste groep tegen een scherpe prijs. Eigenlijk maar 1 nadeel: de wielen. Ik kan ze niet mooi vinden, zeker niet in dit frame.

Ook hoog op de shortlist de CLX 2,0 Force van Colnago.
http://www.colnago.com/bikes/2011/clx-20-force
Weliswaar een andere groep, maar Sram doet niet onder voor Campa


Oehhh, van die Colnago ga je geen spijt krijgen (zie mijn tag...) !
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990

itcer
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 aug 2010 00:05

itcer 04 aug 2010 15:24

kijk zeker ook eens bij Kuota! mooie fietsen tegen mooie prijzen ;)
life is simple: swim, bike, run, eat, sleep

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 04 aug 2010 15:28

die colnago is wel pure p*rno zeg... wat een mooie fiets!
Afbeelding

itcer
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 aug 2010 00:05

itcer 04 aug 2010 15:32

http://www.kuota.it/bike.php?IDCategori ... =3#Sector0

deze fiets van Kuota valt ruimschoots binnen je prijsplaatje
life is simple: swim, bike, run, eat, sleep

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 04 aug 2010 15:32


bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 04 aug 2010 15:32

Als je voorliefde italiaans schoon is zou ik zeker voor de colnago gaan mooie fiets.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 04 aug 2010 15:35

Wat een apparaat is die Colnago zeg! Rij zelf budget-Duitser, maar met zo een spaarpotje was mijn keuze gauw gemaakt! Canyon mooie onderdelen maar het oog wil ook wat he!

maui
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:16

maui 04 aug 2010 16:50

Die Colnago is inderdaad de knapste van de twee, dat ben ik met jullie eens.
Ik zou hem wel graag met Campa 11 spd zien. Ik ga de overstap maken van triple naar compact en vrees de steile stukken berg. Een beetje extra ruimte in de versnellingen geeft me wat meer "rust".
Gelukkig is er een bedrijf in Zwanenburg waar je de Colnago kan kopen met aangepaste opbouw, geheel naar eigen wens. Maar ja, wil ik daar mijn fiets kopen? (laten we dat hier niet ter discussie stellen, genoeg over gezegd op dit forum, de keuze is aan mij).

Toch kan ik niet om de goede prijsstelling en ook niet verkeerde looks van de Canyon heen. Voor dat geld is het lastig een completere fiets te vinden.

Kuota heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken. Las in het begin van mijn zoektocht dat de Kuota frames aanzienlijk minder stijf zijn. Heb ik dat mis? Oude info?
Dedacciai Ran, Campagnolo SR & Eurus, Deda opbouw

Plaats reactie