Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Misselijk na kopen FFWD

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 26 okt 2015 22:11

Fascinerend onderwerp dit. Ik verbaas me enorm en vermaak me tegelijkertijd zeer. Niemand die de vraag stelt hoe de wielen rijden. Bevallen ze? In mijn belevingswereld is de vraag waar ze vandaan komen of gefabriceerd zijn volkomen irrelevant. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich daarover kan opwinden. Tja, elk persoon is weer anders. Maar goed, ga lekker verder met deze discussie. Het zorgt in ieder geval voor een regelmatige glimlach :winkthumb:
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 okt 2015 22:18

Inderdaad Herman,maar ts had het allemaal kunnen weten een collega rijder en oud medewerker kent hij.
Ts heeft zelf toch ook nog niet aangegeven hoe ze rijden ;)
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 26 okt 2015 22:46

53x11 schreef:Er staat:

FFWD Wheels is 100% Dutch. etc.
Hieruit zou je toch echt opmaken dat ALLES in Nederland gebeurd. Ik vind dat behoorlijk misleidend eigenlijk. TS heeft gewoon een punt.
Volgens mij is deze zin de bron van de meeste verwarring;

Wat hier staat is dat het bedrijf FFWD Wheels 100% Nederlands is.

Wat hier niét staat is dat wielen gemaakt door het bedrijf FFWD Wheels b.v. 100% Nederlands zijn.

De clues zitten hem in de hoofdletter W van Wheels en de enkelvoudige persoonsvorm.

Of dit (al dan niet bewuste) consumentenmisleiding is, moet je aan een rechter vragen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 okt 2015 22:56

Als je de boel gaat ontleden, klopt het vast, maar misleidend is het wel. Feit is dat FFWD zich nogal profileert als Nederlandse fabrikant, dat ook als verkoop argument gebruikt, terwijl het Nederland gehalte, voor sommigen althans, best wel tegen valt. Dat vind ik niet chique.

PS: het gebeurt met een "d" in mijn eerdere post... Foei!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Viverius
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2015 21:56

Viverius 27 okt 2015 06:15

Ffwd gebruikt de tekst als verkoopargument. Zij beseffen zich blijkbaar goed dat mensen dit belangrijk vinden. Er staat niet:"lees dit heel goed want eigenlijk gaat het over het in elkaar zetten van onderdelen die ergens anders vandaan komen".

Als dat voor jou belangrijk is dan moet je toch op die tekst kunnen vertrouwen?

De helft van het logo van FFWD is overigens sambalkleurig. Toeval bestaat niet. :D

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 27 okt 2015 06:39

Mijn bedrijf is 100% Belgisch.

Maar onlangs heb ik gezien dat de printer uit Japan komt! De koffie uit Brazilië! Het papier waarop de rapporten staat geprint komt uit Polen! En die ene collega heeft intussen wel een Belgisch paspoort (niet moeilijk aan te geraken, behalve op de legale manier), en die is geboren in de US (made in the USA)!

Ik hoop maar dat de klanten het niet zien...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 27 okt 2015 07:49

Haha

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 27 okt 2015 08:21

Is de misselijkheid inmiddels over en is de TS lekker aan het fietsen geslagen............
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 27 okt 2015 20:01

Ik gooi even wat andere olie op het vuur ...
daniel schreef:Via de officiele webshop van FFWD vorige maand voor 1650 euro een setje F6R gekocht
en
daniel schreef:Sorry, ik nam ze met FFWD naven
in combinatie met de prijzen voor de F6R die ik op hun website zie zeg ik TS is opgelicht door FFWD. Ik zie de F6R namelijk voor "slechts" 1398 eurootjes staan

:mrgreen: :mrgreen:
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 okt 2015 22:22

ja de tube versie,

maar check de clincherversie: http://www.ffwdshop.com/FFWD%20Carbon%2 ... er/f6r-fcc

jcvm
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2013 12:12

jcvm 01 nov 2015 08:35


sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 nov 2015 09:24

Dus eigenlijk zou de tekst Handbuilt in holland designed/built by a ???

Roman Storcel klinkt niet echt heel Nederlands al hebben ze hem op de FFWD site wel bij de toelichting wie hij is de nickname rick van Putten gegeven :-)

Blijft een hoop Marketing praat en het zal mij worst wezen waar een wiel gebouwd worden (of waar de spullen vandaan komen). Alles kan kapot en de kwaliteit wordt bepaald door de manier waarop zaken (onder garantie) worden opgelost en juist dat laatste is bij FFWD volgens mij wel goed op orde!

Plaats reactie