Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Misselijk na kopen FFWD

daniel
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2015 17:45

daniel 22 okt 2015 18:08

Via de officiele webshop van FFWD vorige maand voor 1650 euro een setje F6R gekocht, grote logo erop met HANDBUILT IN HOLLAND tekst en Nederlands vlagje. Hoor ik vorige week van collega rijder en oud FFWD medewerker dat zij enkel de componenten hier met de hand samenstellen tot wielset.
Meeste onderdelen komen uit Xiamen City China daar staat ook de officiele en erkende FFWD wielen fabriek.
Na het zien van mij getoonde bewijs dokumenten werd ik spontaan beetje ziek.
Niet om het feit dat het uit China komt, Pinarello , Cosmics en vele anderen zitten er ook echter zij komen er voor uit..
Onze nationale trots, adverteert ermee en pronkt ermee dat ze Handbuilt in Holland zijn , maar Made in China.!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 okt 2015 18:12

Ze zijn toch ook met de hand in Nederland gespaakt?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 okt 2015 18:14

Niks aan gelogen toch?!
De wielen zijn gespaakt e.d. in Nederland. Dus 'built in Holland'. Anders kun je wel ophouden. Ik weet niet wat voor naven je hebt maar die zeker en vast niet in Nederland geassembleerd.

En hoor eens. Je hoeft hier geen kruisvaart aan te gaan en FFWD proberen af te fakkelen door meerdere post over hetzelfde te openen: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=76740

FFWD heeft tevens een prima service.
Laatst gewijzigd door Zorro op 22 okt 2015 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 22 okt 2015 18:15

Lekker belangrijk. Ga er gewoon mee fietsen. Daar zijn ze toch voor bedoeld?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 22 okt 2015 18:16

Wen er maar aan, er zal in de toekomst njog maar heel weinig uit Holland komen. Een na de ander wordt overgenomen door grote buitenlandse partijen ;)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Dizono
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54

Dizono 22 okt 2015 18:21

De wielen zijn toch ook handgebouwd, of zoals we dat hier noemen, handgespaakt? Het verschil is dat sommige merken ook in China het geheel tot wiel opbouwen en FFWD er kennelijk voor kiest om dat hier te doen. Natuurlijk is het een beetje flauw om het er zo op te zetten, maar wat maakt het verder uit? Jij hebt vorige week besloten dat deze (volgens mij prima) wielset jou 1650 euro waard is, waarom dan nu 'nooit meer FFWD'? Bij het zien van je titel verwachte ik een titel over wielen die na 1000 kilometer scheurden met een gebroken schouder, een klaplong en een hersenschudding als resultaat en daarna geen bosje bloemen van FFWD.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 okt 2015 18:28

Dus omdat hij de Engelse taal onvoldoende machtig is wil ts nooit meer FFWD wielen...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 22 okt 2015 18:39

Ik snap Daniel wel, als je de teksten leest dan denk je toch echt met een Hollands product te maken te hebben.
The Company

Building fast, strong carbon wheels: that was our goal as we started our company FFWD Wheels in the year of 2006. Craftsmanship, high quality and durability are our most important values. In a few years of time FFWD Wheels has grown into a company with a global distribution network and a solid reputation.

All FFWD Wheels are handmade at our company in the Dutch town of Zwolle. Our wheel builders pay close attention to every wheel. This leads to wheels which are feather light and strong as iron: FFWD Wheels are no mass product. FFWD Wheels are of high quality, hand built in the Netherlands.
"We assemble Chinese wheelcomponents in the Netherlands" ligt dichter bij de waarheid.
Het zou netjes zijn als ze er bij FFWD even bij zouden zetten dat ze gebruik maken van Chinese onderdelen. Want wat ze doen is Chinese velgen, spaken en naven inkopen om daar wieltjes van te vlechten.

Het is uiteindelijk allemaal perceptie en emotie. Alleen, elke fietser weet dat hoe belangrijk beleving is.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 22 okt 2015 18:47

Sorry maar waar heb je de laatste 20 jaar gezeten? Er wordt niets meer in Nederland gemaakt. Daarnaast als je je voor je aankoop op het forum had aangemeld had je het kunnen weten.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 22 okt 2015 19:00

en daar ga je helemaal een nieuw account voor aanmaken? ik ben ineens benieuwd bij welk bedrijf je nu werkt als je een collega hebt die oud FFWD medewerker is, en welke zogenaamde documenten je hebt gezien...
Laatst gewijzigd door Matthijs1973 op 22 okt 2015 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 22 okt 2015 19:02

En 2 keer posten?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 okt 2015 19:04

Even een betrouwbare en degelijke firma de grond pogen in te boren.
Had je maar moeten lezen wat er staat en niet wat je er van wilde maken.

BMW - Mercedes een "Duitse" wagen?
Bentley een Engelse?

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie