Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 20 okt 2015 18:05

Vanmorgen in het donker botste ik bijna tegen een vleermuis. Het beestje en ik schrokken allebei behoorlijk. Hij probeerde mij te ontwijken, maar vloog in de schrik juist met mij mee.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 20 okt 2015 18:27

Ik verbaas me regelmatig over de slimheid van vogels, met uitzondering van duiven. Die zijn echt oerstomzinnig. Zitten op het fietspad, je kan er langs, maar dan besluiten ze nog net even voor je wiel langs te rennen. Drie keer!

Verder wel eens een reiger gehad die een hele tijd mee vloog. Ook een keer een reiger die me bijna van mijn fiets vloog. En in Duitsland twee vossen die voor me uit renden.
Op de Brielsemaasijk bij het Hartelkanaal moet je regelmatig door een kudde schapen heen.
Veni. Vidi. Fietsie.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 20 okt 2015 19:39

Zit geregeld op de fiets als het nog/weer heel erg rustig is, s ochtends heel vroeg of 's avonds erg laat. Zie dan wel eens een vos, kom wel eens een ree tegen. ijsvogels zie ik ook wel, net als groene spechten, een uil en nog veul meer fladderspul. Vleermuizen ook in het seizoen bijna dagelijks.

Al dat dierenspul vind ik ook een van de charmes van het fietsen. Kom zelfs geregeld over een fietspad waar een waarschuwingsbord staat voor een agressieve buizerd. Natuurlijk fiets ik altijd met een helm. :D
Laatst gewijzigd door uninvitedguest op 20 okt 2015 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 20 okt 2015 19:40

geertjeb schreef:
franklin schreef:Moet je nog een vogelkenner zijn ook :lol: Tijdje geleden in de bossen een uil gezien. Vraag me niet naar het merk en type. Was onder de indruk van de grootte van het beest toen ie over me heen vloog.
Misschien was het wel een Bosuil ;).
Dan moet ik dat direct ergens melden, want die zijn zeldzaam lees ik. Noteer maar alvast, bosuil gespot Vessemse vennen, Noord Brabant :lol:
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 20 okt 2015 19:46

Tijdens een snelle afdaling ook wel eens een schijtlijster gespot. :lol: :lol: :lol:
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 20 okt 2015 22:11

Leuk topic. Ik zit graag om me heen te kijken wat er aan fauna te zien is.
- buizerds, tot in een groep van 5 tegelijk
- ooievaars en reigers
- havik
- sperwer
- valk (geen idee welke ondersoort)
- oehoe (in het bos bij de tv-toren in Schoppingen, meerdere keren daar gezien)
- reeën, soms minder dan 10 meter voor me overstekend
- hazen
- fazanten
- eekhoorn
- marter
- vos
- hagedis(je)

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 21 okt 2015 08:55

Een marter ben ik ook wel eens tegengekomen, evenals een wezeltje. En in Limburg al tweemaal een doodgereden das langs de weg... :( (in levende lijve helaas nog nooit ontmoet)
Qua gevogelte, naast de vrij talrijke fazanten, mag ik ook de fuut niet vergeten: ook goed vertegenwoordigd hier.
Afbeelding
En verder natuurlijk ook al allerlei klein ongedierte binnengekregen, dat ik maar doorslik zonder nadere identificatie. :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 21 okt 2015 09:56

Oe! Ik heb wel eens een libelle in mijn gezicht gehad, zo'n hele grote. Doorslikken was echt geen optie.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 21 okt 2015 10:19

TumTumTum schreef:Oe! Ik heb wel eens een libelle in mijn gezicht gehad, zo'n hele grote. Doorslikken was echt geen optie.
Ja die smaken denk ik ook niet echt lekker. :P:mrgreen:
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 21 okt 2015 10:22

Afbeelding

Oké het zijn besondere paarden maar het streepjesdesign wat ze dragen vond ik dan toch weer grappig.
Ghost Nivolet 6LC

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 21 okt 2015 10:23

TumTumTum schreef:Oe! Ik heb wel eens een libelle in mijn gezicht gehad, zo'n hele grote. Doorslikken was echt geen optie.
Vreselijke beesten vind ik dat. Heb er ook een keer een tegen m'n oog aan gehad. Had daarna superlang last van een ontstoken ooglid. Trauma...

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 21 okt 2015 10:32

TumTumTum schreef:Oe! Ik heb wel eens een libelle in mijn gezicht gehad, zo'n hele grote. Doorslikken was echt geen optie.
Da's even kauwen, zeker als het een grote is! :D
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie