Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 20 okt 2015 12:00

franklin schreef:Moet je nog een vogelkenner zijn ook :lol: Tijdje geleden in de bossen een uil gezien. Vraag me niet naar het merk en type. Was onder de indruk van de grootte van het beest toen ie over me heen vloog.
Misschien was het wel een Bosuil ;).

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 20 okt 2015 13:36

Gisteren op de afsluitdijk oa 2 buizerds gezien, waarvan een op een paar meter afstand op een paaltje zittend , en mij aankijkend met een blik van " what the f*ck ben jij nou aan het doen"? Verder nog enkele sperwers en nog het gangbare spul.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 20 okt 2015 14:23

Alleen vogels, jammer. Gisteren een groene specht en een grote bonte specht, eergisteren ene kleine zilverreiger. Vanmorgen, maar dat is off topic een egeltje dat net voor mijn voorwiel wegstoof.
Ach, ik zeg ook maar wat

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 20 okt 2015 14:25

Vanaf nu is dat on-topic. Ik zie trouwens ook regelmatig egels, maar helaas zijn die dan doodgereden (door auto's) en liggen ze over de breedte van de weg uitgesmeerd.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 20 okt 2015 14:51

ophetkantje schreef:Alleen vogels, jammer. Gisteren een groene specht en een grote bonte specht, eergisteren ene kleine zilverreiger.
Je weet dat dat wel vogels zijn, he? :idea: ;)
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 okt 2015 14:55

jwkeij schreef:
ophetkantje schreef:Alleen vogels, jammer. Gisteren een groene specht en een grote bonte specht, eergisteren ene kleine zilverreiger.
Je weet dat dat wel vogels zijn, he? :idea: ;)
Eeeeh:
ophetkantje schreef: Vanmorgen, maar dat is off topic een egeltje dat net voor mijn voorwiel wegstoof.
En dat was dan maar goed ook dat dat egeltjes op steroiden liep ophetkantje want anders had je een wel hele unieke lekke band op je grand total van 16 dit jaar bij kunnen schrijven :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 20 okt 2015 15:15

Zorro schreef:
jwkeij schreef:
ophetkantje schreef:Alleen vogels, jammer. Gisteren een groene specht en een grote bonte specht, eergisteren ene kleine zilverreiger.
Je weet dat dat wel vogels zijn, he? :idea: ;)
Eeeeh:
ophetkantje schreef: Vanmorgen, maar dat is off topic een egeltje dat net voor mijn voorwiel wegstoof.
En dat was dan maar goed ook dat dat egeltjes op steroiden liep ophetkantje want anders had je een wel hele unieke lekke band op je grand total van 16 dit jaar bij kunnen schrijven :D

Idd :lol: (en idd mijn off topic opmerking stond daarom ook na de vogels)
Ach, ik zeg ook maar wat

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 20 okt 2015 15:44

Petersons vogelgids, dan moet ik altijd aan Bert Visscher denken !! :lol:

Dit voorjaar heb ik wel een reiger gespot, op een halve meter afstand ongeveer. Ik reed op een klein weggetje langs een sloot, rij wilgen ernaast. De reiger vloog ineens achter een wilg vandaan, zo de weg over, hij had niet een fractie later moeten vertrekken, dan zat ik er vol op (of andersom).

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 20 okt 2015 16:11

Ik vind het ook altijd leuk als een vogel met je meevliegt. Heb ik nu twee keer meegemaakt. 1 keer een Reiger die een meter of 4 voor me vloog voor een paar honderd meter. En een keertje een jong Meerkoetje die links van me uit de sloot opsteeg en 100 meter naast me aan het fladderen was. Volgens mij wilde die een wedstrijdje doen. Krijg ik een smile van op m'n gezicht.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 okt 2015 16:45

Ik zou maar uitkijken als een reiger met je mee vliegt en zeker als dat voor je uit is. Heb je die beesten ooit zien schijten?

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 20 okt 2015 16:54

dit is ook mooi (is volgens mij alleen een brommert, maar swoi)

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 20 okt 2015 17:28

Als ik langs de Vaart hier ga fietsen moet het al erg gek lopen als ik géén blauwe reiger zie. Aalscholvers zijn ook steevast van de partij - en ook aan ooievaars geen gebrek. Minder leuk: meerkoeten of waterhoenders (waterkiekens, zogezegd) die nèt voor je wiel plots vanuit de berm het jaagpad overrennen...
En als ik in Zwitserland fiets:
Afbeelding
Race d'Hérens, het mooiste runderras ter wereld, zonder twijfel! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie