tour 2016
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
En Groenewegen 3e!
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Darmklachten is niet al te ernstig en komt redelijk vaak door zenuwen.
Maak joe woar
Kittel heeft misschien meer topsnelheid, maar Greipel heeft de beste trein. Dat kunnen dus nog wel leuke duels worden. Overigens snap ik niet waarom dit soort ritten zo lang moeten zijn. 15-20 km lijkt me meer dan zat.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dan zouden er andere renners boven komen drijven. Sprinten na 180 km (ook al zijn de meeste km's in de buik van het peloton) is toch wat anders dan na 15 km een sprint rijden.havana schreef:Kittel heeft misschien meer topsnelheid, maar Greipel heeft de beste trein. Dat kunnen dus nog wel leuke duels worden. Overigens snap ik niet waarom dit soort ritten zo lang moeten zijn. 15-20 km lijkt me meer dan zat.
Ik vraag me af of dat echt zo is. Als de rest van de wedstrijd hetzelfde zou blijven zouden bijv. baanwielrenners echt geen kans maken, omdat ze de overige etappes nooit zouden overleven.
De amusementswaarde van vlakke ritten is echt bijna 0 en ik snap dan ook echt niet dat men zo halsstarrig vasthoudt aan dit volledig verouderde concept. Er treedt ook echt inflatie op qua overwinningen. Een overwinning in een vlakke rit is veel minder waard dan een ritzege in een overgangsrit of een bergetappe.
Het bewijst eens te meer dat wielrenner er maar niet in slaagt zichzelf te vernieuwen.
De amusementswaarde van vlakke ritten is echt bijna 0 en ik snap dan ook echt niet dat men zo halsstarrig vasthoudt aan dit volledig verouderde concept. Er treedt ook echt inflatie op qua overwinningen. Een overwinning in een vlakke rit is veel minder waard dan een ritzege in een overgangsrit of een bergetappe.
Het bewijst eens te meer dat wielrenner er maar niet in slaagt zichzelf te vernieuwen.
Laatst gewijzigd door havana op 01 jul 2016 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Het gaat om de inhoud. Bos kweekte op de weg ook veel inhoud maar kreeg nooit zoveel als de echte wegrenners. Daardoor was zijn sprint zo verzwakt na 180 km dat hij om een top 5 sprintte en niet voor de overwinning.
Maak joe woar
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15
Daarnaast kunnen er nog zoveel andere dingen gebeuren in die 180 km: Waaiervorming, valpartijen, ontsnappingen.amclassic-fan schreef:Dan zouden er andere renners boven komen drijven. Sprinten na 180 km (ook al zijn de meeste km's in de buik van het peloton) is toch wat anders dan na 15 km een sprint rijden.havana schreef:Kittel heeft misschien meer topsnelheid, maar Greipel heeft de beste trein. Dat kunnen dus nog wel leuke duels worden. Overigens snap ik niet waarom dit soort ritten zo lang moeten zijn. 15-20 km lijkt me meer dan zat.
Nee, 15-20 km is op geen enkele manier te vergelijken met 180 km koers.
Waaiervorming en ontsnappingen die tot het eind toe stand houden in vlakke ritten: gebeurt helaas maar zeer zelden. Valpartijen helaas maar al te vaak, lijkt me een goed argument deze ritten eens te gaan evalueren.
Het is 99 van de 100x hetzelfde liedje. Een paar beunhazen rijdt 100 km op kop ("voor de publiciteit". Welke publiciteit, er kijkt toch geen hond...), paar km voor de meet komt de boel bij elkaar, treintjes komen en Kittel of Greipel wint. Het is nog saaier dan F1 en dat zegt wat...
Voor mij zouden 2 sprintersetappes in de Tour genoeg zijn. En die hoeven geen 20 km te zijn, maar bijvoorbeeld 130 of 150 km lijkt me echt meer dan genoeg. Alles daarboven voegt 0,0 toe.
Ook de bergritten zou je eens moeten evalueren. Wat heb je aan 3 cols als de toppers pas 3 km van de meet gaan aanvallen.... Maak ze korter, explosiever. We hebben in de Vuelta en in mindere mate in de Giro gezien dat dit veel meer spektakel oplevert.
Het is 99 van de 100x hetzelfde liedje. Een paar beunhazen rijdt 100 km op kop ("voor de publiciteit". Welke publiciteit, er kijkt toch geen hond...), paar km voor de meet komt de boel bij elkaar, treintjes komen en Kittel of Greipel wint. Het is nog saaier dan F1 en dat zegt wat...
Voor mij zouden 2 sprintersetappes in de Tour genoeg zijn. En die hoeven geen 20 km te zijn, maar bijvoorbeeld 130 of 150 km lijkt me echt meer dan genoeg. Alles daarboven voegt 0,0 toe.
Ook de bergritten zou je eens moeten evalueren. Wat heb je aan 3 cols als de toppers pas 3 km van de meet gaan aanvallen.... Maak ze korter, explosiever. We hebben in de Vuelta en in mindere mate in de Giro gezien dat dit veel meer spektakel oplevert.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Een bergetappe van 200 km ben ik het mee eens en een 200 km sprintersrit is ook overbodig in mijn ogen. Als je een bergetappe maakt van 100 km en je doet daar 3 cols in dan heb je wel spektakel. Waaiervorming is echt prachtig ik hoop dat het morgen gebeurt want Normandië is er open genoeg voor. De wind moet dan wel stevig zijn.
Sprintetappes kun je denk ik wel een kilometer of 90 maken maar dat haalt wel weer de essentie uit de sport dat je meer moet kunnen dan alleen sprinten.
Sprintetappes kun je denk ik wel een kilometer of 90 maken maar dat haalt wel weer de essentie uit de sport dat je meer moet kunnen dan alleen sprinten.
Maak joe woar