Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets, geometrie stack en reach aarghh

Jelt
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jul 2013 17:30
Locatie: 010

Jelt 12 okt 2015 17:40

Ik ben rustig aan op zoek naar een nieuwe racer en heb mij voorgenomen deze
keer vanuit een ander vertrekpunt te starten. Mijn huidige fiets is op basis van voorkeur met een minimale meting gekocht.

Ik ben als leek dus in de wondere wereld van geometrie gedoken maar kom er niet echt uit.
Heb mijn maten netjes op competitivecyclist.com ingevoerd.

Inseam:82
Trunk:66
Forearm:35
Arm:70
Thigh:60
Lower Leg:55
Sternal Notch:150
Total Body Height:179

en kreeg het advies erbij waarmee ik op zoek ben gegaan

The Competitive Fit (cm)
Seat Tube Range c–c:53.1 - 53.6 cm
Seat Tube Range c–t:54.7 - 55.2 cm
Top Tube Length:56.2 - 56.6 cm
Stem Length:11.6 - 12.2 cm
BB–Saddle Position:73.4 - 75.4 cm
Saddle Handlebar:54.9 - 55.5 cm
Saddle Setback:4.4 - 4.8 cm

Nu komt het, ik begreep dat stack en reach de belangrijkste waardes zijn of een frame goed past. Ik heb alleen geen idee hoe ik op basis van bovenstaande gegevens de ideale waardes kan berekenen. Ik heb de maten van mijn huidige fiets, wilier la triestina 105 maat 54, opgezocht maar icm stack en reach (nogmaals geen idee hoe ik dit bereken) wordt ik daar ook niet heel veel wijzer van.

Afbeelding

Kortom: HELP! ;) welke fiets past?

Op de shortlist staan momenteel;

- specialized tarmac of allez
- giant tcr advanced (de propel is ook wel vet)
- canyon ultimate CF ..
- cannondale supersix evo of caad 12
Budget €1750-3250, daarbij hou ik er wel rekening mee dat om dit budget het misschien wijsheid is om de standaard wielen te upgraden met de koop

edit: rij geen wedstrijden o.i.d., dus als een endurance beter past is dat zeker het overwegen waard

disclaimer: als ik dit via een query had moeten doen, excusez

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 12 okt 2015 18:10