Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Trainerroad ervaringen

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 25 jan 2018 09:40

Ik heb ook een gratis maand om weg te geven. Wie interesse heeft kan zijn email adres in een PB'tje sturen.

flowik
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 dec 2017 12:19

flowik 02 feb 2018 19:19

Ik weet niet of er iemand nog een code voor me over heeft, ik krijg morgen mijn Wahoo Kickr binnen en zou graag de verschillende programma's testen!

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 02 feb 2018 19:49

Stuur mij een pb met volledige naam en e-mailadres.
Dan meld ik je aan

Steven184
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 feb 2014 09:12

Steven184 04 feb 2018 09:31

Same here, net mijn Elite Direto binnen en zou graag Trainerroad een keertje uitproberen. Dus mocht er iemand nog een maandje gratis weg te geven hebben, heel graag!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 feb 2018 09:34

Stuur mij maar een PB met je naam en mailadres!

WimCap
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2018 19:49

WimCap 22 feb 2018 00:02

hallo,

iemand hier toevallig nog een maand gratis om eens te testen?

hoe werkt het eigenlijk als je nu bv een programma volgt en het is mooi weer buiten? je gaat dan toch niet dat programma binnen afwerken?

gr

Wim

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 22 feb 2018 00:55

Indien je een krachtmeter op je fiets hebt kun je de trainingen gewoon buiten afwerken. Zal wellicht iets moeilijker/minder nauwkeurig. Zie bijvoorbeeld: https://support.trainerroad.com/hc/en-u ... utions-Q-A

Daarnaast kun je trainingen zoals die in je schema staan ook gewoon overslaan (zo doe ik bijvoorbeeld 4 trainingen per week, ipv de 5 die officieel in het schema zijn opgenomen ivm tijdgebrek).

Verder: als je me een PB stuurt met je voornaam, achternaam, en email address dan zal ik je een uitnodiging sturen voor een gratis maand.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 02 mar 2018 14:03

Nog iemand problemen met de Trainerroad desktop app? Heeft altijd zonder problemen gewerkt, gisteren had ik wat problemen met opstarten, vandaag opnieuw. Ik dacht dus even te deinstalleren en dan opnieuw het programma te installeren, maar nu krijg ik zelfs een foutmelding bij het opstarten van de installatie..

Rbe
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 aug 2013 19:30

Rbe 13 nov 2018 09:30

Heeft iemand nog een proef maand om
Weg te geven?

SSSander
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 jul 2015 10:04

SSSander 15 nov 2018 09:19

Ik ben nu een weekje bezig met indoor software en kan zeggen dat de geplande workouts van Trainerroad je echt wel verplichten om op de fiets te stappen. Ook gaat de tijd redelijk vlot vooruit met het steeds weer aan te passen wattage.

Ik gebruik momenteel een powermeter met een "domme" trainer met 10 weerstandsstanden. Dit zorgt ervoor dat ik altijd aan het zoeken ben om met behulp van de juiste versnelling en weerstand tot een zo correct mogelijk wattage te geraken. Dit duurt echter altijd wel even en lukt ook niet altijd.
Dit zie ik ook terug in de effectieve poweroutput grafiek, waarin de verschillende blokken niet altijd zichtbaar zijn.

Zou dit veel kwaad kunnen om het juiste trainingseffect te bekomen? Of kan ik dus beter uitkijken naar een smart trainer tijdens black friday?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 nov 2018 15:07

SSSander schreef: 15 nov 2018 09:19 Ik ben nu een weekje bezig met indoor software en kan zeggen dat de geplande workouts van Trainerroad je echt wel verplichten om op de fiets te stappen. Ook gaat de tijd redelijk vlot vooruit met het steeds weer aan te passen wattage.

Ik gebruik momenteel een powermeter met een "domme" trainer met 10 weerstandsstanden. Dit zorgt ervoor dat ik altijd aan het zoeken ben om met behulp van de juiste versnelling en weerstand tot een zo correct mogelijk wattage te geraken. Dit duurt echter altijd wel even en lukt ook niet altijd.
Dit zie ik ook terug in de effectieve poweroutput grafiek, waarin de verschillende blokken niet altijd zichtbaar zijn.

Zou dit veel kwaad kunnen om het juiste trainingseffect te bekomen? Of kan ik dus beter uitkijken naar een smart trainer tijdens black friday?
Nee,je traint waarschijnlijk maar maximaal 1 uur,je duurtraining kan je wel meer steady trainen.Fixeer niet te veel op het juiste wattage.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 15 nov 2018 15:50

Nee, dit kan geen kwaad. Wat belangrijk is, is dat je in de beoogde zone traint. Maar 10W meer of minder gaat niet het grote verschil maken. De vlakke lijnen bij een ERG trainer zijn trouwens optisch bedrog, dit is gewoon smoothing van de data. Ik zet deze bij mijn Kickr Snap uit en dan zie je ook een grillige lijn. Belangrijke is dat het gemiddelde wattage overheen een interval min of meer klopt en dat je geen super grote spreiding tussen minima en maxima hebt natuurlijk. Een ERG trainer is vooral zeer gemakkelijk (al kan dit ook frustrerend zijn wanneer connecties uitvallen), je moet nooit zoeken naar de juiste weerstand of versnelling, maar je kan hetzelfde trainingseffect perfect verkrijgen met een 'domme' trainer. De over-under trainers zijn wel uitdagend om juist te krijgen, maar de andere intervaltrainingen zouden zeker te doen moeten zijn op een domme trainer.

Plaats reactie