Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Trainerroad ervaringen

Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 26 nov 2016 12:15

Ik heb nu trainerroad en alles werkt naar behoren. Ik zou nu gerichter willen trainen naar de Ronde van Vlaanderen cyclo( 230km). Vanaf nu tot 1april is nog zo'n 18 weken. Welk trainingsplan zou ik best volgen? Ik ben niet echt thuis in al die dingen. Ik kan lange afstanden aan maar zou vooral nog wat sterker willen worden op alle vlakken. Snelheid,kracht,interval... Vorig jaar uitgereden maar het was met momenten serieus afzien. Dat zal het altijd wel zijn maar toch voel ik dat het nog beter kan als ik wat specifieker zou trainen.
Alle tips zijn welkom :-)
Laatst gewijzigd door Zino op 28 nov 2016 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 26 nov 2016 12:28

heb een maand proef om weg te geven, éénmaal
eerst komt eerst maalt, stuur ff pb
reactie pas zondagavond, ben ff weg
Allard

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 27 nov 2016 09:55

Zino schreef:Ik heb nu trainerroad en alles werkt naar behoren. Ik zou nu gerichter willen trainen naar de Ronde van Vlaanderen cyclo( 230km). Vanaf nu tot 1april is nog zo'n 18 maanden. Welk trainingsplan zou ik best volgen? Ik ben niet echt thuis in al die dingen. Ik kan lange afstanden aan maar zou vooral nog wat sterker willen worden op alle vlakken. Snelheid,kracht,interval... Vorig jaar uitgereden maar het was met momenten serieus afzien. Dat zal het altijd wel zijn maar toch voel ik dat het nog beter kan als ik wat specifieker zou trainen.
Alle tips zijn welkom :-)
Sweet Spot Base -> General Build -> Rolling Road Race of Century.

FTP is koning, dus zou op het verhogen hiervan je focus leggen.

olivdd
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 aug 2015 18:51

olivdd 25 dec 2016 13:06

collega's,

zelf heb ik losse tacx rollen sinds 1 jaar. vorige winter trachte ik 2x op de rollen te rijden en 1x buiten. in april heb ik dan de 130km van ronde van vlaanderen uitgereden.

dit jaar wil ik de 230km doen. maar momenteel is het nog niet echt mogelijk om volop buiten te rijden mits mijn vrouw ieder moment kan bevallen.

kunnen jullie me tips geven i.v.m. trainerroad of workouts vna zwift om toch op een degelijke manier aan de start te komen van deze cyclotocht? momenteel train ik enkel op de rollen. 2x krachtblokken, voor zover dit mogelijk is. en 1x "losrijden". telkens tussen 1u a 1u20. bedoeling is wel om na de geboorte terug de weg op te gaan zoveel als mogelijk en om vanaf kuurne brussel kuurne de cyclo's mee te rijden als voorbereiding.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 25 dec 2016 13:42

olivdd schreef:collega's,
kunnen jullie me tips geven i.v.m. trainerroad of workouts vna zwift om toch op een degelijke manier aan de start te komen van deze cyclotocht?
je kan toch gebruik maken van een programma in TR?
Bv Sweetspot base en dan het specifieke Century programma?

Maar misschien snap ik je vraag niet goed
Allard

olivdd
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 aug 2015 18:51

olivdd 25 dec 2016 17:45

beren040 schreef:
olivdd schreef:collega's,
kunnen jullie me tips geven i.v.m. trainerroad of workouts vna zwift om toch op een degelijke manier aan de start te komen van deze cyclotocht?
je kan toch gebruik maken van een programma in TR?
Bv Sweetspot base en dan het specifieke Century programma?

Maar misschien snap ik je vraag niet goed
ik denk dat je mijn vraag heel goed snapt :)

maar ik heb enerzjids nooit getraind met specifieke programma's. en anderzijds heb ik totaal geen ervaring met Zwift of trainerroad.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 25 dec 2016 18:33

Ik ben begin november met Sweetspot Base begonnen, het eerst blokje van 6 weken is dus achter de rug.
Ik moet zeggen dat het een erg gevarieerd schema is, bij momenten wel behoorlijk veeleisend voor de beentje om opbouw te zijn maar ik heb wel wat power bijgewonnen.
Nu ben ik aan blok 2 bezig maar ik ben er wel iets meer lange duur aan het insteken wanneer mogelijk. Als ik bij droog weer buiten kan rijden maar ik er lange duur van, de eerste week van januari heb ik verlof en hoop ik op wat goed weer om veel kilometers te malen. Een hogere FTP zorgt er nog niet voor dat je 7u op een zadel kan zitten.

TR is wel een aanrader, ik gebruik ook Zwift maar qua trainingsschema's is het daar toch wel een pakje minder.

CKT369
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2014 20:11

CKT369 13 jan 2017 17:54

Hoi,

iemand mischien nog een maandje TR proef liggen ?
Ik wil het wel eens een maandje testen ..

Alvast bedankt.

Mike123
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2013 22:43

Mike123 17 jan 2017 23:00

Ik heb een Elite Qubo digital B+ trainer en gebruikte tot nu toe af en toe de app van Elite. Is wel leuk en routes narijden is ook wel leuk. Maar wil eigenlijk iets meer een stok(je) achter de deur en een schema gaan volgen.
Voor een midden 40er met een niet uitmuntende conditie is keihard elke dag trainen niet weggelegd. Fiets pas een jaar of 3 op de mtb. Om het uithoudingsvermogen te verbeteren is veel duurtraining goed zegt men. Maar dat word saai. Wat zou een goede training zijn die ik in TR zou kunnen volgen om het duurvermogen, en eventueel nog iets snelheid erbij, te kunnen trainen?
Of heeft het helemaal geen zin meer om hier aan te beginnen ;)

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 18 jan 2017 07:42

Mike123 schreef:Ik heb een Elite Qubo digital B+ trainer en gebruikte tot nu toe af en toe de app van Elite. Is wel leuk en routes narijden is ook wel leuk. Maar wil eigenlijk iets meer een stok(je) achter de deur en een schema gaan volgen.
Voor een midden 40er met een niet uitmuntende conditie is keihard elke dag trainen niet weggelegd. Fiets pas een jaar of 3 op de mtb. Om het uithoudingsvermogen te verbeteren is veel duurtraining goed zegt men. Maar dat word saai. Wat zou een goede training zijn die ik in TR zou kunnen volgen om het duurvermogen, en eventueel nog iets snelheid erbij, te kunnen trainen?
Of heeft het helemaal geen zin meer om hier aan te beginnen ;)

zeker wel
sweet spot base, low volume is om te beginnen heel geschikt met 3 trainingen per week. https://www.trainerroad.com/cycling/pla ... w-volume-i
Allard

Mike123
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2013 22:43

Mike123 18 jan 2017 23:21

Dank je wel voor de reactie. Ik heb een account aangemaakt bij Trainerroad en ga eens proberen of het mij bevalt. Vandaag al wel de trainer gekoppeld maar nog niet gefietst. Kijken wanneer ik wel weer op tijd thuis ben om te gaan beginnen. En toch maar proberen om 3x per week op de fiets te stappen.
En ik kan het altijd weer stopzetten het abo als het goed is.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 19 jan 2017 10:17

Mike123 schreef:Dank je wel voor de reactie. Ik heb een account aangemaakt bij Trainerroad en ga eens proberen of het mij bevalt. Vandaag al wel de trainer gekoppeld maar nog niet gefietst. Kijken wanneer ik wel weer op tijd thuis ben om te gaan beginnen. En toch maar proberen om 3x per week op de fiets te stappen.
En ik kan het altijd weer stopzetten het abo als het goed is.

Veel succes :winkthumb: en 3 maal trainen moet te doen zijn en is ook wel "noodzakelijk" wil je echt beter worden. Aan de andere kant iedere beweging die je meepakt is gewoon goed!
Niet om wijsneuzerig te doen maar echt bedoeld om je te helpen:
Trainen via de blokken in TR heeft echt zin als je als aller eerste echt goed de waardes invult.
Ik begrijp dat je een goede smart trainer heb aangeschaft, gebruik die dan ook op de juiste wijze.
Dus voor dat je je in een schema stort zorg dat TR de juiste waardes heeft. In TR staan een aantal testen b.v. deze https://www.trainerroad.com/cycling/wor ... inute-test
Echt doen!

Mocht je echt twijfelen of het voor je vol te houden is, kijk dan eens bij Zwift. Ook daar veel trainingsthema's maar ook de mogelijkheid om gewoon lekker en leuk te fietsen op verschillende parcoursen. Dat geef je dan iets meer vrijheid. Ikzelf gebruik ze naast elkaar, (maar dat is best begrotelijk) en vind TR om te trainen beter
Allard

Plaats reactie