Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

beginnen met fietsen.

jelmerr.
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2010 15:40

jelmerr. 31 jul 2010 15:49

Hallo,

Zelf heb ik (nog) totaal geen verstand van racefietsen, daarom ben ik maar hier gekomen, om hopelijk wat hulp van jullie te krijgen.
Ik wil gaan beginnen met fietsen, en wil leuk beginnersfiets kopen. Ik heb zelf al wat rondgekeken en kwam op deze:

Diamond T Project 2010

Omdat ik ga beginnen, wil ik liever met een wat goedkopere fiets beginnen. Mocht het fietsen toch tegenvallen dan ben ik niet al te veel eurotjes kwijt. Maar hier ga ik uiteraard niet van uit.

Als de Diamond T Project geen goede/geschikte fiets is, zouden jullie mij dan kunnen helpen met een fiets zoeken. Of aanwijzingen geven waar ik op moet letten?
Mijn framemaat is 55 cm, en de fiets zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor op de weg. Mijn max. budget is toch wel 450 excl. kosten voor kleding,helm etc.

Alvast heel erg bedank!

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 31 jul 2010 16:04

Ik zou in eerste instantie dat budget voor de kleding bij de fiets leggen zodat je je budget voor de 'hardware' tot 700 euro kan oprekken. Of anders voor een 2e hands fiets kijken die ooit vanaf 700 heeft gekost. Zie de andere "begin"-topics maar voor de argumenten.

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 31 jul 2010 17:09

De afmontage van die Diamond T is niet geweldig. Ik zou voor een startersfiets minimaal Shimano 105 (of vergelijkbaar van Campa of SRAM) nemen. Dus of iets meer geld betalen voor een nieuwe of anders een goede tweedehands kopen.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 31 jul 2010 17:14

Laat die Diamond maar staan, hij schittert niet echt.

Als je minder dan 500 Euro wil uitgeven en toch een degelijke fiets wil kijk dan eens naar een gebruikt exemplaar op marktplaats, kapaza, 2ehands, en dergelijke.

Nog veel succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

eelcoz

eelcoz 31 jul 2010 17:17

Fietser1972 schreef:De afmontage van die Diamond T is niet geweldig. Ik zou voor een startersfiets minimaal Shimano 105 (of vergelijkbaar van Campa of SRAM) nemen. Dus of iets meer geld betalen voor een nieuwe of anders een goede tweedehands kopen.


Misschien heeft de TS dat geld op dit moment wel niet, wat weten wij daarvan? Ik ben het ermee eens dat deze fiets niet echt geweldig is, maar een fiets afgemonteerd met Tiagra is echt prima als een beginnersfiets. Sora trouwens ook als je niet gelijk honderden km's per week gaat maken.

jelmerr.
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2010 15:40

jelmerr. 31 jul 2010 19:11

Dank voor de snelle reacties.

Het geld heb ik nu nog niet, maar sparen is altijd een optie.

Ik heb wat op marktplaats rondgesnuffelt en vond deze:

Garlucci Aluminium Race - Shimano Tiagra Mix

Is dit een degelijke beginners fiets?

jelmerr.
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2010 15:40

jelmerr. 31 jul 2010 19:24

Nog een gevonden. Wat vinden de kenners hiervan?

Target fiets shimano Tiagra 2007 Maat 54 cm

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 31 jul 2010 19:29

Hoi Jelmerr,

Als je net begint met fietsen is het belangrijk dat je een fiets koopt die je goed past anders is de pret snel voorbij.
Mocht het je bevallen en je bent volgend jaar nog enthousiaster, dan durf ik er best wat geld op te zetten dat je volgend jaar weer aan het kijken bent naar een nieuwe fiets!
Fietsen is een ziekte waar je constant mee bezig zal zijn.
Zelfs als je nu de loterij wint en morgen de duurste en best fiets koopt die je je maar kan voorstellen, zal je waarschijnlijk na een jaartje toch weer eens gaan snuffelen voor wat nieuws erbij, of in de plaats.
Zo werkt het volgens mij voor 90% van de "zieke fietsers" hier.

Ga jezelf niet in allerlei bochten wringen om maar zoveel mogelijk te kunnen uitgeven voor je eerste fiets.
Of je nu iets van 500 of 1500 koopt, vervangen zal je hem zeker als je de smaak echt te pakken krijgt.
Als je iets nieuws koopt, heb je garantie en kan je er wellicht je periode van "wel of niet leuk" prima mee volbrengen.
Als je tweedehands koopt krijg je er misschien nog wel ongeveer hetzelfde voor terug.
Bovenal moet je fiets passend zijn, of ie nou 500 of 5000 kost.

En zoals Eelco stelt, ook Sora kan heel wat jaartjes meegaan als je het gewoon onderhoud.
FacebookS3RSSite

Plaats reactie