Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

'Fiets gestolen' topic

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 12 sep 2022 01:23

Afgelopen zondagavond (gisteravond dus) van de auto gestolen in Maastricht na een weekendje fietsen in Limburg. Deze foto's zijn van vorige week toen ik net nieuwe Vredestein Superpasso tubeless ready banden op de fietsen heb gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Mocht iemand ze tegenkomen, laat het me weten. Zou rond Maastricht kunnen zijn.

Beide Koga Kimera's zijn maat 50cm en ex-team fietsen van Beat Cycling en Seg Racing. Nu racefietsloos en voorlopig zie ik even geen kans op iets nieuws aan te kunnen schaffen. :(

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2022 06:57

Waardeloos :-(
Hoe stonden ze vast?
Less is bore

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 12 sep 2022 09:45

Precies hierom laat ik m'n fiets nooit onbeheerd achter op de auto. Die slotjes op de diverse fietsdragers nies je open, en zijn er meer voor dat hij niet per ongeluk opengaat, dan vanwege diefstal beveiliging.
Zo ben ik ooit vrij boos op m'n vrouw geworden die weggelopen was bij de auto terwijl ik naar het toilet was op bij een tankstation. Gelukkig niks gebeurt, maar heb haar laten zien hoe snel deze slotjes opengemaakt kunnen worden (tip: zoek op youtube naar lockpickinglawyer). Daar schrok ze toch wel van, en tegenwoordig hebben we gewoon de afspraak dat we bij een tankstation even om de beurt naar het toilet gaan, en eten doen we wel bij de auto.

Helaas heb jij er niks meer aan, en sterkte met de afhandeling. Hopelijk worden ze gevonden.
Afbeelding

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 12 sep 2022 12:42

Sterkte! Dit is toch wel de vrees van menig fiets liefhebber.
Hopelijk duiken ze nog ergens op. Niet de meest gebruikelijke fietsen namelijk en ze vallen best wel op.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 12 sep 2022 13:07

Geen beveiligingscamera's of slimme deurbellen in de buurt?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2022 13:26

Als wij onderweg even koffie/sanitaire stop maken gaat er een ART4 slot omheen. Denk niet dat je die zomaar op een openbare parkeerplaats open maakt.
Op een afgelegen plek is dat met een accu-slijptol ook een eitje.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 sep 2022 13:36

Dat is knap k.t! Ik hoop dat ze terug komen, maar vrees ervoor.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 12 sep 2022 15:01

Ik denk niet dat ze ooit nog terugkomen. Hoe het dan ook, het maakt niet meer uit met wat, als, dit of misschien dat. Of we toch gelijk naar huis waren gegaan. In alle gevallen hebben we er helaas niets meer aan. Heel heel misschien krijg ik nog wat geld van mijn doorlopende reisverzekering, maar dat kan alleen als ik documenten kan overhandigen die er nu niet zijn. Ook niet te achterhalen op papier, aangezien de fietsen direct bij Beat en Seg vandaan kwamen.

En zijn we weer eens op de feiten gedrukt op de werkelijke maatschappij. Gewoon k.t!

Wel al online aangifte gedaan bij de politie, maar die hebben nog enkele dagen nodig om daar bericht van te krijgen.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1339
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 12 sep 2022 15:03

Op de borging van mijn trekhaakdrager zitten twee ogen. Er gaan een staalkabel door de fiets die met een stevig hangslot door éen van die twee ogen gaat. Je maakt dat niet zomaar even los. Het hangslot hangt naast de trekhaak en je kunt er slecht bij. De staalkabel kun je waarschijnlijk wel doorknippen, maar dan heb je een betonschaar o.i.d. nodig.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 12 sep 2022 16:00

Suntoro schreef: 12 sep 2022 15:01 Ik denk niet dat ze ooit nog terugkomen. ....... krijgen.
vervelend zeg, ik weet hoe dat voelt. en een camera of slot helpen niet als ze het op je spullen hebben gemunt.
enige wat ik nog wel eens zou willen proberen is een asus alarm box + stroboscoop alarm of high voltage ;)

ff een tipje: een verzekering, kan op meerdere manieren je schade/verlies verwerken:
met een aankoopsnota of betaal bewijs afschrift, zelfs met een foto kunnen ze een inschatting maken van de waarde.
ik vond mijn inboedel verzekeraar bijzonder sportief reageren.
goed daarmee heb je nog niet je fietsjes terug,

met de drager op pad, dan heb ik een hangslot aan de kogel die erniet overheen kan, en daarbij in een lange kabel die door de frames gaan. maar ach dit is achteraf makkelijk praten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2022 16:29

@suntoro: maar ben toch nog wel nieuwsgierig hoe ze vast stonden. Niet om je verwijten te maken, maar meer om te weten hoe zwaar de sloten zijn die ze open hebben gemaakt.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 sep 2022 16:50

Er is geen enkel slot bestand tegen de dievenbendes.
Een gelegenheidsdief kan je tegenhouden met een degelijk slot maar daar stopt het helaas bij.
Er zijn genoeg filmpjes op youtube om te zien hoe je het "beste" slot op seconden los hebt.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 12 sep 2022 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie