Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

'Fiets gestolen' topic

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 sep 2022 16:50

daniel1975 schreef: 12 sep 2022 13:26 Als wij onderweg even koffie/sanitaire stop maken gaat er een ART4 slot omheen. Denk niet dat je die zomaar op een openbare parkeerplaats open maakt.
Op een afgelegen plek is dat met een accu-slijptol ook een eitje.
Mooi klote!

Hier ook. Een art4 slot heb je niet zomaar open. Dat slot wat wij hebben is geschikt voor motoren en weegt zo'n 10kg. Wij zijn bij de snelweg nooit langer dan 10min weg, maar door dit topic gaan we dat waarschijnlijk wel weer omstebeurten doen.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 sep 2022 17:30

Zag net toevallig dit :

https://www.autoblog.nl/nieuws/fietsend ... at-3391092
Wij Nederlanders houden van fietsen. Volgens verschillende onderzoeken zijn er 23 miljoen fietsen in ons land en dat is veel. Zeker voor een kleine landje als dat van ons. We fietsen overal naar toe: naar ons werk, naar de kroeg, naar school en ga zo maar door. Maar we trekken er ook graag op uit. Om lekker de natuur te verkennen bijvoorbeeld. Ideaal is dan om je fiets achterop je auto te gooien en naar plekken te rijden waar je nog nooit gefietst hebt. Echter, veel fietsendragers vinden gretig aftrek bij het boevengilde.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 sep 2022 21:43

DDX schreef: 12 sep 2022 17:30 Zag net toevallig dit :

https://www.autoblog.nl/nieuws/fietsend ... at-3391092
Wij Nederlanders houden van fietsen. Volgens verschillende onderzoeken zijn er 23 miljoen fietsen in ons land en dat is veel. Zeker voor een kleine landje als dat van ons. We fietsen overal naar toe: naar ons werk, naar de kroeg, naar school en ga zo maar door. Maar we trekken er ook graag op uit. Om lekker de natuur te verkennen bijvoorbeeld. Ideaal is dan om je fiets achterop je auto te gooien en naar plekken te rijden waar je nog nooit gefietst hebt. Echter, veel fietsendragers vinden gretig aftrek bij het boevengilde.
De drager klap ik altijd op en leg ik in de kofferbak.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 sep 2022 22:00

:) Ik ook, ik heb een opvouwbare Thule Easyfold XT.
Dan moet je zelfs geen enorme koffer hebben.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 12 sep 2022 22:22

Suntoro schreef: 12 sep 2022 01:23 Afgelopen zondagavond (gisteravond dus) van de auto gestolen in Maastricht na een weekendje fietsen in Limburg.
Als inwoner van Maastricht wil ik dan graag weten waar je geparkeerd had. Woon zelf in een buitenwijk, stond laatst drie weken continu een camper in de straat, met twee fietsen op de drager. In week twee zijn die fietsen gestolen. Dus het kan best goed gaan, eventjes. Van die camper eigenaar was dat natuurlijk niet erg verstandig om de fietsen nogal "los" langs de straat achter te laten. Stonden alleen vast met de slotjes van de drager, dus vt nog mee dat het twee weken goed is gegaan.
Dogma F

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 sep 2022 17:46

Ramon73 schreef: 12 sep 2022 22:22 ......Van die camper eigenaar was dat natuurlijk niet erg verstandig .........
Ondertussen zijn we zover dat het de eigenaar is die maar "verstandiger" had moeten zijn.
Een fietsdief krijgt in België, en in Nederland zal het niet veel verschillen, een waarschuwing, moet even zeggen dat hij/zij het nooit meer zal doen en kan dan direct terug aan de slag.

Van een ander zijn zaken blijf je af.
I know myself like no one else
Nothing to defend

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 13 sep 2022 19:31

Klopt helemaal maar dat wil nog niet zeggen dat je alleen maar een flutslotje hoeft te gebruiken. Er bestaat ook nog zoiets als "gelegenheid bieden".

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 sep 2022 08:12

Gisteren kreeg ik te horen van een fietsvriend dat zijn fiets gestolen is na een toertochtje in Bavel.
Hij stond op slot maar blijkbaar is dat al geen belemmering meer.
Mocht iemand onderstaande MTB tegenkomen op straat , marktplaats of andere kanalen, graag een PB.
BVD.
Bijlagen
D5YbHQq_LlmG6kUeQlUPA36qRUg5r5VgAZiC12A5BeM-2048x1536.jpg

esmeew
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 26 sep 2022 08:45

Ah wat vreselijk zeg! Hopelijk vindt hij zijn fiets nog terug.
Mag ik vragen hoe deze op slot stond? Om er zelf wat van te leren.
Zo naar dat je eigenlijk altijd je fiets vast moet houden om zeker te zijn dat deze niet gestolen word...

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 sep 2022 08:52

Geen idee hoe deze vast stond.
Ik weet alleen dat hij op slot stond.
Of dat met een 2 kwartjes slot van de Action of een 5 sterrenslot van Axa was, weet ik niet.
Maar zie dit vooral als een waarschuwing dat je aan het eind van een tocht nooit je fiets uit het oog moet verliezen.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 26 sep 2022 09:05

Is hier al meer aan bod gekomen, maar op slot zetten is gewoon echt geen veilige optie als je wat langer weg moet. Degene die er echt voor gaan, hebben zwaar materiaal mee om de meest dikke sloten in no time open te hebben. Houd je fiets in het zicht, neem hem mee of leg hem in de auto. Qua fietsendrager heb ik ook een easyfold van Thule die in de achterbak gaat. Klote dat het moet, maar voorkomen is beter dan genezen.

Fietsen worden steeds duurder, iedereen heeft een electrische fiets etc. Dat is steeds meer een verdienmodel voor de verkeerde kant van de samenleving.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 26 sep 2022 10:36

marsman schreef: 26 sep 2022 09:05 Fietsen worden steeds duurder, iedereen heeft een electrische fiets etc. Dat is steeds meer een verdienmodel voor de verkeerde kant van de samenleving.
Daarom eisen sommige verzekeraars al dat een fiets boven een bepaalde waarde met minimaal twee goedgekeurde sloten op slot gezet wordt.

Tweede slot verplicht vanaf 1 april
Is uw fiets of E-bike duurder dan 3.500 euro? Dan is een tweede slot verplicht. Bij een bakfiets van meer dan 3.500 euro is voor het tweede slot een 2** ART goedkeuring vereist. Naast de 2** ART goedgekeurde sloten worden voor alle fietsen en E-bikes alle kettingsloten van AXA met een safetyindex van 7 of hoger en ABUS met een securitylevel van 5 of hoger geaccepteerd. Trelock sloten worden geaccepteerd als het securitylevel 3 of hoger is.


Bron: https://www.tweewielerservicevanlaarhov ... april.html

Of via de site van ENRA zelf:
https://www.enra.nl/nieuws/voorkom-dief ... -uw-fiets/
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie