Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Dit zadel wil ik kopen

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 01 aug 2010 15:12

Ik wil mijn standaard zadel van 300gr. vervangen door een lichter exemplaar.
Nu wil ik deze kopen: http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3276

Iemand ervaring met dit zadel. Zit het zadel comfortabel.
Is het zadel nog ergens anders goedkoper te krijgen?

Grtzz
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 01 aug 2010 15:32

Ik neem aan dat je weet dat een zadel heel persoonlijk is. Zou dus zo maar kunnen dat je het advies krijgt dat het een heel comfortabel zadel is voor bepaalde personen, maar dat jij er niet op kan zitten.
Verder is het natuurlijk gewoon een prima zadel, voor een goede prijs

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 01 aug 2010 15:55

Niet helemaal exact hetzelfde zadel maar op mijn Pinarello heb ik de Flite Kit Carbonio. Daarvan kan ik je zeggen dat ik het een vrij hard zadel vind. Ik ben geen zeurpiet als het om zadels gaat want ik heb 6 fietsen met 6 verschillende zadels maar dit is zeker niet het meest comfortabele zadel en een van de redenen dat ik mijn Pina zelden voor 125km+ ritten gebruik.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 aug 2010 15:58

Uit een vraag in een eerdere post van jou kwam naar voor dat het vooral een licht zadel moest zijn.

Als je dan na lang zoeken dit zadel hebt gevonden.

Waarom zou je dan nog een ander zadel kopen als je dit een licht, mooi, passend zadel vind?


Succes nog
I know myself like no one else
Nothing to defend

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 01 aug 2010 15:59

Terwijl de flite juist comfortabeler zou moeten zijn.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 01 aug 2010 16:24

Een zadel is inderdaad heel persoonlijk maar ik denk dat een harder zadel nochtans beter is voor langere tochten dan een zachter. Een zachter zadel zakt meer in en zit minder goed na een langere periode dan een harder.

Ik zweer bij een harde SLR maar een zadel ga ik nooit iemand aanraden: te persoonlijk.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 01 aug 2010 16:25

Lcsmt schreef:Uit een vraag in een eerdere post van jou kwam naar voor dat het vooral een licht zadel moest zijn.

Als je dan na lang zoeken dit zadel hebt gevonden.

Waarom zou je dan nog een ander zadel kopen als je dit een licht, mooi, passend zadel vind?


Succes nog


Aan het plaatje kan je niet zien of het zadel nog wat comfort biedt dus vandaar mijn vraag naar ervaringen met dit zadel. :)
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 02 aug 2010 02:31

Madhill schreef:Ik wil mijn standaard zadel van 300gr. vervangen door een lichter exemplaar.
Nu wil ik deze kopen: http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3276

Iemand ervaring met dit zadel. Zit het zadel comfortabel.
Is het zadel nog ergens anders goedkoper te krijgen?

Grtzz


Dit zadel kwam onlangs in een test van een van de Duitse bladen (Roadbike of Tour, ik weet niet meer welke) als meest comfortabel zadel uit de bus.
Ik heb het zadel en ik moet ze gelijk geven.
Er zitten grote verschillen tussen het comfort van de SLR's:
De XP is en voelt keihard aan, de titanium is wat beter en deze SLR kit carbon is echt een stuk comfortabeler dan de de anderen. (Volgens mij veert het carbonnen onderstel gewoon op een bepaalde manier wat meer door.)

Dat gezegd: zadels moet je testen want het kan gewoon zo zijn dat jouw zitvlak niet bij een SLR past.
Afbeelding

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 02 aug 2010 03:35

ericpeters schreef: Dat gezegd: zadels moet je testen want het kan gewoon zo zijn dat jouw zitvlak niet bij een SLR past.


Precies!
Net als met helmen en schoenen, als het niet bij je past heb je er geen fluit aan, Zo is het ook met zadels. Hoe vaak moet dat nu nog gezegd worden?

Het wil er maar niet in bij Madhill :)
Afbeelding

Plaats reactie