Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2015/2016

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 31 jan 2016 16:10

Want een schandalig klote publiek daar in België zeg. Ongekend dit. Had het in Hoogerheide al een klein beetje mee gemaakt toen Stybar in de laatste ronde weg fietste maar zo erg.... Sprakeloos.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 jan 2016 16:43

Vd Poel niet goed genoeg. Eerlijk verhaal voor de camera. Jammer, maar helaas.
En jammer voor vd Haar, smaakmaker van de race.
Alleen die kutbelgen in het publiek.... Ze moesten zich doodschamen, zelfde niveau als de oerwoudgeluiden bij het voetbal. Verbannen uit het publiek die idioten!!
Less is bore

pierre69
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 08 aug 2010 23:54

pierre69 31 jan 2016 16:46

Wat een thriller...super genoten!
S-works vvor de kasseien
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 31 jan 2016 16:55

Knap gedaan door Wout van Aert. Respect!

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 31 jan 2016 17:11

hallo niet alle belgen zijn kutbelgen!
en ja de MARGINALEN staan daar ook en zouden ze beter weren gelijk hooligans in't voetbal

all respect voor Lars heerlijk cross gereden en tot op 2 ronden van't einde was hij voor mij ook wereldkampioen.
De manier waarop Wout terugkwam en nog won, RESPECT velen zouden het kopke laten hangen.

zonder het wiel incident had ik een duel Van AART vs Van der poel verwacht
Laatst gewijzigd door wdfl op 31 jan 2016 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 31 jan 2016 17:36

Super spannend WK gezien bij de elite, jammer dat Lars vd Haar niet won en jammer van het publiek. Wout van Aert wel de sterkste en terechte winnaar.

Die 'vriend van een broer' zet zn fiets niet op slot op een WK? Laat zn fiets achter bij de vrachtwagen en dacht 'nou die bewaren ze hier wel voor me, dat hoef ik tegen niemand te zeggen'. Vervolgens verdwijnt deze man.
Lekkere mecanicien ook. Pakt daar een fiets met motor (+1.8 kg) en gaat die even goed schoonmaken. Vervolgens komt die fiets in de post te staan. De beste man moet gedacht hebben: 'Hmm, vd Driessche rijdt op een fiets, er staan er hier al 2. Nouja, heeft ze gisteren vast een extra zware fiets gekocht. Daar moet ze straks maar op rijden dan.'

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 31 jan 2016 17:40

echt grote smeerlappen die biergooiers. Als VDHaar het WK verliest komt dit ook door 2 foutjes: de overbodige wissel op het laatst en vooral het verkeerd schakelen tijdens de laatste helling. Dit wil dus zeggen dat hij niet meer helder dacht en ik denk dat dat biergooien en boegeroep iemand, misschien zelfs onbewust , destabiliseert.
Spijtig dat er zulke idioten naar het veldrijden afzakken.

Toch nog dit: je kunt zeggen dat het veldrijden geen sport is die op wereldvlak hoge toppen scheert, zelfs een sport van de lage landen is en nog wat maar dit is voor mij DE mooiste tak van de wielersport, 1 uur topsport, voortdurend emotie, niet te voorziene scenario's, atletisch vermogen gekoppeld aan techniek en taktiek.
Ik hoop echt dat het veldrijden nog jaren mag bestaan en zelfs uitbreide tot een werelddiscipline.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 31 jan 2016 17:45

bve schreef:Super spannend WK gezien bij de elite, jammer dat Lars vd Haar niet won en jammer van het publiek. Wout van Aert wel de sterkste en terechte winnaar.

Die 'vriend van een broer' zet zn fiets niet op slot op een WK? Laat zn fiets achter bij de vrachtwagen en dacht 'nou die bewaren ze hier wel voor me, dat hoef ik tegen niemand te zeggen'. Vervolgens verdwijnt deze man.
Lekkere mecanicien ook. Pakt daar een fiets met motor (+1.8 kg) en gaat die even goed schoonmaken. Vervolgens komt die fiets in de post te staan. De beste man moet gedacht hebben: 'Hmm, vd Driessche rijdt op een fiets, er staan er hier al 2. Nouja, heeft ze gisteren vast een extra zware fiets gekocht. Daar moet ze straks maar op rijden dan.'
toen ze uitleg gaf zat haar vader( was hij toch) zonder één woord te zeggen naast haar. Moest ik weten dat mijn dochter onrecht wordt aangedaan ik zou denk ik nogal uit mijn sloffen schieten tegen die journalisten. Ik vind dat de renster nogal zacht en vergevingsgezind aangepakt wordt voor toch wel een zware fraude waar ze zeker van op de hoogte was. 't Zal wel met haar mooi uiterlijk en mooie oogjes te maken hebben zekerst?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 31 jan 2016 17:52

fiedoo schreef:
bve schreef:...
toen ze uitleg gaf zat haar vader( was hij toch) zonder één woord te zeggen naast haar. Moest ik weten dat mijn dochter onrecht wordt aangedaan ik zou denk ik nogal uit mijn sloffen schieten tegen die journalisten. Ik vind dat de renster nogal zacht en vergevingsgezind aangepakt wordt voor toch wel een zware fraude waar ze zeker van op de hoogte was. 't Zal wel met haar mooi uiterlijk en mooie oogjes te maken hebben zekerst?
Ik heb dan wel geen kinderen maar als ik de vader van Femke was had ik die vriend aan zn nekvel voor de camera's gegooid. Jammer voor die mooie oogjes maar ik vrees dat ze het wel wist én al in het verleden heeft gebruikt.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 31 jan 2016 17:54

Wat een geweldige wedstrijd! Een verdiende winnaar. Ik had het idee dat voor het "wielincident" van Aert ook al wat sterker was.

Trouwens, je zou het in de consternatie wat vergeten, maar ik vind dat Lars Boom een puike race gereden heeft. 14e plaats!

bikerke
Forum-lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 31 jan 2016 17:57

"de vriend van haar broer"
Heeft dezelfde zadelhoogte als zij?
Rijd met dezelfde klikpedalen?
De mechanieker (en de rest) voelt geen verschil in het gewicht?
Ik ben een "non believer"

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 31 jan 2016 18:15

Je bent een non-believer op basis van vragen.
Waarom niet wachten op de antwoorden. Waarom heeft de uci zo'n zaken nog niet gecommuniceerd?
Rechtspraak (niet alleen sportgebonden) wordt tegenwoordig uitgevoerd door de media en dit binnen enkele uren inclusief vonnis.
Het lijkt me dat Femke en haar familie vragende zijn voor zo'n onderzoek en de bekendmaking van de resultaten.

Plaats reactie