Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2015/2016

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 01 feb 2016 23:18

Benito schreef:Onafhankelijk van wie de motor heeft laten plaatsen, de fiets stond kennelijk tussen haar andere fietsen in de materiaalpost, dat op zich is volgens de regelementen al reden genoeg voor een schorsing.
Wat gebeurt er als een commissaris in de materiaalpost een nog niet gebruikte reservefiets aantreft van een renner die banden heeft die reglementair te breed zijn?
Moet dan alleen de fiets verdwijnen of zelfs alleen de wielen met de juiste bandenmaat steken? En daarmee is de kous af?
Eigenlijk is deze aangetroffen fiets met motortje een vergelijkbaar geval. Er is niet mee gereden.
In dat geval niets van schorsing. Je kan toch ook niet gestraft worden omdat men aanneemt dat je van plan bent door een rood licht te rijden.
Ook al omdat er tenslotte geen misdaad is gepleegd.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 01 feb 2016 23:41

Quarantanove schreef:
Benito schreef:Onafhankelijk van wie de motor heeft laten plaatsen, de fiets stond kennelijk tussen haar andere fietsen in de materiaalpost, dat op zich is volgens de regelementen al reden genoeg voor een schorsing.
Wat gebeurt er als een commissaris in de materiaalpost een nog niet gebruikte reservefiets aantreft van een renner die banden heeft die reglementair te breed zijn?
Moet dan alleen de fiets verdwijnen of zelfs alleen de wielen met de juiste bandenmaat steken? En daarmee is de kous af?
Eigenlijk is deze aangetroffen fiets met motortje een vergelijkbaar geval. Er is niet mee gereden.
In dat geval niets van schorsing. Je kan toch ook niet gestraft worden omdat men aanneemt dat je van plan bent door een rood licht te rijden.
Ook al omdat er tenslotte geen misdaad is gepleegd.
Vandaar dat mijn grote hobby het plannen van terroristische aanslagen is. Toen de politie gisteren langs kwam heb ik ze even duidelijk uitgelegd dat de plannen volgende week pas uitgevoerd gaan worden en er nog geen gevaarlijke stoffen in huis waren. Daarop heeft de politie zich uitgebreid verontschuldigt.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 01 feb 2016 23:43

Quarantanove schreef:Wat gebeurt er als een commissaris in de materiaalpost een nog niet gebruikte reservefiets aantreft van een renner die banden heeft die reglementair te breed zijn?
Moet dan alleen de fiets verdwijnen of zelfs alleen de wielen met de juiste bandenmaat steken? En daarmee is de kous af?
Eigenlijk is deze aangetroffen fiets met motortje een vergelijkbaar geval. Er is niet mee gereden.
In dat geval niets van schorsing. Je kan toch ook niet gestraft worden omdat men aanneemt dat je van plan bent door een rood licht te rijden.
Ook al omdat er tenslotte geen misdaad is gepleegd.
Dus mensen die met een bommengordel rondlopen of in een hotelkamer afspreken met een 11-jarig meisje zijn gewoon onschuldig want hey, het is toch geen misdaad om met wat TNT rond je middel te lopen en misschien moest dat 11-jarig meisje geholpen worden met haar schoolwerk?
Je kan ook gewoon strontnaïef zijn natuurlijk, gelukkig worden dat soort mensen wél weggestoken.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 02 feb 2016 00:56

Bij de situatie waarin Femke zich nu bevindt kan je twee kanten op en als je een welwillend oor hebt voor beide wordt het moeilijker om te oordelen. Ik heb net de beelden gezien van de koppenbergcross en die zijn wel zeer opvallend bij zoveel machtsvertoon, en het doet een mens toch nog meer twijfelen.
MAAR..... mag ik dan , en ik weet dat dit erover is; eveneens twijfelen aan de fietswissel van V.d.Haar, die bij het ingaan van de laatste ronde van fiets wisselt en plots al zijn voorsprong verliest tov Van Aert. En ik schrijf dit enkelen alleen om aan te tonen dat men met conclusies ivm.machtsontplooing, toch beter HEEL voorzichtig moet zijn. Ik geef er de voorkeur aan om het verder verloop , en de hoop op meer duidelijkheid; af te wachten.
Ik hoop hierna niet met bier of bekertjes te worden bekogeld. :?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 02 feb 2016 06:28

Kennelijk zijn we al die bedriegers met hun krokodillentranen al weer vergeten. Ik niet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 feb 2016 06:41

Ik ook niet. Of de middelen voor de hond ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 02 feb 2016 06:46

daniel1975 schreef:Ik ook niet. Of de middelen voor de hond ;-)
:lol: :lol:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 feb 2016 09:32

Quarantanove schreef:Wat gebeurt er als een commissaris in de materiaalpost een nog niet gebruikte reservefiets aantreft van een renner die banden heeft die reglementair te breed zijn?
Moet dan alleen de fiets verdwijnen of zelfs alleen de wielen met de juiste bandenmaat steken? En daarmee is de kous af?
Eigenlijk is deze aangetroffen fiets met motortje een vergelijkbaar geval. Er is niet mee gereden.
In dat geval niets van schorsing. Je kan toch ook niet gestraft worden omdat men aanneemt dat je van plan bent door een rood licht te rijden.
Ook al omdat er tenslotte geen misdaad is gepleegd.
Ja dat gaat een heel lastige vraag worden. Bij de "traditionele" doping die uit een spuit/pilletje komt gelden al regels als:
- bezit
- poging tot handel
- medeplichtigheid

en welke zeer lastig is: aanwezigheid verboden methode

Bij doping gelden andere regels dan in de gewone maatschappij. In dat topic heb ik een link geplaatst naar een populaire samenvatting van de uitgangspunten. Maar aan manipulatie denken is al bijna strafbaar.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 02 feb 2016 09:42

Of alles nu waar of niet waar is, of het bedrog is of een stommiteit:

het verbaast me dat er geen enkel beeld (foto/film) beschikbaar is. Iedereen heeft tegenwoordg standaard een camera in z'n hand om alles vast te leggen, maar nou gebeurt er op een een WK dít en niemand heeft ook maar een enkel beeld. Niet van de inbeslagname van de fiets, niet van de fiets zelf, niets van een vriend die mee aan het verkennen is. Geen enkel beeld: ondanks de duizenden toeschouwers, de talrijk aanwezige pers, etc.

Maar geen enkel beeld. Of heb ik iets gemist?

Benito
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 mei 2015 11:08

Benito 02 feb 2016 09:51

Volgens het UCI regelement:

Technological fraud is materialised by:
 The presence, within or on the margins of a cycling competition, of a bicycle that
does not comply with the provisions of article 1.3.010.
 The use by a rider, within or on the margins of a cycling competition, of a bicycle
that does not comply with the provisions of article 1.3.010.

All teams must ensure that all their bicycles are in compliance with the provisions of
article 1.3.010. Any presence of a bicycle that does not comply with the provisions of
article 1.3.010, within or on the margins of a cycling competition, constitutes a
technological fraud by the team and the rider.

Volgens mij is in het geval van den Driesche duidelijk dat in de marge van een wedstrijd zich een niet regelementaire fiets bevond.

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 02 feb 2016 10:24

ottorongo schreef: MAAR..... mag ik dan , en ik weet dat dit erover is; eveneens twijfelen aan de fietswissel van V.d.Haar, die bij het ingaan van de laatste ronde van fiets wisselt en plots al zijn voorsprong verliest tov Van Aert. En ik schrijf dit enkelen alleen om aan te tonen dat men met conclusies ivm.machtsontplooing, toch beter HEEL voorzichtig moet zijn. Ik geef er de voorkeur aan om het verder verloop , en de hoop op meer duidelijkheid; af te wachten.
Ik hoop hierna niet met bier of bekertjes te worden bekogeld. :?
Vind dit wel een hele bijzondere kijk op de situatie. Wil je dan zeggen dat het motortje leeg was? Of dat hij voor de finale koos voor een fiets zonder motortje terwijl Van Aert al een ronde lang aan het inlopen was. Van der Haar gaf naderhand bij Sporza aan dat hij zich een beetje ging sparen/herstellen nadat hij merkte dat Van Aert steeds een paar seconden van zijn voorsprong afnam. Zijn voorsprong was nog maar 5 seconden voor hij de post inging en maakte van de situatie gebruik om een schone fiets te pakken alvorens Van Aert weer zou aansluiten.


Vind het wel opvallend dat het 2/3 dagen heeft geduurd voordat ze eindelijk die "vriend" hebben gevonden waarvan die fiets is. Als het echt zo was, was die vriend toch meteen bij de race al naar de UCI gegaan om te zeggen dat het zijn fiets was. Of had de vader of Femke tijdens het interview zondag toch meteen gezegd van wie de fiets was. Ze bleven lekker vaag doen met "hij was van een vriend" eerst een vriend van haar en toen een vriend van haar broer...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 feb 2016 10:36

afrit13 schreef:Maar geen enkel beeld. Of heb ik iets gemist?
Ja dat verbaasd mij ook al een paar dagen.

Heel bizar.

Plaats reactie