Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2015/2016

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 01 feb 2016 13:33

Alles hangt af van de overeenkomsten die mensen met elkaar hebben.
Ziet er in ieder geval naar uit dat ze haar sponsor kwijt is, Dat ze (Wilier) haar nu dreigen met een rechtszaak is natuurlijk omdat ze zelf heel duidelijk willen maken dat zij er als sponsor niks mee te maken (willen) hebben.

Dit verhaal zal nog wel een paar staartjes krijgen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 feb 2016 13:52

Lcsmet schreef:Er zijn genoeg mensen die "voor" iemand zijn, daar is op zich niets mis mee.
Maar hoef je daarom dan persé "tegen" de andere te zijn.

Ik ben supporter van ......
Ik supporter tegen ....... is toch raar
Dat is toch een beetje de mentaliteit van vandaag. Steeds meer mensen leggen de nadruk op van alles waar ze tegen zijn i.p.v. waar ze voor zijn.

Ik ben wel benieuwd of er hier ook mensen zijn die zijn wezen kijken. Hangt er rond het hele parcours een negatieve sfeer of valt dat wel mee? Als ik naar een voetbalwedstrijd ga dan verbaas ik mij in ieder geval altijd over de negatieve sfeer die er hangt. Dat slaat vaak pas om als iedereen zeker weet dat de thuisclub gewonnen heeft. Voor de rest is het vooral gescheld op de tegenstander en de scheidsrechter. Het is dat ik de kaartjes gratis krijg want ik zou er nog geen euro voor over hebben.

Ik vond het een geweldig wk zonder dat ik voor van Aert ben. Wel heeft hij een zeer mooi wedstrijd gereden. Er wordt vaak lyrisch gedaan over de techniek van bepaalde crossers en hij hoort daar meestal niet bij maar hij maakt volgens mij wel veruit het minste foutjes. Dat heeft evengoed met techniek te maken, ook al oogt het wat minder spectaculair.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 feb 2016 13:56

Heb zowel de dames als de heren helemaal zitten kijken op TV en vond het allebei een fraaie wedstrijd.
Vrouwenwedstrijd mooier dan veel wegwedstrijden; je ziet dat ze het hier echt helemaal zelf moeten doen en geen hulp van een ploeg of jagend peloton.
Van Aert ook mooie inhaalrace gereden en verdiend gewonnen.
Less is bore

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 01 feb 2016 14:00

daniel1975 schreef:
Pelep schreef:
Wel ontgoocheld door de reactie van vader VDP
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160201_02102198

Van iemand die al jaren in België woont, wiens kinderen er zijn opgegroeid & wiens zoon/zonen doorgaans met heel veel respect worden behandeld tijdens de crossen in Vlaanderen (ik sta er regelmatig, en heb al heel veel applaus ook gehoord voor Matthieu) zou je wat meer nuance verwachten.
Wat is er mis met zijn reactie?
Hij geeft hard af op het spugen en bier gooien. Niet meer dan logisch en terecht lijkt mij!
Deze uitlating van hem vind ik ongepast:
Arie schreef: “Bier gooien en spugen. Zoiets kan echt maar in één land. Dan heb je toch geen respect voor topsporters?
Als je dan al jaren in België woont, elke weekend op de cross zit waar ik dit soort smeerlapperij alleen maar zie op het BK (jaja, ook daar, zonder Nederlanders) en WK dan zou ik meer nuance verwachten ipv een heel land én de modale supporter die er elk weekend staat over dezelfde kam te scheren. Als de Vlaamse cross & de fans er niet meer zijn hoeft Matthieu zelfs geen keuze meer te maken, dan kan hij permanent de baan op.

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 01 feb 2016 14:27

Maar als het dus alleen op het BK en het WK gebeurd, dan gebeurd het dus blijkbaar ook alleen bij mensen uit 1 land. Hij zegt toch niet dat het hele land het doet, hij zegt dat het alleen in 1 land kan/gebeurd. Ik ben dit jaar naar het NK geweest en kan je vertellen dat ik daar geen greintje van haat/tegenstand heb gemerkt. Iedereen moedigde iedereen aan.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 01 feb 2016 15:19

Ik ga regelmatig kijken bij het crossen, en ik vind de sfeer over het algemeen zeer prettig en ontspannen. Alleen bij zo'n WK worden de emoties flink losgemaakt. In combinatie met veel te veel alcohol krijg je dan dit soort taferelen.

marcels
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 12 feb 2008 11:46
Locatie: Leende

marcels 01 feb 2016 15:57

Jelt schreef:http://www.nrc.nl/nieuws/2016/02/01/fie ... m-motortje

Dit zat er wel aan te komen, benieuwd of dit in der minne geschikt wordt. Het is voor math salden maar te hopen dat ze de fiets niet bij hem gekocht heeft. Al weet ik niet in hoeverre hij met de verkoop van zo'n opgevoerde fiets juridisch aansprakelijk gesteld kan worden voor imago schade van wilier
Ik denk niet dat een zaak daar aansprakelijk voor kan worden gesteld, volgens mij is het niet verboden een fiets / frame te modificeren. Daarbij zit / zat de officiële distributeur van vivax in Belgie, en zal (anders dan verkoop van de motor) een winkel niet betrokken zijn. Een Team kan dat echt wel zelf regelen, neem ook aan dat men vroeger de apotheker waar de EPO gekocht werd ook niet werd gevraagd om deze te injecteren :lol:

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 01 feb 2016 19:06

Ik ben bang dat ik dat meisje geloof hoor. En als ze liegt, dan moet ze gaan pokeren.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 feb 2016 19:22

Blijkbaar maakt het allemaal niet veel uit.
Dat ze er niet op gereden heeft maakt niet uit.
Dat ze het niet wist maakt niet uit.
Dat het haar fiets niet was maakt ook niet uit.
Dat ze schuldig is maakt ook niets uit.
Dit alles dixit UCI in een recente mededeling.
Het enige dat uitmaakt is dat er een fiets met mechanisch hulpmiddel bij haar is aangetroffen.

Blijkbaar wil uci een voorbeeld stellen en dan maakt er niks nog iets uit.
Behalve een goed advocaat, het is zeker niet de eerste keer dat wereldvreemde beslissingen van uci bij de rechter van tafel geveegd worden.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 feb 2016 19:32

klinkt lullig maar in dit geval denk ik dat de UCI niet hard genoeg op kan treden. Doping hebben ze willens en wetens veel te lang gedoogd waardoor het min of meer een cultuur binnen de sport werd (en het eigenlijk niet meer is uit te roeien).

Je hebt de eer de eerste te zijn en hoe vervelend ook je wordt meteen ook als voorbeeld gesteld zodat de volgende zich wel twee keer bedenkt....

Of je ervan wist (of iemand anders binnen het team) doet er eigenlijk weinig toe, als je met drugs door de douane gepakt wordt maakt het ook weinig uit of je het enkel bij je hebt of het zelf gebruikt, zelf als je er zogenaamd niet van afwist loop je alsnog de kan een flnke straf te krijgen.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 01 feb 2016 19:42

rondje schreef:Maar als het dus alleen op het BK en het WK gebeurd, dan gebeurd het dus blijkbaar ook alleen bij mensen uit 1 land. Hij zegt toch niet dat het hele land het doet, hij zegt dat het alleen in 1 land kan/gebeurd. Ik ben dit jaar naar het NK geweest en kan je vertellen dat ik daar geen greintje van haat/tegenstand heb gemerkt. Iedereen moedigde iedereen aan.
Tja, ken jij nog een ander land waar cross zo een maassa volk trekt, week na week? En waar zo een WK quasi uitverkocht is? Dan trek je jammer genoeg ook volk aan dat je niet wilt.

Nu, ik zou er gerust mee kunnen leven dat er boetes komen hoor voor de organisatoren. Voetbalclubs worden ook gestraft. Gevolg zou dan wel kunnen zijn dat drankverbruik aan banden komt te liggen, omzet lager, en minder prijzengeld. Moet men dan ook het hele seizoen doen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 feb 2016 19:51

Ze is de eerste die gepakt is, zeker niet de eerste gebruiker.
Teveel vreemde wissels en/of akties waar je iets van kunt denken. Voordeel van dit gedoe is dat het supersimpel te detecteren is. Vele malen makkelijker dan doping.
Gewoon at random alle ploegfietsen controleren.
Less is bore

Plaats reactie