Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Zweetband/bandan onder helm

Gebruikersavatar
jester7749
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:21
Locatie: Lelystad

Gebruikersavatar jester7749 24 jul 2016 05:22

body schreef:Ik lees veel positieve ervaring op forums over de Sweat Buster.
http://traxfactory.com/index.cfm?action=install
Ook geprobeert, maar als hij verzadigd is, loopt het zweet als nog in je ogen!

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 24 jul 2016 08:54

Op het moment heb ik een koerspetje van 100% katoen. Zijn er hier ervaringen met polyester petjes? Is daar verschil in te merken t.a.v. vocht?

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 24 jul 2016 09:51

Ik heb sinds kort de Castelli Summer Headband en die bevalt me tot nu toe heel goed. Je merkt niet dat die onder je helm zit, maar houdt zweet wel uit mijn ogen met het warme weer van de afgelopen periode.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 24 jul 2016 14:22

tinoh schreef:Ik heb sinds kort de Castelli Summer Headband en die bevalt me tot nu toe heel goed. Je merkt niet dat die onder je helm zit, maar houdt zweet wel uit mijn ogen met het warme weer van de afgelopen periode.
Goed om te horen. Ben je ook een overmatige zweter?

Vanmorgen met een koerspetje vertrokken met klep naar beneden. Zweet liep toch langs het petje heen. Had ook een Agu bandana mee. Deze had ik over de wenkbrauwen gedaan en dit werkte al een stukken beter.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 24 jul 2016 15:14

Overmatig wil ik het niet noemen, maar met dit warme weer liep het me wel in straaltjes van mijn hoofd af en in bril en ogen. Erg irritant. Daar heb ik nu bijna geen last meer van.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

nucleus
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2010 18:47

nucleus 25 jul 2016 09:38

Niets zo vervelend als een hoop geconcentreerd zout in je ogen. Vooral in de afdaling. :)
Vanuit de tijd dat ik voetbalde nog wel een truucje, smeer een dun laagje vaseline over en tussen je wenkbrauwen, dan loopt het merendeel langs je ogen in plaats van er in.
Vervolgens inet je bril er tegenaan gaan drukken, want dan wordt ht een wazige bende.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 27 jul 2016 10:56

EmPeHa schreef:Op het moment heb ik een koerspetje van 100% katoen. Zijn er hier ervaringen met polyester petjes? Is daar verschil in te merken t.a.v. vocht?
Mijn polyester petje werkt prima, maar als het echt warm is dan heb ik een katoenen mesh bandana die beter werkt en als het erg zweetweer is dan keer ik hem halverwege om zodat het deel wat eerst op mijn haar zat daarna mijn voorhoofd droog houdt.

Enige nadeel is dat het er niet uitziet, maar liever er niet uitzien dan niets zien door een zweet rivier die door mijn ogen loopt

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 27 jul 2016 11:16

scottpch schreef:Dat ding heb ik ook ergens liggen.
Wanneer je je helm goed opzet, is er geen plaats tussen de helm en je wenkbrauwen, waardoor dit bandje eerder irriteerd, dan dat het echt werkt.
Ondanks bovenstaande reactie toch ook zo'n ding aangeschaft. Dat het niet past tussen je wenkbrauwen en de helm is onzin, het bandje is 10 mm breed. Bij mij verdwijnt hij bijna geheel onder de helmrand (Giro helm).

De eerste ervaringen zijn toch wel positief:
Geen zweet in de ogen gehad, terwijl het bandje nauwelijks merkbaar om je hoofd zit. Het juist plaatsen van het bandje is wel erg belangrijk heb ik gemerkt.

Natuurlijk komt er ook zweet vanonder het bandje, voorhoofd, maar ook rond de ogen. Je blijft dus niet helemaal vrij van zweet, maar in elk geval geen last gehad van zweet in de ogen en zweet op de lens van de bril.

Schoonhouden van het bandje, tja, afspoelen onder de kraan, that's it.

Blijf nog even verder testen.
Avatar gebruiker

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 27 jul 2016 11:25

Bij mij wel Bert!
Jij hebt dan ook hetzelfde hoofd als de mijne...... :(
Maw, wat voor de een perfect past, kan voor de ander een kwelling zijn.
Doe er je voordeel mee, Bert!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 28 jul 2016 09:58

RelicBert schreef:
scottpch schreef:Dat ding heb ik ook ergens liggen.
Wanneer je je helm goed opzet, is er geen plaats tussen de helm en je wenkbrauwen, waardoor dit bandje eerder irriteerd, dan dat het echt werkt.
Ondanks bovenstaande reactie toch ook zo'n ding aangeschaft. Dat het niet past tussen je wenkbrauwen en de helm is onzin, het bandje is 10 mm breed. Bij mij verdwijnt hij bijna geheel onder de helmrand (Giro helm).

De eerste ervaringen zijn toch wel positief:
Geen zweet in de ogen gehad, terwijl het bandje nauwelijks merkbaar om je hoofd zit. Het juist plaatsen van het bandje is wel erg belangrijk heb ik gemerkt.

Natuurlijk komt er ook zweet vanonder het bandje, voorhoofd, maar ook rond de ogen. Je blijft dus niet helemaal vrij van zweet, maar in elk geval geen last gehad van zweet in de ogen en zweet op de lens van de bril.

Schoonhouden van het bandje, tja, afspoelen onder de kraan, that's it.

Blijf nog even verder testen.
Waar heb jij deze gekocht?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 28 jul 2016 10:14

Avatar gebruiker

Plaats reactie