Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 520

vroemenr
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:20
Locatie: Heerlen

vroemenr 04 sep 2016 20:28

53x11 schreef:Ja, zie dcrainmaker voor uitleg
Thx is gelukt :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 05 sep 2016 19:41

Dit weekend mijn zgan Garmin 520 ontvangen. Hiervoor had ik een 800, maar die is volgens mij na een hagel- en regenbui overleden. Prima ding, wel even wennen dat er geen touchscreen op zit.

Er is echter een klein probleempje, de snelheidsmeter geeft met regelmaat maar de helft van de huidige snelheid aan; Als ik 22,6 km/u rijd, dan geeft hij tussendoor 11,3 km/u aan. Kan dit aan mijn cadans-/snelheidssensor liggen? Mijn vorige Garmin deed dit de laatste weken ook, alleen viel die ook nog voortdurend weer terug naar 0 km/u waardoor hij in de pauze stand kwam en dus geen kilometers registreerde.

De vorige eigenaar heeft het over GPS + GLonass instellen, maar dat moet ik nog even onderzoeken.
Iemand anders nog tips?

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 05 sep 2016 19:57

Tijd om de batterij in je cadans-/snelheidssensor te vervangen.
Vorsprung durch Pedantik

vroemenr
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:20
Locatie: Heerlen

vroemenr 05 sep 2016 20:07

Denk ook inderdaad dat je dat moet doen. Ik heb ook de 520 bundel en geen problemen met snelheid en cadans

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 07 sep 2016 20:24

alien schreef:Tijd om de batterij in je cadans-/snelheidssensor te vervangen.
vroemenr schreef:Denk ook inderdaad dat je dat moet doen. Ik heb ook de 520 bundel en geen problemen met snelheid en cadans

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Thx. Batterij verwisseld en nu geen problemen meer.

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 11 sep 2016 21:17

ik heb het topic vluchtig doorgelezen en diverse antwoorden kunnen vinden, wel heb ik nog een paar vragen.

1) Welke kaart staat er standaard op de 520, ik kom telkens de opmerking Light tegen. Wat zijn dit voor kaarten en welke landen zijn het. Als ik op afbeeldingen google kom ik zeer diverse plaatjes tegen
2) waar kan ik mijn routes plannen en als ik deze upload naar het apparaat, kan ik dan het te rijden hoogteprofiel zien?
3) ik ben gewend om op de rox 10.0 gewoon een lijntje na te fietsen, dit vind ik meer dan genoeg, kan dit met de edge 520 ook. of gaat deze telkens aanwijzingen geven (voor mij liever niet)
4) kan ik op de navigatieschermen en hoogteprofielen schermen in en uitzoomen

alvast bedankt

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 sep 2016 21:49

1) Basemap: met alleen de allergrootste wegen erop. Heb je niks aan. Maar gelukkig kun je via http://garmin.openstreetmap.nl/ gratis en legaal goede kaarten downloaden. Wel van een relatief klein gebied (max 90 Mb groot ongeveer). ZIe dus dcrainmaker voor uitleg
2) Ik gebruik basecamp, maar in principe kan dat met alle routeplantools die online of offline beschikbaar zijn. Hoogteprofiel is zichtbaar als je kaartmateriaal beschikt over hoogteinfo.
3) Ja dat kan. Die aanwijzingen gaan niet verder dan links-rechts-rechtdoor, dus die kun je idd beter uitzetten
4) Ja dat kan, maar nogal omslachtig (via contextmenu). Er zijn (helaas) geen dedicated zoomknoppen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 11 sep 2016 21:53

bedankt voor snelle reactie
gr leo

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 13 sep 2016 09:59

Ik heb jarenlang met basecamp gewerkt maar dat nu voorgoed achter gelaten. Het programma loopt zeer zwaar met momenten en ik ben al menig keer op zeer slechte onverharde weg of kassei terecht gekomen door via basecamps mijn routes uit te stippelen (en ik gebruikte goede kaarten). Sinds dit jaar werk ik met de Strava routeplanner en hier ben ik zeer tevreden mee. Werkt zeer snel en kiest automatisch de meest gebruikte fietswegen uit. Met veel minder moeite fiets ik nu over leukere wegen dan toen ik basecamp gebruikte.

En inderdaad, de actieve route aanwijzingen van de Edge 520 zijn niet top, maar ik heb deze uitgeschakeld en volg ook gewoon een gekleurde lijn. Vind ik veel handiger

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 20 sep 2016 23:29

Vandaag ff stevig gebaald van mijn Garmin 520. Had een rit gemaakt in het zuiden van Sardinie, zon 114km met ongeveer 2000hm. Save de rit op de Garmin en connect later met de iPhone/Garmin app om de rit in Garmin Connect/Strava te krijgen. En er gebeurt niks.
Uiteindelijk de Garmin op een PC aangesloten en een file recovery programma gestart, activity was te vinden, maar slechts 3kb groot.
Dat was em dus niet.
Firmware 7.20

Nu maar een factory reset gedaan en hopen dat het niet weer gebeurt.....

Sent from my SM-T810 using Tapatalk
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

SandeR.
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 jul 2014 18:57

SandeR. 21 sep 2016 12:54

@ bigfloor

Geen idee of je hier wat aan hebt:
Tijdje geleden het zelfde mee gemaakt met mijn Garmin (geen 520).
Ik heb toen de Garmin via de USB kabel aan de pc aangesloten en toen in het mapje van je gereden ritten het bestandje naar de PC gekopieerd, vervolgens de Strava website ff openen en dan kan je hem ook zelf uploaden.

Hoe het nou kwam geen idee.
Maar toch de rit kunnen ''redden''

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 21 sep 2016 14:27

Ik plaats altijd de gpx file in de map 'New Files'. Ik heb nog nooit rechtstreeks via Connect of Strava een rit naar gps gestuurd. Nog nooit problemen gehad zo

Plaats reactie